Зразок роботи
ВСТУП
Я, Марчук Анастасія Олегівна, з метою формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень, виховання потреби систематично поповнювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності, закріплення теоретичних знань стосовно: структури й організації діяльності судів України та територіальних органів Державної судової адміністрації України; підсудності справ судам; процесуального порядку реалізації професійними суддями своїх повноважень; порядку здійснення суддівського самоврядування; особливостей організаційного забезпечення діяльності суду; структури та порядку функціонування апарату суду; з 27 лютого 2017 року по 10 березня 2017 року проходила практику у Чернівецькому окружному адміністративному суді.
Перед початком практики я ознайомилась з її програмою, отримала необхідну консультацію відносно завдань та змісту практики, порядку її проходження та захисту, вимог до відповідних документів, що мають бути підготовлені за наслідками проходження практики.
Метою та завданням проходження практики в адміністративних судах є: опанування студентами сучасними формами і методами організації праці юриста, формування у них на базі одержаних в університеті знань професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час роботи в конкретній сфері діяльності на різних ділянках юридичної практики. Завдання практики в адміністративних судах реалізуються шляхом вивчення студентами всіх аспектів організації та здійснення судочинства, виконання конкретних доручень керівників практики, вивчення рекомендованих нормативно-правових джерел, набуття досвіду узагальнення практики застосування відповідних правових норм та розробки рекомендацій щодо їх вдосконалення.
Розділ 1. Ознайомлення з структурою суду, основними функціями суду та організацією роботи по розгляду справ
Чернівецький окружний адміністративний суд створений відповідно до Указу Президента України від 16 листопада 2004 року №1417/2004 «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів». В квітні 2008 року розпочалося створення суду, а 07 травня 2008 року Чернівецький окружний адміністративний суд було зареєстровано як юридичну особу в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. З 02 березня 2009 року Чернівецький окружний адміністративний суд розпочав здійснювати судочинство. На початок своєї діяльності суддівський корпус суду складався з п’яти суддів. Станом на сьогоднішній день суддівський корпус суду складається з 10 суддів та з 39 працівників апарату суду.
Основне завдання адміністративного судочинства полягає у захисті прав та законних інтересів особи в публічно-правових спорах від порушень з боку органів влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб і службових осіб, у спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби. Особлива категорія справ, які розглядають в адміністративному суді – спори щодо правовідносин, що пов’язані із виборчим процесом та референдумом. Правовий захист, що забезпечують адміністративні суди, спрямований не на покарання протиправної поведінки, а на поновлення законного стану. Пріоритети адміністративної юстиції лежать у сфері захисту прав громадянина, а не держави (звичайно, поважаючи право держави), що має сприяти зростанню довіри до судової влади в нашій країні.
У ст. 55 Конституції України вказується, що права і свободи людини і громадянина захищаються судом [1].
Відповідно до ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України захист прав, свобод та інтересів гарантується незалежним і неупередженим судом. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в адміністративному суді, до підсудності якого вона віднесена цим Кодексом. Кожен має право на участь у розгляді своєї справи в адміністративному суді будь-якої інстанції в порядку, передбаченому цим Кодексом [6].
Згідно ст. 104 КАС України, до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб’єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом [6].
Адміністративне судочинство здійснюється державною мовою. Особи, які беруть участь у справі та не володіють або недостатньо володіють державною мовою, мають право користуватися рідною мовою або мовою, якою вони володіють, а також послугами перекладача в порядку, встановленому КАС України.
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема:
1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності;
2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;
3) спори між суб’єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;
4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;
5) спори за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України;
6) спори щодо правовідносин, пов’язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму;
7) спори фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації.