Земельний банк підстави його заснування (ID:211976)
Зміст
Зміст
Вступ……………………………………………………………………….….….3
Земельний банк: підстави його заснування……………………………………5
Висновок………………………………………………………………….……..13
Список літератури………………………………………………………………16
Зразок роботи
Вступ
Україна, намагаючись наслідувати приклад інших країн і розуміючи важливість розвитку аграрного сектора, нещодавно розпочала процес створення спеціалізованої фінансової установи – Державного земельного банку. Рішення про створення цієї установи було задекларовано в постанові КМУ від 2 липня 2012 року № 609, яка передбачає створення публічного акціонерного товариства “Державний земельний банк ” (далі - Банк) зі статутним капіталом 120 млн. грн, сто відсотків статутного капіталу якого належить державі.
Слід зазначити, що ідея створення такого банку була ще передбачена із введенням з 1 січня 2002 р. Земельного кодексу України, зокрема в його Прикінцевих положеннях (розділ ІХ ч. 4). Але це положення так і не було виконано протягом десяти років, хоча на розгляд Верховної Ради України неодноразово подавалися відповідні законопроекти.
Протягом останніх п’яти місяців були здійснені поправки до законодавчих актів України, які передбачали створення банку з метою забезпечення сприятливих умов для розвитку економіки та сільського господарства, функціонування ринку земель, підтримки сільгосп товаровиробників, переважно малого та середнього фермерського господарства, зміцнення та реалізація виробничого і торгового потенціалу сільського господарства, а також одержання прибутку від здійснення банківських операцій та провадження іншої діяльності відповідно до законодавства; можливість формування статутного капіталу банку за рахунок не тільки грошових внесків, а також за рахунок внесків у вигляді земельних ділянок; надання права банку здійснювати операції з земельними ділянками та майновими правами на земельні ділянки відповідно до законодавства України у сфері земельних відносин та свого статуту. Тобто Державний земельний банк наділяється правом купувати і продавати земельні ділянки, передавати їх в оренду та інше користування, що не притаманно діяльності звичайних комерційних банків.
Отже, виходячи з наявних на сьогодні нормативно-правових актів, в Україні створюють унікальну структуру, яка буде поєднувати в собі функції щодо управління землями державної власності та кредитного забезпечення сільськогосподарського виробництва, в тому числі під заставу земельних ділянок сільськогосподарського призначення.
Інші роботи з даної категорії: