0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

держава як суб'єкт цивільних правовідносин (ID:267014)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Право, юридичні
Сторінок: 41
Рік виконання: 2018
Вартість: 250
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………………......3 РОЗДІЛ І. Загальні засади участі держави у цивільних правовідносинах……………………………………………………………………..6 1.1 Теоретико-правові підходи щодо участі держави у цивільних правовідносинах……………………………………………………………………..6 1.2 Цивільна правосуб’єктність держави………………………………………9 1.3 Правові форми участі держави у цивільних правовідносинах……………..12 1.4 Органи, через які реалізується правосуб’єктність держави…………….15 РОЗДІЛ ІІ. Коло відносин за участю держави……………………………………19 2.1 Участь держави у внутрішньому обороті……………………………………19 2.2 Участь держави у зовнішньому обороті…………………………………….23 РОЗДІЛ ІІІ Цивільно-правова відповідальність держави…………………….....26 3.1. Теоретичні підходи до визначення та підстави цивільно-правової відповідальності держави………………………………………………………....26 3.2. Особливості майнової відповідальності держави…………………………..30 ВИСНОВКИ………………………………………………………………………..36 СПИСОК ВИКОРИСТАННОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………………………...38
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми дослідження. Питання щодо участі держави у майнових правовідносинах завжди викликали та будуть викликати особливу зацікавленість у суспільстві. Дана обставина вочевидь зумовлена дуалістичною природою держави, яка полягає у поєднанні в її правовому статусі публічних та приватних начал, що, безумовно, впливає на виокремлення держави як серед учасників цивільних правовідносин, так і серед існуючих у її складі інших учасників публічних правовідносин. Держава, будучи в першу чергу особливим публічно-правовим утворенням, спроможна впливати на виникнення, зміну та припинення в межах її території будь-яких правовідносин, у тому числі й цивільних. У зв’язку з цим найбільш актуальними питаннями по відношенню до такого публічно-правового утворення є питання щодо визначення меж та особливостей його участі у цивільних правовідносинах. Оскільки визнання держави рівноправним учасником цивільних правовідносин ще зовсім не означає, що до такого утворення або ж до майна, яке виступає об’єктом державної власності, можуть бути в повній мірі застосовані заходи примусу, відповідальності тощо, які застосовуються до звичайних учасників цивільних відносин, наприклад, фізичних або юридичних осіб. Натомість наявність у держави згадуваних особливостей не є чимось незвичайним або новим, оскільки їх формування та становлення відбувалося з урахуванням специфіки тих відносин, які існували в суспільстві на кожному етапі його розвитку. Сьогодні, в умовах реформування цивільного законодавства, суспільство зіткнулося з тим, що ціла низка юридичних конструкцій, які Україна «успадкувала» від радянського цивільного права та які регулювали питання, пов’язані з участю держави й створюваних нею суб’єктів у майновому обігу, втратили свою актуальність. А ті положення чинного законодавства України, що залишилися, у сукупності з тими, які виникли в зв’язку з набранням чинності Цивільного та Господарського кодексів України, чітко не врегульовують, у багатьох випадках, питань, пов’язаних з участю держави та створюваних нею суб’єктів у цивільних правовідносинах, що загалом призводить до виникнення як в теорії, так і на практиці цілої низки проблемних питань. Актуальність теми курсової роботи дослідження обумовлена необхідністю розгляду питань, пов’язаних із визначенням правового статусу держави серед учасників цивільних правовідносин у сучасних умовах розвитку національної правової системи України, особливостей участі держави в цивільних правовідносинах та визначення форм такої участі, враховуючи специфіку правового статусу створюваних державою суб’єктів, а також розглядом питань щодо відповідальності держави за договірними та деліктними зобов’язаннями з урахуванням особливостей реалізації такої відповідальності. Метою курсової роботи є з’ясування та дослідження сутності та особливостей правової природи держави як учасника цивільних правовідносин. Досягнення мети курсової роботи передбачає вирішення наступних завдань: 1. Дослідити теоретико-правові підходи щодо участі держави у цивільних правовідносинах; 2. Визначити особливості цивільної правосуб’єктності держави; 3. З’ясувати правові форми участі держави у цивільних правовідносинах; 4. Охарактеризувати органи, через які реалізується правосуб’єктність держави; 5. Проаналізувати участь держави у внутрішньому та зовнішньому оборотах; 6. Охарактеризувати цивільно-правову відповідальність держави за договірними та деліктними зобов’язаннями, а також визначити її межі; Об’єктом дослідження є цивільні правовідносини за участю держави, в яких вона бере участь як безпосередньо, так і опосередковано. Предмет дослідження складають положення чинного законодавства, правової доктрини, практики вітчизняних та міжнародних судів щодо особливостей цивільно-правового статусу держави та створюваних нею суб’єктів у цивільних правовідносинах. Методи дослідження. Методологічна основа дослідження базувалась на застосуванні як загального діалектичного методу, так і спеціальних методів і прийомів наукового пізнання дійсності до яких належать: історичний, порівняльно-правовий, системно-правовий, статистичний та теоретико-прогностичний. Історичний метод використовувався при вивченні історичних аспектів правового становища та участі держави у цивільних правовідносинах; порівняльно-правовий – при дослідженні правової природи держави, а також розгляді чинного та такого, що втратило чинність законодавства щодо участі держави у цивільних правовідносинах з урахуванням законодавства інших держав; системно-правовий – при виявленні факторів, що мали визначальний вплив при з’ясуванні особливостей участі держави у цивільних правовідносинах; статистичний – при розгляді судових справ, учасником яких є держава або об’єктом яких є державна власність, а також їх аналіз; теоретико-прогностичний – для формулювання рекомендацій з удосконалення законів, а також інших нормативно-правових актів, роз’яснень та рекомендацій, що стосуються участі держави у цивільних відносинах. Науково-теоретичною базою дослідження є теоретичні розробки, наукові дослідження та праці таких вчених, як М. Брагінський [2-3], С. Братуся [4], Ю. Дзери [8], А. Довгерта [9], О. Клименко [10], В. Кравченко [11], Р.Майданик [14], О. Первомайський [18-19] тощо. Структура курсової. Курсова робота складається з вступу, трьох розділів, висновків і списку використаних джерел (34 найменування). Повний обсяг курсової роботи – 41 сторінка, з яких список використаних джерел – 4 сторінки.