Зміст
ВСТУП
Розділ 1. ОСНОВИ ВИБОРЧОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
1.1. Основні принципи виборчого права громадян України
1.2. Відповідність виборчої системи України міжнародним нормам гласності і прозорості
1.3. Статус спостерігача на виборах як гарантія дотримання їх гласності і прозорості
Розділ 2. ПРИНЦИП ГЛАСНОСТІ І ЙОГО РОЛЬ У РЕАЛІЗАЦІЇ ВИБОРЧИХ ПРАВ. ПОНЯТТЯ ГЛАСНОСТІ У ВИБОРЧОМУ ПРОЦЕСІ
2.1. Основні положення і норми принципу гласності
2.2. Правове закріплення принципу гласності
Розділ 3 ПОЛІТИЧНА РЕКЛАМА ТА АГІТАЦІЯ ЯК ІНФОРМАЦІЙНА СКЛАДОВА ГЛАСНОСТІ ВИБОРЧОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Політична реклама – найбільш масове джерело інформації у виборчому процесі
3.2. Основні елементи політичної реклами
3.3. Передвиборча реклама і агітація – гласність чи антигласність
ВИСНОВКИ
Підсумовуючи результати наведеного дослідження, можемо зробити беззаперечний висновок про дві речі. Перше. Гласність є одним з ключових факторів забезпечення демократичності виборів. Друге. По рівню гласності Україна знаходиться на належному рівні і рухається у потрібному напрямку. І це є одним з головних надбань її незалежності.
З іншого боку, слід констатувати, що далеко не усе ще тут зроблено, і не усе задовольняє виборців і широку громадськість. На останніх виборах президента усі ми були свідками багатьох моментів, де гласність і прозорість відверто не забезпечувалася.
Аналізуючи виборче законодавство України (Закон України «Про вибори народних депутатів України») і міжнародні виборчі стандарти, можемо виявити деяку невідповідність першого у кількох питаннях, що стосуються гласності виборчої системи:
в українському законодавстві відсутні норми щодо врегулювання статусу національних спостерігачів;
в Україні на сьогодні відсутні процедури, які визначені Рекомендаціями Комітету Міністрів Ради Європи, щодо контролю за фінансуванням суб’єктів виборчого процесу;
чинне законодавство України неналежно прописує гарантії рівного доступу до джерел інформації в ході ведення виборчої кампанії учасників виборчого процесу.
Проте одночасно мусимо зазначити, що порівняльний аналіз щодо відповідності європейських національних законодавств міжнародним виборчим стандартам показує, що українське законодавство є одним із найпрогресивнішим у Європі, оскільки більшість законодавчих актів зарубіжних країн значно менше адаптовані до міжнародних стандартів виборів.
Поряд із загальними висновками по забезпеченню гласності виборчого процесу в роботі був розглянутий його конкретний аспект, що стосується політичної реклами. Потрібно повністю погодитись з тим, що це питання вимагає серйозного доопрацювання. На наш погляд, до його обговорення слід залучити пресу, телебачення, а через них – і увесь політично активний електорат. Адже саме на нього і розрахована ця реклама. Яка думка виборців з цього питання, які їх враження, особливо по останній виборчій кампанії усе це потрібно врахувати для того, щоб воно ефективно працювало на практиці, а не просто було прописане на папері.
Крім того, особливо слід наголосити на значно більш повному забезпеченні гласності і контролю у діяльності уряду і президента, адже саме вони є прямими наслідками виборчого процесу. На сьогодні не існує законодавчо закріпленої процедури громадського висвітлення їх роботи,
Дуже часто відсутня їх публічність і відкритість, особливо що стосується апарату служб президента України. На наш погляд, якщо цей момент законодавчо врегулювати і розробити чіткий і прозорий механізм його реалізації, у нашій країні у значній мірі вдасться уникати таких політичних колапсів, свідками яких ми були за останній час.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ