Організація державного управління освітою і наукою в Україні (ID:594686)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВА ХАРАКТЕРИСТИКАДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ ТА НАУКОЮ 5
1.1. Поняття та зміст державного управління освітою та наукою 5
1.2. Нормативно-правові засади державного управління освітою та наукою 11
РОЗДІЛ 2. СУЧАСНИЙ СТАН ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ ТА НАУКОЮ В УКРАЇНІ 18
2.1. Сучасний стан і тенденції розвитку освіти та науки 18
2.2. Інструменти державного управління освітою та наукою 22
РОЗДІЛ 3. УДОСКОНАЛЕННЯ ПІДХОДУ ДО ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ З УРАХУВАННЯМ ДОСВІДУ КРАЇН ЄС 26
3.1. Зарубіжний досвід державного управління вищою освітою і науко 26
3.2. Підвищення ефективності державного управління освітою та наукою в Україні 29
ВИСНОВКИ 35
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 37
Зразок роботи
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВА ХАРАКТЕРИСТИКАДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ ТА НАУКОЮ 5
1.1. Поняття та зміст державного управління освітою та наукою 5
1.2. Нормативно-правові засади державного управління освітою та наукою 11
РОЗДІЛ 2. СУЧАСНИЙ СТАН ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ ТА НАУКОЮ В УКРАЇНІ 18
2.1. Сучасний стан і тенденції розвитку освіти та науки 18
2.2. Інструменти державного управління освітою та наукою 22
РОЗДІЛ 3. УДОСКОНАЛЕННЯ ПІДХОДУ ДО ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ З УРАХУВАННЯМ ДОСВІДУ КРАЇН ЄС 26
3.1. Зарубіжний досвід державного управління вищою освітою і науко 26
3.2. Підвищення ефективності державного управління освітою та наукою в Україні 29
ВИСНОВКИ 35
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 37
ВСТУП
Актуальність теми. Ефективність та збалансованість політики державного управління освітою та наукою в значній мірі визначає перспективи формування кадрового потенціалу країни, тенденції соціально-економічного розвитку, забезпечує підвищення рівня інноваційного та економічного потенціалу. За останні роки в Україні система державного управління освітою та наукою набула динамічних змін у бік децентралізації регуляторних повноважень, автономізації закладів освіти при прийнятті управлінських рішень, розширення каналів та інструментарію фінансового забезпечення закладів освіти та науки, формування принципово нової системи якості та змісту освіти та науки. Актуальність проблем освіти та науки, зокрема управління цією сферою, визначається необхідністю своєчасного реагування на виклики часу та вимагає модернізації управління освітою та наукою.
Нові відносини, зумовлені суспільними, політичними, економічними, культурними змінами, глобалізацією, інформаційною революцією, вимагають революційних змін в освіті та науці, зокрема в управлінні цією сферою відповідно до розвитку демократії та ринкових відносин.
Проблемою державного управління освітою та наукою в Україні переймалися вчені Т.П. Ашон, О.Ф. Андрійко, С.В. Британська, В.І. Топузов, Р.В. Неколяк, С.В. Крисюк та інші.
Об’єкт дослідження –державне управління освітою та наукою.
Предмет дослідження –суспільні відносини, які виникають у сфері державного управління освітою та наукою.
Мета й завдання дослідження. Мета роботи полягає у тому, щоб на основі теоретико-правових підходів розкрити проблеми ефективного державного управління освітою та наукою.
Для досягнення цієї мети визначенні такі завдання:
сформувати поняття та зміст державного управління освітою та наукою;
вивчити нормативно-правові засади державного управління освітою та наукою;
проаналізувати сучасний стан і тенденції розвитку освіти та науки в Україні;
дослідити інструменти державного управління освітою та наукою
дослідити зарубіжний досвід державного управління вищою освітою і наукою
запропонувати шляхи підвищення ефективності державного управління освітою та наукою в Україні.
Методи дослідження. Розв’язання поставлених завдань здійснено за допомогою загальнофілософських, загальнонаукових та спеціальних методів дослідження, які були спрямованні на досягнення мети дослідження.
Структура. Курсова робота складається зі вступу, трьох розділів поділених на підрозділи, висновку та списку використаних джерел. Кількість сторінок 39 арк.
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВА ХАРАКТЕРИСТИКА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ ТА НАУКОЮ
1.1. Поняття та зміст державного управління освітою та наукою
Головну роль в процесі відтворення інтелектуальних ресурсів відіграє система освіти і науки .
Система освіти тісно пов’язана з системою науки. До основних параметрів системи освітита науки відносяться: розвинута мережа закладів освіти (дошкільної, загальної, вищої, післядипломної), науковихустанов, рівень кваліфікації вчених, наявність наукових шкіл, системи підготовки кадрів тапідвищення їх кваліфікації, кількість наукових журналів, міжнародна співпраця.
Інші роботи з даної категорії: