Зразок роботи
Розвиток України як демократичної, правової, соціальної держави із соціально орієнтованою ринковою економікою, її спрямування у світовий цивілізаційний простір передбачає формування та розвиток висококваліфікованого корпусу державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування. Проведення актуальних реформ політичного, економічного й соціального життя суспільства потребує посилення аналітичної, прогнозної, регулюючої, організаційної і контрольної функцій органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Сучасний розвиток держави неможливий без спільної мети або цілей, що об’єднують усе населення, усі етноси в одну націю та відповідають напрямам розвитку світової цивілізації. Найбільш перспективною формою держави є демократична правова держава соціального партнерства. Саме таке бачення держави потребує зовсім іншої служби на благо суспільства, служби, пріоритетом якої постають визнані суспільством інтереси людини, реалізація її прав і свобод.
Державна служба є визначальною складовою системи державного управління, від результативного та ефективного функціонування якого залежать дотримання конституційних прав і свобод громадян, послідовний і сталий розвиток країни. Необхідність державної служби зумовлена самим існуванням держави з її завданнями та функціями, а також потребою у формуванні персонального складу органів державної влади, нормативно-правовому врегулюванні з ними державно-службових відносин державних службовців.
Змістом державної служби, як одного із важливих видів суспільно-корисної, цілеспрямованої діяльності людини, держа¬ви й суспільства, є виконання функцій та завдань відповідного органу, організації, держави чи суспільства в цілому. Служба по¬лягає в управлінні, здійсненні державної діяльності, забезпеченні самого управління, соціально-культурному обслуговуванні лю¬дей. Державна служба – це складна, цілісна система, яка має свій зміст і структуру, виступає соціальним явищем зі своїми характерними елементами та якісними особливостями.
Державна служба як спеціалізована сфера діяльності державних службовців виникає разом із державою як властива їй складова. Як відомо, держава з’являється на такій стадії розвитку суспільства, коли виникає об’єктивна необхідність політичного регулювання суспільного життя. Причини, що викликали до життя державу, покладені і в основу виникнення державної служби.
Ступінь дослідження теми курсової роботи. Дослідженням теми правового регулювання державною службою займалися такі вчені: та інші.
Об’єктом дослідження виступає загальна характеристика державної служби.
Предметом дослідження є правове регулювання державної служби.
Мета курсового дослідження: дослідження правового регулювання державної служби.
Реалізація поставленої мети передбачає вирішення таких завдань:
• загальна характеристика поняття державної служби;
• дослідження видів та принципів державної служби;
• охарактеризувати джерела та органи правового регулювання державної служби.
Методи дослідження. Під час дослідження були використанні такі методи, як:
• метод аналізу;
• метод порівняльно–правовий;
• історичний метод;
• системний метод;
• метод узагальнення.
Структура дослідження. Курсова робота складається зі вступу, пьят'ох розділів, висновку та списку використаної літератури. Загальний обсяг курсової роботи становить 38 сторінок.
1. Теоретичні основи поняття державної служби
Державна служба являє собою інститут держави й одночасно інструмент суспільства, за допомогою яких має надійно відтворюватися демократична сутність держави, забезпечувати права і свободи людей, підтримувати вільну життєдіяльність суспільства, а державний апарат має бути інтелектуальним, організуючим і моральним лідером суспільних змін та суспільного розвитку. Як інститут держави державна служба є системою елементів і взаємозв'язків, що надають їй певну самостійність і особливу функціональну спрямованість. У цьому разі вона має бути системною: цілеспрямованою, функціонально здатною, структурованою, організованою, керованою тощо. Державна служба є визначальним ланцюгом ефективного зв'язку держави з особою, суспільством. Цілісність держави, суспільства, їх органічного зв'язку з особою забезпечується трьома видами зв'язків [13, с. 17]:
• інформаційних, що включають способи і технології взаємодії та обміну (мова, освіта, знання, традиції, культура, комунікації та інформаційні технології);
• економічних, заснованих на спеціалізації та кооперації праці, економічних потребах, інтересах, цілях, обміні матеріальними, соціальними і духовними продуктами і послугами;
• адміністративних, що забезпечують організацію, регулювання та цілісність суспільних відносин і процесів.
Якщо перших два типи зв'язків добре відомі, то адміністративні зумовлені існуванням та функціонуванням саме держави.
Адміністративні взаємозв'язки за своєю сутністю, цільовою орієнтацією, структурою, зовнішнім вираженням, функціями, процедурами здійснення та іншими проявами докорінно відрізняються від інформаційних, економічних та інших взаємозв'язків, які можна виявити в суспільстві й у взаємозв'язках між людьми. Це особливі взаємозв'язки, сформовані сукупністю людей, об'єднаних у державу і між собою з метою спільного виживання [13, с. 17].
Термін «державна служба» використовується по-різному [13, с. 36]:
• як вид діяльності людини;
• як соціально-правовий інститут;
• як система спеціальних органів держави; як підгалузь науки; як спеціальність вищої освіти й навчальна дисципліна.
Так, з точки зору Г В Атаманчука та М.М Казанцева, «державна служба – це практична і професійна участь громадян у здійсненні цілей і функцій держави через, виконання державних посад, заснованих у державних органах» [10, с. 37].
На думку А. П. Альохіна та Ю. М. Коз¬лова, вона розуміється у широкому та вузькому смислі «Державна служба в широкому смислі зводиться до ви¬конання службовцями своїх обов’язків (роботи) в держа-вних організаціях; в органах державної влади, на підпри¬ємствах, в установах, інших організаціях, у вузькому смислі – це виконання службовцями своїх обов’язків у державних органах» [8, с.280].
Іноді вказують, що це:
1) соціально-правовий інститут, через який реалізуються цілі і функції держави в суспільстві;
2) професійна діяль¬ність по забезпеченню повноважень державних органів [16, с. 16].
Л. Коваль вважає, що державна служба – це професійна служба, адміністративно-правове відношення службовця, який перебуває на посаді в державних органах, об’єднаннях громадян, недержавних структурах за призначенням, обранням, конкурсом, контрактом до цих організацій, що має своїм змістом обов'язкову діяльність по реалізації управлінські« функцій [18, с.41].