Зразок роботи
ВСТУП
За загальним правилом, під державним управлінням розуміють вид діяльності держави, здійснення управлінського організуючого впливу шляхом використання повноважень виконавчої влади через організацію виконання законів, здійснення управлінських функцій з метою комплексного соціально-економічного та культурного розвитку держави, її окремих територій, а також забезпечення реалізації державної політики у відповідних сферах суспільного життя, створення умов для реалізації громадянами їх прав і свобод [6, с. 203]. У цілому призначення державного управління полягає у тому, аби прогнозувати та забезпечувати вирішення суспільних проблем, а по можливості запобігати їх виникненню, ефективно служити громадянам, забезпечувати вироблення і реалізацію стратегії суспільного розвитку.
У свою чергу, управлінська діяльність держави функціонує на основі принципів державного управління. Процес формування та застосування принципів державного управління є досить динамічним, таким, що тісно пов’язаний із реформуванням системи державного управління, її вдосконаленням, приведенням у відповідність до норм та стандартів Європейського Союзу, прагнення до вступу у який визначено пріоритетним напрямом розвитку України.
Питаннями основних принципів державного управління свого часу активно займалися такі науковці, як: В. Б. Авер’янов, Г. В. Атаманчук, В. Д. Бакуменко, Ю. П. Битяк, О. П. Коренєв, В. І. Курило, Б. М. Лазарєв, В. Я. Малиновський, Ю. О. Тихоміров, В. А. Юсупов та ін.
Актуальність теми реферативного дослідження обґрунтовується тим, що державне управління є одним із найскладніших інститутів адміністративного права через свій комплексний характер. Державне управління повинно провадитися на основі певних керівних настанов, засад, які відповідають напряму функціонування держави. В контексті проведення у 2018 році Європейською Комісією оцінки державного управління України відповідно до принципів програми SIGMA [15], ухвалення Європейською Радою на саміті у Брюсселі 23 червня рішення про надання Україні статусу кандидата в Європейський Союз [23] та триваючого процесу реформування державного управління в Україні, важливими є подальші дослідження та розробка принципів державного управління в цілому.
Метою реферативного дослідження є аналіз теоретичних та практичних положень щодо основних принципів державного управління в Україні.
Поставлена мета реферативного дослідження передбачає розв’язання наступних завдань:
визначити поняття та зміст принципів державного управління;
дослідити систему основних принципів державного управління в Україні;
проаналізувати принципи програми SIGMA як еталонні принципи державного управління у Європейському Союзі;
окреслити шляхи впровадження принципів програми SIGMA в умовах вітчизняних правових реалій.
Для досягнення мети реферативного дослідження було використано такі методи дослідження: формально-логічні методи (аналіз, синтез, дедукція); спеціально-юридичні методи, перш за все, формально-юридичний; системно-структурний метод. Перераховані методи використано з урахуванням тісного взаємозв’язку між ними, що забезпечує достовірні результати дослідження.
Об’єктом реферативного дослідження є суспільні відносини, що виникають у процесі здійснення державного управління в Україні.
Предметом реферативного дослідження є поняття та система основних принципів державного управління в Україні.
Практичне значення реферативного дослідження полягає у тому, що його результати можна використати як базу для провадження дослідницької, законотворчої, викладацької й наукової діяльності.
Структурними елементами реферативного дослідження є: вступ, два розділи, поділених на підрозділи, висновки та список використаних джерел, що включає 25 найменувань. Загальна кількість сторінок – 27.