Зразок роботи
ВСТУП
Мета навчальної практики. Враховуючи стан теоретичного опрацювання проблеми, спираючись на наукові дослідження та використовуючи нові критичні підходи до матеріалів архіві і опублікованих документів, метою є створення теоретичної, аналітичної, формування світогляду майбутніх юридичних спеціалістів на рівні початкових знань про юридичну сферу, юридичні процеси в суспільстві необхідні для роботи студента.
Під час проходження навчальної практики вивчається правоохоронна діяльність в Україні, зокрема структура та основні аспекти діяльності Національної поліції України та її органів.
Основні завдання:
● Вивчити організаційно-адміністративну структуру МВС України та його структурних підрозділів;
● Підвищити власний інформаційно-комунікативний рівень;
● Піддати правовому аналізові місце Національної поліції України в системі правоохоронних органів;
● Розвинули вміння інтегрувати набуті теоретичні знання при аналізі діяльності правоохоронних органів на прикладі діяльності органів досудового розслідування;
● Вивчити зміст, завдання, та основні напрямки діяльності Національної поліції України;
● Проаналізувати основи проведення Конституційної реформи в Україні та Концепцію реформування правоохоронних органів України;
● Визначити основні етапи, зміст і характерні особливості процесу вдосконалення та реформування Національної поліції України.
………
.
.
.
РОЗДІЛ І. ПРАВООХОРОННА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПРАВООХОРОННІ ОРГАНИ В УКРАЇНИ
1.1. Система правоохоронних органів України
Система (від дав.-гр. «сполучення», «ціле», «з'еднання») - множина взаємопов'язаних елементів, що утворюють єдине ціле, взаємодіють із середовищем та між собою і мають мету. Тобто системою є певна упорядкована сукупність елементів, об'єднаних за спільними метою, сферою дії, характером, змістом чи іншими ознаками. Вона створюється з метою кращого сприйняття того чи іншого явища, забезпечення комплексного впливу на суспільні відносини тощо, Такі системи можуть утворюватись як самі, так і їх може утворити відповідний суб'єкт за своїм волевиявленням. Зазвичай елементи системи об'єднуються за певними схожими ознаками та спрямовуються на досягнення спільної мети. Система правоохоронних органів є сукупністю спеціально утворених з метою забезпечення публічної безпеки та порядку органів державної влади, які діють заради досягнення спільного результату, а саме забезпечення на території держави законності та правопорядку. Складовими елементами такої системи с правоохоронні органи.
Правоохоронні органи в Україні діють відповідно до Конституцї та законів України. Ix діяльність спрямована на виконання норм національного та міжнародного законодавства у сфері забезпечення законності та правопорядку, охорони прав, свобод та законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства та держави. Правоохоронна діяльність, що здійснюється цими органами, с багатогранною та включає багато напрямів. Саме комплексним характером правоохоронної діяльності й визначається система правоохоронних органів, яка включає ряд структур, що діють за різиими напрямами, взаємодоповнюючи одна одну. Така система визна- чається потребами суспільства в забезпеченні законності та правопорядку в різних сферах, станом оперативної обстановки та рядом інших факторів. Варто зазначити, що система правоохоронних органів України чітко не закріпдена в жодному законодавчому акті, що вказує на її нестабільність та можливість зміни чи доповнення залежно від ситуації в державі та суспільстві, На відміну від судової системи, правоохоронні органи постійно зазнають певних змін, пов'язаних з їх завданнями, функціями, організаційною структурою, повноваженнями тощо. Такі зміни зумовлюються різноманітними суспільними процесами, виникненням необхідності забезпечення законності у певній сфері, зміною оперативної ситуації тощо. Усе вказане зумовлюе наявність різноманітних поглядів на склад системи правоохоронних органів.………………..
.
.
.
РОЗДІЛ ІІ. МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
2.1.Організація роботи МВС України та призначення міністра
Міністерство внутрішніх справ України (МВС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
МВС є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань формування і реалізації державної політики у сфері захисту прав і свобод людини та громадянина, охорони громадського порядку, забезпечення громадської безпеки, захисту об’єктів права власності, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, безпеки дорожнього руху, громадянства, імміграційної та паспортної роботи, протидії незаконній міграції.
2. МВС у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.
У межах своїх повноважень МВС організовує виконання актів законодавства, здійснює контроль за їх реалізацією, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства і вносить їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями МВС є:
1) організація і координація діяльності органів внутрішніх справ щодо забезпечення захисту прав і свобод людини та громадянина, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, охорони громадського порядку, забезпечення громадської безпеки;
2) участь у розробленні та реалізації державної політики щодо боротьби із злочинністю;
3) забезпечення запобігання злочинам, їх виявлення, припинення, розкриття і розслідування, розшуку осіб, які вчинили злочини; вжиття заходів до усунення причин і умов, що сприяють учиненню правопорушень;
4) організація охорони та оборони особливо важливих державних об’єктів;
5) забезпечення реалізації державної політики щодо громадянства;
6) забезпечення проведення паспортної, реєстраційної та в межах своїх повноважень міграційної роботи;
7) організація роботи, пов’язаної із забезпеченням безпеки дорожнього руху;
8) здійснення на договірних засадах охорони майна незалежно від форми власності.
4. МВС відповідно до покладених на нього завдань:
1) забезпечує реалізацію державної політики щодо боротьби із злочинністю;
2) визначає основні напрями діяльності підпорядкованих йому органів, підрозділів, підприємств, установ і організацій ………..
.
.
2.2.Проведення реформи МВС України
Реформа системи органів внутрішніх справ є, напевно, головною ланкою в комплексі заходів із реформування правоохоронних органів України. Система органів внутрішніх справ, по суті, дісталась Україні у спадок від Радянського Союзу. В 1990 році.
Відповідно до Стратегії розвитку України - 2020 метою державної політики в сфері реформування правоохоронної системи є коригування завдань та функцій правоохоронних органів, упровадження нових засад проходження служби, нових критеріїв оцінки роботи правоохоронців для підвищення рівня захисту прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави від протиправних посягань. Коаліційною угодою визначено формування нової системи Міністерства внутрішніх справ як цивільного органу, що формує державну політику у сферах протидії злочинності та забезпечення громадського порядку, комплексного управління державним кордоном, протидії нелегальній міграції, цивільного захисту, пожежної безпеки та протидії надзвичайним ситуаціям. В угоді передбачено забезпечення інституційної спроможності МВС щодо формування державної політики у зазначених сферах шляхом створення профільних департаментів. Ще одним пунктом є утворення Національної поліції — центрального органу виконавчої влади в системі МВС, що реалізує державну політику у сфері протидії злочинності та забезпечення громадського порядку.…………
РОЗДІЛ ІІІ. НАЦІОНАЛЬНА ПОЛІЦІЯ УКРАЇНИ
3.1. Історія створення Національної поліції України
Проаналізувавши та дослідивши я можу сказати,що реформа про створення Національної поліції була одна з найвдаліших реформ.
Після Революції Гідності в українському суспільстві виникла нагальна потреба у реформуванні правоохоронної системи. Для проведення реформ владою прийнято рішення використати успішний досвід закордонних партнерів, а саме – Грузії. Восени 2014 року було представлено концепцію реформи Міністерства внутрішніх справ, в якій передбачалось створення Національної поліції замість міліції.
2 липня 2015 року Верховна Рада ухвалила закон "Про Національну поліцію". 4 липня на Софійській площі у Києві присягу на вірність Україні склали перші співробітники нової поліції. Ними стали патрульні поліцейські.
Близько місяця патрульна поліція столиці працювала у тестовому режимі. Другим українським містом, де поліцейські вийшли на вулиці, став Львів, третім – Одеса. Після цього проект поступово почав втілюватися в усіх містах України. Цей процес зайняв майже рік.
На відміну від міліції поліція – це професійний, висококваліфікований, збройний орган правового порядку, призначений для захисту прав та безпеки громадян і їхнього майна. ………..
.
.
РОЗДІЛ ІV. ОРГАНИ ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ
4.1.Загальні положення.Поняття та види органів досудового розслідування
1.Органи досудового розслідування Національної поліції України (далі - органи досудового розслідування) є структурними підрозділами апарату центрального органу управління поліції, її територіальних органів - головних управлінь Національної поліції в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, областях та місті Києві, територіальних (відокремлених) підрозділів головних управлінь Національної поліції,які згідно з кримінальним процесуальним законодавством забезпечують досудове розслідування кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності слідчих органів Національної поліції.
2. Органами досудового розслідування є:
1) Головне слідче управління Національної поліції (далі - ГСУ);
2) слідчі управління головних управлінь Національної поліції в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, областях та місті Києві (далі - слідчі управління);
3) слідчі відділи (відділення) територіальних (відокремлених) підрозділів поліції.
В Україні досудове розслідування здійснюють:
• слідчі органів Національної поліції;
• слідчі органів безпеки;
• слідчі органів, що здійснюють контроль за додержанням
податкового законодавства;
• слідчі органів Державного бюро розслідувань;
• детективи Національного антикорупційного бюро України.
3. Правову основу діяльності органів досудового розслідування становлять Конституція України, Кримінальний кодекс України (далі - КК України), Кримінальний процесуальний кодекс України (далі - КПК України) та інші нормативно-правові акти з питань досудового розслідування.
4. Діяльність органів досудового розслідування здійснюється відповідно до принципів верховенства права, законності, рівності перед законом і судом, поваги до людської гідності, забезпечення права на свободу та особисту недоторканність, недоторканності житла чи іншого володіння особи, таємниці спілкування, невтручання в приватне життя, недоторканності права власності, презумпції невинуватості та забезпечення доведеності вини, свободи від самовикриття та права не свідчити проти близьких родичів та членів сім’ї, заборони двічі притягувати до кримінальної відповідальності за одне і те саме правопорушення, забезпечення права на захист, змагальності сторін кримінального провадження та свободи в поданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, безпосередності дослідження показань, речей і документів, забезпечення права на оскарження процесуальних рішень, дій чи бездіяльності, публічності, диспозитивності, розумності строків досудового розслідування.
………
.
.
4.2.Завдання та функції органів досудового розслідування
Завдання органів досудового розслідування
1. На органи досудового розслідування покладаються такі завдання:
1) захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень;
2) охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження;
3) забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності слідчих органів Національної поліції;
4) забезпечення відшкодування фізичним і юридичним особам шкоди, заподіяної кримінальними правопорушеннями;
5) виявлення причин і умов, які сприяють учиненню кримінальних правопорушень, і вжиття через відповідні органи заходів щодо їх усунення.
2. На органи досудового розслідування можуть бути покладені й інші завдання, визначені законодавством України щодо кримінального провадження.
3. Органи досудового розслідування зобов’язані застосовувати всі передбачені законодавством заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
………..
.
.
ВИСНОВКИ
Після ознайомлення та вивчення матеріалу, який був зібраний та досліджений під час проходження навчальної практики яка була спрямованна на вивчення правоохоронної діяльності в Україні, зокрема структуру та основні аспекти діяльності Національної поліції України та її органів.Я можу сказати,що дізналась набагато більше про діяльність правоохоронних органів України та їх структуру і завдання.Також я зробила певні висновки,що до реформування правоохоронних органів,а саме сутність та завдання.Судячи з вивченого матеріалу можна зробити такий висновок діяльності та системи правоохоронних органів України.
На відміну від інших систем державних органів, система правоохоронних органів не має традиційної організаційної побудови як,наприклад, система органів виконавчої влади, а являє собою цілісну сукупність, системо утворюючим чинником якої є не структурний (організаційний), а функціональний критерій - безпосередньо правоохоронна діяльність, що визначено їх спільним функціональним призначенням, яке полягає, головним чином, в охороні і захисті права. Саме тому системоутворюючим чинником правоохоронних органів є правоохоронна діяльність, для здійснення якої держава і створює правоохоронні органи…………