Зразок роботи
В даній курсовій роботі розглядається технологія об’єктно-орієнтованого програмування на прикладі розробки ігрового додатку «Життя». Програма являє собою віконний продукт, написана мовою програмування високого рівня C# у середовищі розробки MicroSoft Visual Studio 2010.
Об’єктно-орієнтоване програмування (ООП) – це модель програмування, яка базується на стверджені того, що програма це сукупність об’єктів, які взаємодіють між собою. Існування ООП можливе завдяки трьом основним парадигмам, на яких воно базується: інкапсуляція, успадкування та поліморфізм. Однією з переваг ООП є краща модульність програмного забезпечення. Сьогодні багато мов програмування або підтримують ООП або ж є цілком об'єктно-орієнтованими (зокрема, C#, Java, C++, Python, PHP, Ruby).
З появою ООП відкрилась можливість роботи з програмами більшого обсягу, що дуже зручно для промислового програмування, а також створення різних додатків. В даний час різні комп'ютерні програми та ігри користуються великим попитом і досить популярні, що дуже вигідно для їх створення і реалізації.
Гра «Життя» – одна з найпопулярніших математичних ігор століття. Цю гру винайшов англійський математик Джон Хортон Конвей в 1970 році. Про захопливість гри свідчать результати безлічі цікавих досліджень і численних комп'ютерних реалізацій. Гра Конвея "Життя" – типовий приклад клітинного автомата, як математичного об'єкта, що представляє собою дискретну динамічну систему. По суті клітинні автомати є синтетичними світами, поведінка яких здебільшого визначається простими локально діючими правилами.
Клітинні автомати широко застосовуються при моделюванні систем, для яких важлива просторова взаємодія між елементами системи. Існує багато прикладів таких моделей в біології, інформатиці (включаючи системи телекомунікацій). У фізиці клітинні автомати застосовують для аналізу явищ перенесення (теплопровідності, дифузії і в'язкості), моделювання твердого тіла.
Актуальність теми: враховуючи сучасні процеси інформатизації суспільства і пов’язані з ним тенденції в освіті, постає актуальна проблема створення і використання в освітньому процесі навчальних комп’ютерних програм, спрямованих на гармонійний розвиток особистості. Застосовуючи гру «Життя», можна із задоволенням розвивати логічне та аналітичне мислення, інтуїцію, здатність концентрувати увагу і загалом покращувати свій рівень математичних здібностей.
Об'єкт дослідження – процес створення програмного продукту за допомогою технологій ООП.
Предмет дослідження – створення гри «Життя» мовою С#.
Методологія програмування проекту заснована на уявленні програми у вигляді сукупності об'єктів (ігрове поле, клітина), кожен з яких є реалізацією певного типу, що використовує механізм пересилання повідомлень. Застосування ООП при розробці даного проекту включає в себе об'єктно–орієнтований аналіз предметної області задачі та об'єктно–орієнтоване програмування на мові С#.
Методи дослідження:
теоретичні: аналіз науково–технічної і спеціалізованої літератури з проблеми дослідження, наявних ПЗ, аналіз інформаційних матеріалів глобальної мережі Інтернет; систематизація та узагальнення матеріалу;
емпіричні: спостереження й аналіз проведених експериментів і процесів.
Практичне значення дослідження: процес дослідження мови C# для створення програми, проектування архітектури гри, аналіз вимог до неї, реалізації та тестування програми.
Робота над ресурсом проводилась у декілька етапів: вибір теми й опис проблеми; постановка задачі; аналіз об'єкту; розробка алгоритму й синтез моделі; форма подання інформації й вибір програмних продуктів; синтез комп'ютерної моделі об'єкта.