0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ТРИВОЖНІСТЬ ЯК ПСИХОЛОГІЧНЕ ЯВИЩЕ, МЕТОДИ ЇЇ ВИВЧЕННЯ (ID:1007128)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 36
Рік виконання: 2023
Вартість: 1500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 4 РОЗДІЛ І . ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ТРИВОЖНОСТІ ЯК ПСИХОЛОГІЧНОГО ЯВИЩА ТА МЕТОДІВ ЇЇ ВИВЧЕННЯ. 7 1.1 Підходи до тлумачення тривожності в психологічній літературі 7 1.2 Погляди вчених на класифікацію видів тривожності 11 1.3 Методи дослідження тривожності 14 Висновки до розділу І. 17 РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ ТРИВОЖНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ. 18 2.1. Організація та процедура дослідження 18 2.2 Аналіз та інтерпретація результатів дослідження 22 2.3 Психологічні рекомендації щодо урегулювання рівня тривожності 25 Висновки до ІІ розділу. 26 ВИСНОВКИ 28 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: 32
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність теми. Тривожність як психологічне явище посідає дуже важливе місце в сучасній науці, підтвердженням тому є розглядання цього явища не тільки в психології, а й в інших соціальних науках, наприклад у філософії та соціології, також ця тема активно обговорюється в фізіології та навіть в біохімії. Актуальність теми тривожності в різних галузях пов’язана з тим, що вивчення цього аспекту на різних етапах життя, особливо в дитинстві, є важливим для розуміння закономірностей емоційної сфери людини. Наразі доведено, що тривожність не проходить безслідно, вона негативно впливає не тільки на емоційну складову людини зараз, а й надалі порушує функціональні можливості всього організму, призводячи до постійної втоми, зниження самооцінки, м’язового напруження, безсоння, розладів шлунково-кишкового тракту, відсутності продуктивності пам’яті тощо. Також може призвести до руйнації або деструкції стабільного розвитку особистості. В наш час, кількість тривожних людей, або тих, хто страждав так званою «хронічною тривогою», яка перейшла в патопсихологічний розлад значно побільшало. Питання тривожності наразі стоїть дуже гостро, не дарма це явище називають «життєвим переживанням сучасності». Зважаючи на велику кількість досліджень з цієї теми, можна припустити, що предмет, який мається на увазі під цим терміном є загальноприйнятим та чітко окресленим, але це не так. В різних науках, зокрема нас цікавить психологія, ми стикаємося з великою кількістю різних визначень, які по своєму визначають тривожність як психічне явище. Існування багатьох значень цього терміну пов’язано переважно з використанням його в різних науках та навіть у різних значеннях, які обмежені однією галуззю. Дослідження та означення теми тривожності як психологічного явища здійснили багато науковців, насамперед в радянській психології це: О. І. Захаров, Є. П. Ільїн, Л. М. Костіна, Б. І. Кочубей, О. В. Новікова, Д. О. Леонтьєв, А. М. Прихожан, О. О. Халік та інші, в зарубіжній психології можна означити: Е. Еріксон, Р. Мей, К. Роджерс, Г. Салліван, З. Фрейд, К. Хорні та багато інших. Актуальність обраної проблеми спонукала мене до вибору теми курсової роботи: «Тривожність як психологічне явище, методи її вивчення». Мета: теоретико-експериментальний аналіз тривожності як психологічного явища та методів її вивчення. Відповідно до мети вирішувалися такі завдання: 1. Проаналізувати літературу присвячену феномену тривожності. 2. Здійснити аналіз методів вивчення тривожності. 3. Дослідити тривожність як психологічне явище. 4. Проаналізувати результати дослідження та надати рекомендації щодо урегулювання її рівня. Об’єкт дослідження: тривожність як психологічний феномен. Предмет дослідження: дослідження тривожності як психологічного феномена та методів її вивчення. Гіпотеза: переважна кількість студентів з респондентів, за нашою гіпотезою, буде мати високий рівень реактивної та середній рівень особистісної тривожності через період, у який буде проведено дослідження, а це – повномасштабне вторгнення та наближення сесії; звертаючись до другої методики, ми припускаємо, що рівні тривожності та фрустрації можуть бути завищеними, через дію стресогенних факторів. Методи дослідження: в роботі використано комплекс теоретичних (вивчення й аналіз наукової літератури; узагальнення, порівняння та абстрагування даних з різних джерел), емпіричних (тестування з метою визначення рівня ситуативної тривожності та оцінки неадаптивних станів і властивостей особистості) та статистичних методів дослідження (обрахування показників за ключем методик та середніх показників по вибірковій сукупності респондентів, кореляційний аналіз). Методики дослідження: були використані такі методики: Тест «Самооцінка психічних станів» (Г. Айзенк), який дозволяє оцінити деякі неадаптивні стани (тривога, фрустрація, агресія) і властивості особистості (тривожність, фрустрованість, ригідність та агресивність); «Шкала оцінки рівня реактивної (ситуативної) та особистісної тривожності» (Ч. Д. Спілберг – Ю. Л. Ханін), що використовується для визначення рівня ситуативної тривожності. Практична цінність роботи: лежить у вивченні проблеми тривожності як психологічного явища задля розвитку практичних та теоретичних методів роботи з підвищеною тривожністю та покращення стану людей загалом. Структура та обсяг роботи: курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаної літератури, що містить 23 найменування. Загальний обсяг роботи становить 36 сторінок, з яких 27 сторінок основного тексту.