Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Сучасне суспільство характеризується нестійкою соціальною ситуацією, яка зумовлює зростання різноманітних відхилень в особистісному розвитку та поведінці підростаючого покоління. Особливо тревогу, серед них, викликає агресивна поведінка підлітків, яка стала поширеним явищем у сучасних школах. Зростання чисельності молоді, схильних до різних форм агресивної поведінки, зумовлюють необхідність підготовки соціальних педагогів до професійної діяльності з попередженням агресивної поведінки підлітків.
Особливо тяжко цей період позначається на підлітках. Тривожним симптомом є зростання кількості неповнолітніх з агресивною поведінкою. Спостерігається демонстративна поведінка підлітків по відношенню до дорослих, збільшення міжгрупових і міжособистісних конфліктів і фактів агресивної поведінки. Наявність високої концентрації агресії у суспільстві не може не турбувати педагогів, психологів, батьків, оточуючих.
Актуальність дослідження полягає в тому, що проблема зростання підліткової агресивності i злочину, спроба пояснення агресивних дій молодих людей, утрудняється тим, що не тільки в повсякденній свідомості, але й у професійних колах i в багатьох теоретичних концепціях явище aгрeciї одержує дуже суперечливе тлумачення.
Розробкою даної проблеми займалося багато науковців, представники різних галузей науки: О.Б. Бовть, Р.У. Благута, Б.М. Ткач, С.В. Харченко, Л.В. Чаговец, З. Фрейд, А. Басс, А. Бандура, С. Берковітц, К. Лоренц та ін.
Об’єкт дослідження – соціально-педагогічна профілактика агресивної поведінки підлітків.
Предмет – форми та методи профілактики агресивної поведінки підлітків.
Мета роботи: дослідити основні аспекти ооціально-педагогічної профілактики агресивної поведінки підлітків. Відповідно до мети були визначені наступні завдання:
1) Вивчити профілактику агресивної поведінки підлітків, як сучасну соціально-педагогічну проблему;
2) Дати коротку характеристику агресивної поведінки підлітків;
3) Визначити ефективність форм та методів профілактики агресивної поведінки підлітків.
4) Розробити наукове обгрунтування та використання методичного забезпечення психологічної корекції особистісних проблем підлітків.
Теоретична основа роботи: наукові розробки проблематики агресивної поведінки у підлітків авторства науковців Яценко Т.С. [21], О. Б.Бернацька [5].
Гіпотези дослідження:
1. Імовірно , що сімейне середовище має вплив на формування агресивної поведінки у підлітків, при чому основні фактори, що впливають, включають рівень конфліктності в сім'ї, рівень насильства, що спостерігається в сімейному середовищі, та якість сімейних взаємин.
Для розв’язання поставлених завдань нами були використані такі методи дослідження: теоретико-критичний аналіз літератури з теми дослідження; зіставлення, узагальнення і синтезування здобутої інформації, також емпіричний метод для проведення дослідження.
Група досліджуваних: 30 школярів у віці від 13 до 14 років.
Структура роботи: складається із вступу, двох розділів ,висновків, списку літератури та трьох додатків. Загальний обсяг роботи 41 сторінка.