0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ВПЛИВ ЗМІ НА ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ ПІДЛІТКІВ (ID:1066362)

Тип роботи: бакалаврська
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 77
Рік виконання: 2023
Вартість: 1100
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 4 РОЗДІЛ I. Теоретичні основи вивчення підліткових ціннісно-орієнтаційних аспектів у психології 8 1.1 Соціально-психологічна характеристика особистості сучасного підлітка 8 1.2. Ціннісні орієнтаціі особистості 18 Висновки до розділу І 31 РОЗДІЛ II. Аналітичне дослідження впливу ЗМІ на ціннісні орієнтири підлітків 34 2.1. Сутність ЗМІ: поняття, види, роль 34 2.2. Формування ціннісних орієнтирів підлітків під дією ЗМІ 47 Висновки до розділу ІІ 55 РОЗДІЛ ІІІ. Емпіричне дослідження впливу ЗМІ на ціннісні орієнтири підлітків 57 3.1. Організація емпіричного дослідження 57 3.2. Аналіз результатів емпіричного дослідження особливостей впливу ЗМІ на ціннісно-орієнтовану сферу підлітків 57 Висновки до розділу ІІІ 63 ВИСНОВКИ 66 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 70 ДОДАТКИ 75
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність дослідження. Щодня сфери нашого життя якимось чином пов’язані із засобами масової інформації. Вони настільки міцно ґрунтувалися на нашій повсякденності, що існування без них вже важко уявити. Бурхливий розвиток інформаційних технологій, що почався в середині XX-го століття, заклав основу формування суспільства абсолютно нового типу — інформаційного. Кошти масової інформації займають у розвитку суспільства особливе місце. У сучасному світі ЗМІ взяли на себе значну частину функцій формування свідомості людей, виховання їх смаків, поглядів, звичок, переваг. Завдяки можливостям засобів, особистість може познайомитися з найрізноманітнішими проявами життя, скласти про них певне уявлення. Особливо сильний вплив ЗМІ здатні на формування особистості неповнолітнього [1, с. 21]. Підлітковий вік, як відомо, є одним із найскладніших періодів. Змінюються світогляд, інтереси, погляди на навколишній світ і себе. Діти у цьому віці найбільш сприйнятливі та чутливі до всього, що їх оточує. Засоби масової інформації є не лише джерелом інформації про події у світі, а й на сьогодні вони виступають головним чинником формування громадської думки, культури, світогляду. Проблема впливу засобів масової інформації на молодь безсумнівно актуальна, тому що це і є та аудиторія, яка володіє всім спектром ЗМІ, «інтернетом» на вищому рівні, ніж інші вікові групи. Сучасний світ перейшов на рівень інформаційного устрою. Глобалізація системної відкритості впливає на виникнення нових цінностей, пріоритетів, стрімко змінюються стандарти культурних взаємин. Найбільш активно вбирає всі ці нові тенденції така соціокультурна спільність, як молодь. Механізмами формування та зростання, розвитку молоді є процеси соціалізації, індивідуалізації та ідентифікації. Духовний світ молоді формується у складних умовах, під впливом подвійних стандартів, але при цьому найважливіші соціальні інститути, такі як сім'я, держава, освітня система тощо під впливом ЗМІ втрачають свою значущість в очах багатьох молодих людей, абстрактних від реальності сторонами медіа – культури. Конкуренція соціальних інститутів веде у разі нівелювання сенсу взаємин молоді з дорослим світом. Чинником, який найважливішим чином впливає, на загострення проблеми є ЗМІ. Переважаючи в медіа-культурному середовищі, частково або іноді повністю змінюють найважливіші соціально-політичні інститути з формування духовної свідомості та культури сучасної молоді та їх потребно-мотиваційної та ціннісних сфер, а також поведінкових установок. Тому зараз актуально вивчати формування цінностей у молоді і не лише у ключі суб'єкта дорослішання, а й як носіїв соціального досвіду. Тому конструктивний вплив на відносини у суспільстві має особливе значення. Ця тема нині особливо актуальна на сьогоднішній день, коли відсутня контроль над ринком ЗМІ, неконтрольований потік інформації, що вбирається молоддю, і в результаті призводить до деформації морально-моральних цінностей та ціннісних орієнтацій покоління, що дорослішає. Значення медіакультури стрімко зростає в сучасному суспільстві, будучи головним інструментом пізнання та освоєння зовнішнього світу, у його інтелектуальних, соціальних, творчих та психологічних аспектах. Сучасне суспільство багато дослідників називають інформаційним, оскільки роль і кількість інформації, що циркулює в ньому, стрімко зростає. Засоби масової інформації на сьогоднішній день є не тільки місцем існування людини, своєрідним суб’єктом культури, але й одним із найвпливовіших чинників соціалізації підростаючого покоління. В умовах відкритості суспільства, його гуманізації та демократизації засоби масової інформації все активніше впливають на формування ціннісних орієнтацій й одночасно сприяють розвитку задатків і здібностей особистості. Широкі можливості засобів масової інформації викликають необхідність вивчати механізми їхнього функціонування і розвитку, ефективність впливу на аудиторію. На жаль, соціально-політичні перетворення, які відбуваються в Україні в останні роки сприяли докорінним змінам не тільки в економічних і державних структурах, а й у світогляді сучасних громадян, особливо молоді, в поглядах на сенс життя, потребах, інтересах, в системі ціннісних орієнтацій. За останні роки з’явилися такі негативні тенденції, за яких справжні цінності підміняються хибними, спотворюється мораль, збіднюється сфера культури і освіти. Та саме цінності є тими явищами природи і суспільства, які корисні, потрібні людям того чи іншого суспільства чи його складових (груп, спільнот тощо) як дійсність, цілі або ідеали. Сьогодні, у вік технологічного та інформаційного прогресу, до підлітка висуваються нові вимоги в будь-якій сфері, він повинен швидко орієнтуватися, бути мобільним і мати вже сформований «пакет» універсальних компетенцій, які дозволять йому бути успішним. Суспільству необхідне молоде покоління, яке бачить власні вершини професійного та особистісного зростання, здатне творчо мислити, працювати в суспільстві, що постійно змінюється, розробляти власні стратегії поведінки, приймати рішення і нести відповідальність за себе та інших перед суспільством. Сучасна дійсність пропонує великі можливості для цього, різноманітність діяльності, втілення найсміливіших ідей. Актуальною проблемою сьогодення постає необхідність дослідження інтенсивності впливу засобів масової інформації на формування світогляду та ціннісних орієнтацій молоді, особливо підлітків та старшокласників, які володіють ще недостатнім рівнем розвитку критичного ставлення до медіа текстів. Тому залучення підлітків в процес споживання медіапродукції потребує цілеспрямованого психолого-педагогічного керівництва цим процесом та ефективної взаємодії навчальної та позанавчальної діяльності в розвитку медіакультури підлітків. Об’єкт дослідження: вплив ЗМІ. Предмет дослідження: ціннісні орієнтири підлітків. Мета: розкрити основні аспекти впливу ЗМІ на ціннісні орієнтири підлітків. Доцільно до мети ми сформували наступні завдання: 1. Розглянути теоретичні основи вивчення підліткових ціннісно-орієнтаційних аспектів у психології. 2. Проаналізувати вплив ЗМІ на ціннісні орієнтири підлітків на основі існуючих досліджень. 3. Емпірично дослідити вплив ЗМІ на ціннісні орієнтири підлітків. Методи дослідження: Теоретичний та емпіричний. Інформаційну базу склали роботи на тему питання впливу медіакультри, на свідомість таких зарубіжних дослідників як Р. Арнхейм, А. Базен, Р. Барт, Д. Белл, Ст Беньямін, Ж. Бодрійяр, Ж. Делез, М. Маклюен, Г. Маркузе, Х. Ортега-і-Гассет, Ч. Пірс, Д. Соссюр, Е. Тоффлер, М. Кастельс, Ю. Крістєва, К. Леві-Стросс, Д. Рашкофф та ін. Новизна цього дослідження полягає у обширному та багатобічному дослідженні проблематики впливу ЗМІ на ціннісні орієнтири підлітків. Під час дослідження було сформульовано і обґрунтовано теоретичні положення, які можна впроваджувати в практику та досягати запланованих результатів. Практичне значення роботи є у тому, що на основі дослідження можна ґрунтувати нові гепотези та робити висновки, використовувати результати на практиці.