0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Вікова психологія (ID:1124825)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 35
Рік виконання: 2019
Вартість: 140
Купити цю роботу
Зміст
ПЛАН ВСТУП………………………………………………………………………3 РОЗДІЛ 1. ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ………………………………………………………………………….6 1.1. Сутність і особливості психічного розвитку………………………6 1.2. Психологічні особливості дитини у фазі новонародженості, немовлячому та ранньому віці…………………………………………………...9 1.2.1. Психологічний розвиток дитини у фазі новонародженості9 1.2.2. Немовлячий вік і його особливості……………………………….13 1.2.3. Особливості психічного розвитку дітей раннього віку………….15 1.3 Вікові особливості пізнавальної сфери дошкільника…………….17 1.3.1. Вікові особливості пізнавальної сфери дошкільника……………17 1.3.2. Розвиток особистості дошкільника……………………………….20 1.4. Вікові особливості молодшого шкільного віку…………………...23 1.4.1. Анатомо-фізіологічні особливості………………………………...23 1.4.2. Загальні психологічні особливості молодшого школяра………..25 1.5. Загальна характеристика підліткового віку……………………….27 1.6. Психологічні особливості ранньої юності…………………………31 ВИСНОВКИ……………………………………………………………….33 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………...34
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження. Вивчення даної теми дає можливість порівняти особливості фізичного розвитку учнів молодшого, середнього та старшого шкільного віку, дає порівняльний аналіз нервово-психічної і пізнавальної сфер різних вікових груп і показує їх вплив на організацію навчальної діяльності. У межах періоду відбуваються кількісні та якісні зміни психіки, що дає змогу виділити певні стадії, які послідовно змінюють одна одну. Тобто розвиток психіки людини має періодичний і стадійний характер. У межах стадій розрізняють менші часові відрізки розвитку -- фази (наприклад, у періоді раннього дитинства виділяється стадія немовляти, а в межах цієї стадії -- фаза новонародженості). Визначення періодів, стадій, фаз психічного розвитку особистості необхідне для створення оптимальної системи навчання й виховання, використання в повному обсязі можливостей дитини на кожному віковому етапі. Критеріями їх визначення є системні суттєві якісні ознаки -- психічні й соціальні зміни на певному етапі життя дитини. Зокрема, грецький філософ Арістотель (IVст. до н.е.) зробив першу спробу визначити основні етапи розвитку людської психіки, вбачаючи в них повторення етапів родової еволюції органічного світу. Він розглядав цей процес як матеріалізацію природних можливостей, які згодом перетворюються на реальність і поєднують людину із зовнішнім світом. Арістотель розділив розвиток дитини на три періоди (по сім років кожен) назвавши їх відповідно: рослинний, тваринний, розумний. Під впливом суспільних вимог до навчання й виховання молодого покоління визначний чеський педагог Ян-Амос Коменський (1592--1670) обґрунтував принцип “природовідповідності” процесу навчання, обстоював потребу вивчати природу дітей і молоді, їх вікові особливості, зважати на них під час визначення змісту і методів шкільного навчання. Своє розуміння вікових особливостей психічного розвитку дітей він застосував під час вироблення теорії навчання. Його вікова періодизація складається з чотирьох етапів (по шість років кожен): дитинство, отроцтво, юність, змужнілість. В основі її -- особливості розвитку і виховання дітей відповідно до періодів шкільного навчання. На сучасному етапі розвитку педагогіки існують різні підходи до визначення вікової періодизації: за психолого-педагогічними критеріями, що враховують характерні для кожного віку рівень розвитку, зміст і форми навчання й виховання, основну діяльність, відповідний їй рівень свідомості й самосвідомості особистості. Природною основою вікових особливостей розвитку є анатомо-фізіологічне дозрівання організму, його органів, центральної нервової системи, залоз внутрішньої секреції. Цілком обґрунтованою вважається вікова періодизація В. Крутецького: новонароджений (до 10 днів); немовля (до року); ранній дитячий вік (1--3 роки); переддошкільний період (3--5 років); дошкільний (5--6(7) років); молодший шкільний (6(7)--11); підлітковий (11 -- 15 років); вік старшокласників (15--18 років). Перехід від попереднього періоду до наступного часто має кризовий характер. Аналіз останніх досліджень і публікацій різні підходи до вікової періодизації досліджувалися вітчизняними і закордонними вченими У ході роботи були проаналізовані роботи провідних психологів і педагогів - Абрамової Г.С., Дубравін І.В., Климова Є.А., Обухової Л.Ф., Столяренко Л.Д., Овчарова А.А., Цукермана Г. та ін Серед публікацій, проаналізованих нами і використаних при написанні роботи, представлені статті з таких журналів як «Питання психології», «Психологія і школа», «Психологічний журнал», «Управління школою» «Здоров'я дітей». З огляду на це, досить актуальним і важливим є наше дослідження. Для вирішення поставлених завдань нами використано ряд методів: збір інформації; аналіз наукової літератури; теоретико-методологіний аналіз, систематизація та узагальнення даних за проблемою дослідження; метод кількісної та якісної обробки даних. Мета дослідження. На основі комплексного об’єктивного аналізу різнопланових джерел необхідно з’ясувати вікові особливості психічного розвитку людини. Для досягнення мети були поставлені наступні завдання:  розкрити психологічні особливості дитини у фазі новонародженості, немовлячому та ранньому віці;  дослідити немовлячий вік і його особливості;  розглянути особливості психічного розвитку дітей раннього віку;  проаналізувати розвиток особистості дошкільника;  з’ясувати вікові особливості молодшого шкільного віку;  дати загальну характеристику підлітковому віку;  розглянути психологічні особливості ранньої юності. Об'єктом нашого вивчення став вік як психологічна категорія. Предметом дослідження послужили вікові особливості психіки людини. Наукова новизна роботи полягає в тому, що розширено уявлення про вікові психологічні особливості; проаналізована важливість вивчення даної теми. Теоретичне значення роботи полягає у розширенні уявлень про психологічні особливості притаманні людині різного вікового періоду. Практична цінність полягає у відборі літератури та досліджень вікових особливостей людини. Курсова робота складається з вступу, одного розділу, висновку, списку використаних джерел. У вступі визначено об’єкт дослідження, обґрунтовується актуальність дослідження, розкривається наукова новизна, теоретичне та практичне значення виконаної роботи. У першій частині досліджуються психічні особливості різних вікових груп. У висновку підсумовуються результати проведеної роботи.