Воля та її роль у поведінці дошкільника (ID:1124827)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 2
РОЗДІЛ 1. РОЗДІЛ 1. ВОЛЯ ЯК ОСНОВНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ 4
1.1. Воля як характеристика свідомості 4
1.2. Динаміка волі і аналіз вольової дії 6
РОЗДІЛ 2. ВОЛЯ ЯК ОДИН З РЕГУЛЮЮЧИХ ФАКТОРІВ У ПОВЕДІНЦІ ДОШКІЛЬНИКА 11
2.1. Розвиток окремих вольових властивостей у дошкільника 11
2.2. Воля як фактор психологічної готовності до школи дитини-дошкільника 13
2.3. Феноменологія і типологія вольових розладів 18
РОЗДІЛ 3. УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ВОЛІ У ДОШКІЛЬНИКІВ 21
3.1. Роль ігрової діяльності 21
3.2.Мовлення як чинник розвиток волі 22
3.3. Роль дитячих установ у формуванні волі дошкільників 24
ВИСНОВКИ 27
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: 29
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Для розгляду проблеми, зазначеної в заголовку пропонованої роботи, необхідно відзначити значущість періоду дошкільного дитинства в процесі всього особистісного формування людини. Отже, дошкільне дитинство — надзвичайно важливий період розвитку людини. Його існування обумовлене суспільно-історичним та еволюційно - біологічним розвитком суспільства і конкретного індивіда, що визначає завдання і можливості розвитку дитини даного віку. Дошкільне дитинство володіє самостійною цінністю незалежно від майбутнього дитині шкільного навчання.
На етапі прийому дитини до школи (як і на перших порах навчання) доцільно діагностувати рівень психологічної зрілості дитини, але не шкільній, а дошкільної, так як саме зрілий дошкільник готовий до навчання в початковій школі (з точки зору соціальної адаптації й успішності засвоєння знань і навичок).
Дошкільний вік є унікальним і вирішальним періодом розвитку дитини, коли закладаються основи особистості, формуються воля й довільну поведінку, активно розвивається уява, творчість, загальна ініціативність, і всі ці найважливіші якості формуються в процесі навчальних занять, а в головній діяльності дошкільника — гра. Саме в такому контексті і були розглянуті основні аспекти процесу формування волі у дошкільнят.
Структура дослідження. У першому розділі пропонованої роботи воля була розглянута як основна характеристика особистісного розвитку. В контексті даного питання були також вивчені визначення волі в різних розділах психологи, а також основні теорії волі. Крім цього, поетапно були проаналізовані основні вольові дії. У другому розділі значну увагу було приділено вивченню регулюючих факторів у поведінці дошкільника. У розділі була докладно вивчена феноменологія вольових розладів, їх особливості та основна класифікація.
У наступних розділах були розглянуті сучасні проблеми і мінуси початкового дитячого освіти, а саме дитячих садків. Була зроблена спроба конкретизувати їх роль у формуванні волі дошкільника. Наприкінці розділу було зроблено висновок про те, що роль дитячих садків вкрай дуалістична.
У висновках роботи були підведені підсумки і акумульовані основні висновки роботи.
Об'єкт дослідження: воля як основна характеристика особистісного розвитку.
Предмет дослідження: індивідуальні особливості та шляхи формування волі у дітей дошкільного віку.
Методологічна основа дослідження. В ході підготовки цього матеріалу був досліджений і оброблений цілий ряд літератури як наукового, навчального, так і практично-методичного характеру. Крім цього було проаналізовано монографії відомих психологів, також присвячені проблематиці, зазначеної в заголовку пропонованої роботи. Все це дозволило переосмислити не тільки суть самої проблеми, але і знайти нові шляхи підходячи до її вирішення.
Інші роботи з даної категорії: