Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Ми живемо в світі людей і щодня спілкуємося з оточуючими. Але найперші уроки людських взаємин кожен отримує в дитинстві. Ті навички спілкування, які в дитини закладаються з перших років життя, багато в чому визначають успішність подальших стосунків з іншими уже дорослої людини.
Значення спілкування в дошкільному віці є одним із актуальних питань на сьогодні, а пояснюється це тим, що саме пізнавальне спілкування дошкільнят і допомога оточуючих спрямувати це «пізнання» в правильне русло є важливим у процесі становлення майбутньої особистості.
Спілкування дітей дає змогу збагатити досвід кожної дитини через взаємодію, сприяти пізнанню дитиною себе й інших, створювати додаткові сфери саморегуляції. Значущість спілкування визначається й тим, що воно, з одного боку формує особливе середовище взаємодії, надає додаткові можливості для реалізації успішності дітей у спілкуванні, а з іншого – сприяє формуванню та прояву їх особистісної ідентифікації. [2, c.67]
Вивчення проблеми спілкування, закладені в працях В.М. Бехтерєва, Л.С. Виготського, В.М. Мясищева, С.Л. Рубінштейна, В. К. Котирло, Ю. О. Приходько, Б.Д.Паригин, І.С. Кон, Я.Л.Коломинский, В.С. Мухіна, Кемпит С.А., Цукерман Г.А. в яких спілкування розглядалося як важлива умова психічного розвитку індивіда, формування його особистості.
Об’єкт дослідження – виступає спілкування дошкільників.
Предмет дослідження – є психологічні особливості спілкування дітей в групах дошкільного навчального закладу.
Мета курсової роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальному вивченні ролі спілкування у дітей дошкільного віку з однолітками та дорослими, і вплив різних видів спілкування на початкове формування особистості в дитячому віці.
Завдання дослідження:
здійснити аналіз психолого-педагогічної літератури та визначити теоретичні підходи до проблеми спілкування дітей дошкільного віку;
експериментально вивчити особливості спілкування дітей у групах дошкільного навчального закладу;
розробити та перевірити ефективність програми розвитку здатності дітей до спілкування .
Для розв’язання поставлених завдань й аналізу результатів було використано комплекс методів дослідження: теоретичний аналіз психолого-педагогічної наукової літератури, спостереження, бесіда, узагальнення незалежних характеристик, тестування.
Організація та проведення дослідження. Дослідно-експериментальна робота проводилась на базі дошкільного навчального закладу, в якій брало участь 24 дошкільників.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.
У першому розділі курсової роботи розглядаються теоретичні засади особливості спілкування з дітьми дошкільного віку.
У другому розділі курсової роботи розглядається експериментальне вивчення особливостей спілкування дітей дошкільного віку
Курсова робота складається з 33 сторінок друкованого тексту, двох розділів, вступу, висновків, списків використаних джерел з 19 найменувань та містить 3 таблиці та 2 рисунка.