Формування соціальної компетентності у дітей дошкільного віку у процесі фізичного виховання (ID:1126261)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ. 6
1.1. Джерела та механізми соціалізації дитини 6
1.2. Особливості формування соціальної компетенції у дітей дошкільного віку 10
1.3. Фізичне виховання як засіб формування соціальної компетенції дошкільників 14
РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ. 21
2.1. Констатувальний експеримент 21
2.2. Методика формування соціальної компетенції у дітей дошкільного віку у процесі фізичного виховання ( на заняттях у ДНЗ № 12 «Кораблик») 26
2.3. Порівняльний аналіз результатів констатувального і формувального експерименту 29
ВИСНОВКИ 33
СПИСОК ВИКОРАСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 35
ДОДАТКИ 38
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність даної теми полягає у необхідності розгляду питання про соціально компетентну дитину, яка здатна ефективно отримувати інформацію, адекватно реагувати на життєві події та використовувати свої знання в нових умовах. На даний момент цьому аспекту приділяється недостатньо уваги.
Об’єктом дослідження є соціальна компетентність дошкільників.
Предмет дослідження визначається як фізичне виховання, яке виступає засобом формування соціальної компетентності дошкільників.
Мета цього дослідження полягає у ретельному аналізі впливу фізичного виховання на становлення соціальної компетентності у дітей дошкільного віку. При цьому планується апробування інноваційних методів та підходів у керівництві фізичним вихованням з метою визначення їхньої ефективності у формуванні соціальної компетентності в різних вікових групах дошкільників.
Гіпотеза даного дослідження вказує на те, що формування соціальної компетентності у дошкільників буде більш успішним, якщо педагоги освоюють ефективні методи та прийоми керівництва фізичним вихованням, а також створять сприятливе навчальне середовище для цього процесу у групах дітей, які відвідують дошкільні заклади.
Завдання цього дослідження відповідають поставленій меті та гіпотезі:
докладно дослідити та проаналізувати психолого-педагогічну літературу, що стосується організації гри та її впливу на формування соціальної компетентності у дошкільників;
ознайомитись з сучасними методами організації та керівництва сюжетно-рольовою грою, розробити перспективне планування з врахуванням місця та специфіки фізичного виховання в різних вікових групах;
розробити критерії та показники для визначення рівня сформованості соціальної компетентності у дітей під час фізичного виховання;
провести експериментальне дослідження впливу сюжетно-рольової гри на формування соціальної компетентності впродовж дошкільного віку;
розробити та експериментально перевірити модель впливу фізичного виховання на формування соціальної компетентності у дошкільників;
створити методичні рекомендації для педагогів різних вікових груп, щодо керівництва фізичним вихованням.
В ході вирішення зазначених завдань було використано різноманітні методи дослідження:
Теоретичні методи: проведено аналіз, порівняння та узагальнення філософської та психолого-педагогічної літератури, що стосується фізичного виховання у дошкільному віці та його впливу на формування соціальної компетентності дошкільників.
Використано емпірично-теоретичний метод гіпотетичного розгляду та моделювання впливу фізичного виховання на розвиток соціальної компетентності у дошкільників на різних етапах їх росту.
Для отримання практичних результатів використано такі емпіричні методи: спостереження за організацією та проведенням фізичного виховання, бесіди з педагогами щодо їх уявлень про сутність цього досвіду.
Проведено експериментальне дослідження.
Виконано узагальнення перспективного педагогічного досвіду.
Теоретичне значення проведеного дослідження полягає в розробці моделі впливу фізичного виховання на формування соціальної компетентності дошкільників протягом дошкільного дитинства, а також у визначенні критеріїв та показників для оцінки рівня розвитку цієї компетентності у процесі фізичного виховання.
Практичне значення отриманих результатів виявляється в розробці перспективно-календарного планування з урахуванням специфіки організації фізичного виховання в різних вікових групах дошкільних навчальних закладів. Крім того, в підготовці методичних рекомендацій для педагогів цих закладів щодо організації фізичного виховання.
Об'єктом дослідження став дитячий навчальний заклад (ДНЗ).
Структура курсової роботи включає вступ, два розділи, висновки, перелік використаних джерел та додатки. Загальний обсяг тексту становить 40 сторінок. Курсова робота містить 2 таблиці та 2 додатки. У списку використаних джерел зазначено 29 найменувань.
Інші роботи з даної категорії: