Комунікація як соціальна дія (ID:1131142)
Зміст
Зміст
Вступ 3
Комунікація як соціальна дія 5
Висновок 14
Список використаних джерел 15
Зразок роботи
Вступ
Найважливішою складовою соціальної взаємодії є соціальна комунікація. Під даним терміном розуміється вид зв’язків на основі спрямованої передачі інформації, що дозволяє здійснювати соціокультурна взаємодія одного або декількох індивідів.
Процес комунікації можна розділити на внутріособистісний, групової та міжособистісний. Важливу роль у процесі міжособистісного спілкування людей відіграє структура взаємодії. Ключовими елементами тут стає відправник інформації і її одержувач. Ланцюжок передачі посилання має яскраво виражений джерело даних і суб’єкт, який посилає зворотний зв’язок. При цьому під джерелом інформації мається на увазі якийсь чоловік, який здатний кодувати інформацію і складати з неї повідомлення.
Для передачі знань об’єкту необхідний канал комунікацій: книга, фільм, вербальний канал (бесіда) і т. д. Дізнатися про отримання інформації адресату можна безпосередньо через зворотній зв’язок. Суб’єкт спілкування повинен якимось чином відреагувати на повідомлення, будь то словесна реакція або рухи.
Під групою розуміється збори необмеженої кількості індивідів, які ідентифікують себе як члени однієї спільноти, з певним правилам і нормам, специфічної культури. Важливою проблемою таких комунікацій є прийняття рішень. Зазвичай ця місія падає на лідера групи, але його виявлення процес неоднозначний. Люди швидше послухаються неформального ватажка групи, ніж офіційно призначеного керівника. Дане явище пояснюється досить легко. Кожен член соціуму жадає виконання власних інтересів, а начальство швидше вибере шлях вирішення проблеми з користю для себе самого.
Внутрішньоособистісний процес комунікації не є соціальним. З допомогою своєї свідомості людина осмислює свої власні вчинки, приймає рішення в різного роду ситуаціях, звертає увагу на своє місце в соціумі, але при цьому не радиться з ним. Вся ця діяльність проходить строго у внутрішньому світі особистості. В ході життєдіяльності індивіда важливим придбанням може стати комунікативна компетентність. Саме вона дозволяє людині не тримати переживання в собі, а вміти грамотно ділитися розумінням ситуації з іншими людьми.
Подібним для всіх трьох видів комунікацій є їх функції: інформаційна, регулятивна, афективна. Перша говорить про те, що людина постійно перебуває в процесі придбання інформація. Друга функція робить спілкування організованим і контрольованим процесом. Третя функція дозволяє людині пояснити для себе або показати оточуючим особистий емоційний стан.
Інші роботи з даної категорії: