Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми.На сучасному етапі оновлення дошкільної освіти увага акцентується на вихованні всебічно розвиненої дитини, яка має бути повністю підготована до самостійного життя в суспільстві, що потребує життєздатних, самостійних, комунікабельних особистостей. Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» [21] одним із напрямів цілісного процесу дошкільної освіти є її «…спрямування до набуття дитиною життєвого соціального досвіду, забезпечення різнобічного (у тому числі ціннісного, морально – соціального,інтелектуального) розвитку малюка». Саме остання складова займає в сучасній педагогіці одне з головних місць, оскільки інтелектуальний розвиток передбачає, перш за все, набуття здатності розуміти, усвідомлювати, пояснювати, перетворювати навколишню дійсність.
Одним з основних факторів інтелектуального розвитку дитини виступає сюжетно-рольова гра, яка зумовлює найголовніші зміни в психологічних особливостях особистості дошкільника. Зображуючи в сюжеті певні відносини між людьми, дитина тим самим засвоює їх. Відповідно, сюжетно-рольова гра не може виникнути, якщо дитина не знайома із взаєминами людей, яких вона зображає. Беручи на себе різні ролі, діти за рахунок зміни позицій можуть навчитися виділяти переживання інших людей. Тому у дітей підвищується прагнення поводитися морально. Але щоб такий етичний зміст дійсно став головним у поведінці дитини, він має бути включеним до виконання реальних завдань, у вирішенні яких дитина буде діяти від свого імені, а не з позиції ролі, яку вона виконує у грі. Зважаючи на це, у сюжетно-рольовій грі фахівці з дитячого розвитку виділяють два плани: сюжетно-рольові відносини та реальні відносини з приводу гри.[13, c. 27]
Вивченням особливостей сюжетно - рольової гри дошкільника займалися багато педагогів і психологи: Д. Б. Ельконін, Виготський Л.С., Менджрітская Д.В., Венгер Л.А., Мухіна В.С., Васильєва М.А., Щербакова Є.І., Русскова Л.В., Короткова Н.А. Мацкевич М., Новосьолова С.Л, Гавриш Н.В., Ладивір С.О.,В.І.Ядешко та інші
Мета курсової роботи полягає в аналізі питання сюжетно-рольових ігор, їх видів, застосуванні в розвитку дитини.
Об'єктом дослідження є сюжетно-рольова гра.
Предметом дослідження є особливості розвитку комунікативних функцій дітей молодшого дошкільного віку у процесі творчих ігор.
У першому розділі курсової роботи розкривається питання особливості сюжетно - рольової гри у дошкільників.
У другому розділі курсової роботи наведено опис проведеного дослідження з даної теми, результати дослідження та корекційної роботи, описана програма корекційної роботи з дітьми дитячого саду.
Курсова робота складається з 42 сторінки друкованого тексту, двух розділів, вступу, висновків, списку використаних джерел з 31 найменувань та містить 7 таблиць та 5 рисунків.