Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми полягає в тому, що творчість є основним рушієм розвитку людства.
Життя доводить, що в складних умовах, в умовах, що постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування і використання нового (нових ідей і задумів, нових підходів, нових рішень). Творчість не виростає на порожньому місці, творчість — властивість, як правило, професіоналів своєї справи, які ефективно працюють у від¬повідній галузі. Творчість базується на розвинених мисленні та уяві, інтелекті і є його особистісним дериватом (про це вже йшлося вище).
Водночас готовність до творчості, творчого вирішення проблеми, креативність є загалом одним із механізмів пси¬хологічного захисту людини в складних умовах — як у тру¬довій діяльності, так і в кризових життєвих ситуаціях, таких як безробіття, соціальні та екологічні кризи, сімейні проб¬леми тощо.
Творча самореалізація в широкому сенсі становить ос¬новну якість, невід'ємну характеристику психічно здорової людини. Так, за А. Маслоу, психічно здорова людина — це щаслива людина, яка живе в гармонії з собою, не відчуває внутрішнього розладу, захищається, однак першою не напа¬дає, любить навколишній світ, людей і творчо працює, реалізуючи свої здібності й обдарованість.
Винахідництво, раціоналізаторство, взагалі різноманітні процеси в сучасному виробництві, в яких виявляється твор¬чий професійний потенціал, забезпечують найбільш суттєві прогресивні зміни у виробництві й соціумі. Важливим для суспільства є не тільки генерація нових ідей і технічних рішень, а й уміння сприймати й розуміти нове, поважати свіжі, навіть незрозумілі ідеї, впроваджувати їх, не проти¬діяти новому.
Під творчістю розуміється передусім процес створення нового, корисного продукту. За обсягом принципової но¬визни результату розрізняють чотири рівні творчості. Перший, найвищий рівень характеризує процес творчості, який приводить до принципово нового результату, нового для всього людства, а може, нового й у космічному масштабі. Це твори геніальних письменників, художників, композиторів, винаходи та відкриття, які перетворюють життя людини й людства в найрізноманітніших напрямах (від атомної бомби до пеніциліну).
Другий рівень творчості стосується продукту, який є но¬вим для досить великого кола людей, скажімо для певної країни світу. Деякі винаходи з'являються одночасно або з певним інтервалом у різних країнах, однак відповідний рі¬вень творчості, безумовно, досить високий.
Третій рівень характеризує новизну творчого продукту для значно меншого, обмеженого кола людей. Найочевид¬нішим прикладом творчості цього рівня є раціоналізатор¬ська пропозиція, що реалізується, як правило, в межах яко¬гось підрозділу підприємства, в найкращому випадку - га¬лузі.
Четвертий рівень торкається творчості, новиз¬на продукту якої є суб'єктивною, відносною, значущою тільки для самої людини, що творить. Однак такий обме¬жений обсяг цього рівня творчості не заважає йому бути чи не найважливішим, початковим етапом в оволодінні вищи¬ми рівнями творчості, формуванні вмінь і навичок загальної креативності.
Об`єктом дослідження виступає діяльність Діккенса, Ейнштейна, Фрейда і Дарвіна в контексті творчої діяльності.
Предметом дослідження є соціологічне дослідження з творчості.
Мета дослідження – описати й охарактеризувати творчість через призму діяльності видатних особистостей.
Завдання дослідження:
охарактеризувати творчість як процес:
описати діяльність видатних діячів і їх творчі здобутки.