Зразок роботи
ВСТУП
Характерні для другої половини двадцятого століття демократизація та гуманізація суспільних відносин привели до зміщення акцентів у системі міжособистісного спілкування, особливо в нашому суспільстві. Місце панівних раніше класів – ідеологічні цінності все більш займають цінності загальнолюдські, такі, як доброта, щирість, милосердя, потреба в дружбі, любові. Разом з тим труднощі нашого буття виявляють не тільки нездатність людей до прояву цих якостей, а й породжують найчастіше прямо протилежні їм – агресивність, егоїзм, жорстокість, нетерпимість, невміння і небажання почути і зрозуміти іншого. Значною мірою це є наслідком низької культури спілкування, що свідчить про необхідність звернення до дослідження психологічного профілю особистості схильної до деструктивного спілкування.
Теоретико-методологічна основа дослідження. Деструктивне спілкування як порушення в міжособистісному взаємодії було виділено відносно недавно (В. Н. Куніцина, Н. В. Казарінова, В. М. Погольша) і не є достатньо вивченою проблемою в психологічній науці. Проте, можна виділити ряд авторів, які розкривають в своїх роботах основні аспекти, проблеми, що вивчається: теоретичні підходи до проблеми міжособистісного спілкування в цілому (В. Г. Ананьєв, А. А. Бодальов, Л. С. Виготський, А. Н. Леонтьєв, Б. Ф. Ломов, А. Р. Лурія, В. Н. Мясищев, А. В. Петровський, В. Н. Куніцина, Н. В. Казарінова, В. М. Погольша і ін.); проблема деструктивного спілкування (А. А. Бодальов, Н. В. Куніцина і ін.; вивчення проблеми маніпулювання і впливу в процесі спілкування (Е.Л. Доценко, Е. Шостром, Р. Чалдіні); дослідження агресії як фактора, що ускладнює взаємодію людей в суспільстві (Р. Берон, А. А. Реан, Л. Річардсон і ін.); проблеми співвідношення брехні і правди як чинників корисливого спілкування (В. В. Знаків, П. Екман і ін.).
Об’єктом курсової роботи є психологічний профіль особистості.
Предметом курсової роботи є деструктивне спілкування.
Мета курсової роботи полягає у систематизації, закріпленні та розширенні теоретичних знань про деструктивне спілкування, а також у науковому обґрунтуванні психологічного профілю особистості схильної до деструктивного спілкування.
Завдання дослідження. Здійснити теоретичний аналіз проблеми деструктивного спілкування, підібрати комплекс методик, підібрати рекомендації щодо заданої тематики.
Методи дослідження. З метою визначення психологічний профілю особистості схильної до деструктивного спілкування використано методи теоретичного аналізу детермінованості і взаємовпливу психічних явищ, що дозволили розкрити роль даної теми.
Теоретична значущість роботи полягає у розширенні теоретичних відомостей про деструктивну поведінку особистості.
У першому розділі курсової роботи розкриваються питання про деструктивну міжособистісну взаємодію та механізми виникнення деструктивної конфліктності.
У другому розділі курсової роботи проводиться дослідження психологічного профілю особистості схильної до деструктивного спілкування (наводяться способи виявлення та діагностики деструктивних форм спілкування та надаються етапи розв'язання міжособистісного конфлікту).
Курсова робота складається з 24 сторінок друкованого тексту, двох розділів, вступу, висновків, списку використаних джерел з 21 найменувань та містить 1 таблицю.