Зразок роботи
ВСТУП
Проблема розвитку дитячих творчих здібностей є досить актуальною на сучасному етапі. Дослідження дозволяють відзначити необхідність та можливість розвитку творчих здібностей вже з дошкільного віку.
Дитинство передусім дошкільне - єдиний період життя, коли творчість може стати універсальним і природним способом буття людини. Численні наукові дослідження різних часів свідчать про безкрайні креатині можливості дошкільного дитинства, тому провідна психолого-педагогічна проблема виявляється в тому, щоб створити ці сприятливі умови стимулювання і спрямування розвитку особистості.
Розвиток творчого мислення відбувається у процессі навчання і виховання. Воно формується в процесі взаємодії зі світом, за допомогою оволодіння в процесі навчання змісту матеріальної і духовної культури, мистецтва. Тому є можливість говорити про спеціальне, цілеспрямоване формування творчого мислення, про системний формуючий вплив.
Важливу роль у підготовці до творчої праці відіграє дошкільний заклад. Саме в цьому віці полягає психологічна основа для такої діяльності. Розвиваються уява і фантазія, творче мислення, виховується допитливість, активність, ініціатива, формуються вміння спостерігати й аналізувати явища, проводити порівняння, узагальнювати факти, робити висновки, практично оцінювати діяльність. Починають складатися і диференціюватися інтереси, схильності, формуються потреби, що лежать в основі творчості. Розвиток творчого мислення невіддільне від формування виконавських умінь і навичок. Чим різнобічне і досконаліше вміння та навички у людини, тим багатше його фантазія, реальніше задуми.
Проблемам розвитку творчих здібностей у дошкільників у своїх працях приділяли уваги багато вчених, такі як: Клименко В.В., Бондарєва Т. В., Вакуленко Н. І., Голота Н.М., Горошко Н.А., Грицюк Л.А., Дідик Н.М., Долинна О.П., Долинна О.П., Кононко О.Л., Ніколаєнко Н.Н., Половіна О.А., Поніманська Т.І., Суржанська В.А., Терещенко О.П., Шевчук А.С., Шульга Л.М.
Мета дослідження: визначити психічні особливості творчого розвитку дошкільників.
Задачі дослідження:
1. теоретичний аналіз психологічної літератури з вивчення творчих здібностей старших дошкільників;
2. обґрунтувати загальну характеристику творчого розвитку у дошкільників;
3. узагальнити результати дослідження творчих здібностей у старших дошкільників.
Об’єкт дослідження: виступають старші дошкільники.
Предмет дослідження: сучасні методики розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку.
Гіпотеза дослідження: припустимо, якщо при створенні спеціально організованих занять у концепції дошкільного закладу сприяють творчому розвитку.
Методи дослідження: теоретичний аналіз проблеми, систематизація наукових даних; емпіричні методи – спостереження, психодіагоностичні методики.
Структура дослідження. Курсова робота складається зі вступу, теоретичного та практичного розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.