0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Роль мрії в житті людини (ID:1136587)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 34
Рік виконання: 2019
Вартість: 140
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ПОНЯТТЯ «МРІЯ» У ПСИХОЛОГІЇ 1. 1. Суть и визначення терміну 9 1. 2. Ознаки способу мрії 12 1. 3. Негативний і позитивний вплив мрій на людину. Функції мрії 16 РОЗДІЛ 2. ОБРАЗ МРІЇ ЯК МОДЕЛІ МАЙБУТНЬОГО ТА СМИСЛОЖИТТЄВІ ОРІЄНТАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ 2. 1. Образ мрії і виявлення їх взаємозв'язку зі смисложиттєвими орієнтаціями 19 2. 2. Види та класифікація образу мрії 22 РОЗДІЛ 3. ВПЛИВ ГІПОТЕТИЧНОЇ МОДЕЛІ ПРОФЕСІЙНОГО МАЙБУТНЬОГО НА ПРОФЕСІЙНО-ОСОБИСТІСНИЙ РОЗВИТОК СТУДЕНТА 3. 1. Пілотажний етап дослідження 25 3. 2. Другий етап - зміст мрій 27 ВИСНОВКИ 29 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 31
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми дослідження. Зміни, що відбуваються в нашому суспільстві, породжують потребу в людях, здатних відповідати новим політичним, соціальним і економічним умовам Ці зміни поставили перед системою вищої освіти ряд проблем Однією з таких проблем є підготовка конкурентоспроможних фахівців, що володіють високими особистісно-професійними якостями, готових до роботи в нових умовах. Повною мірою це відноситься і до фахівців у галузі психології Зростаючий інтерес до психологічної науці і практиці вимагає підготовки висококваліфікованих фахівців-психологів, здатних працювати в умовах, що змінюються, володіють прогностичними здібностями, які вміють мріяти, передбачити своє професійне майбутнє і бути готовими до нього (І. В. Дубровіна, Т Заморська, Т. А. Казанцева) Підготовка таких фахівців являє собою самостійну проблему для психології розвитку, акмеології та педагогіки вищої школи - проблему відносно нове і недостатньо розроблену Стан і ступінь розробленості проблеми. В останні десятиліття прогностична, предвосхищающая функція психіки пов'язана з побудовою моделі майбутньої людини, все більше привертає увагу психологів (А Абульханова-Славська, О. Н. Арестова, М Б Беркинблит, Б. .І Додонов, Е. .І Головаха, А. А. Кронік, Д А Леонтьєв, Е Мещерякова, А В Петровський, З Хомик та ін ) Дослідження в цьому напрямку пов'язані не тільки з очевидною залежністю формування і трансформації моделі власного майбутнього людини від мікро - і макросоціальних умов життєдіяльності, але і навпаки Виходячи з простору мрії, людина вже ніколи не залишається незмінним За даними дослідників, мрія сприяє усвідомленню людиною своєї поведінки (А В Петровський, Р Р Натадзе, Н Палагіна), приводить до виникнення нових відчуттів і переживань (Б І Додонов, В Н Косирєв, А Р Маклаков, А Фрейд), актуалізують рефлексивні процеси (І З Нікітін, Л. Рубінштейн, З Фешбек), формує ціннісно-смислову сферу особистості (Б. І. Додонов, Д. А. Леонтьєв), виконує ряд інших важливих функцій. Навички побудови картини майбутнього необхідні студенту-психолога для підготовки себе до майбутнього і оволодіння їм, для успішного вирішення нестандартних професійних завдань, для вдосконалення своєї діяльності та власної особистості Таким чином, мрія є найважливішим елементом духовного життя кожної людини По-житейськи вона відома і зрозуміла кожному В той же час доводиться констатувати, що в науці (в тому числі і в психології) проблема мрій на сьогоднішній день розроблена слабо Досить сказати, що проблемі мрії спеціально не присвячено жодної монографії, у підручниках психології мрія коротко розглядається в главі про уяві, в періодичних виданнях статті, присвячені мрії, стосуються лише окремих її аспектів У результаті залишаються слабо вивченими спонукальні механізми мрій, немає чіткого відмежування мрії від інших видів уяви, таких як мрії, фантазії, життєві сценарії та ін, не ясна роль мрії в побудові життєвих планів, потребують уточнення функції мрії У зв'язку з цим виникають суперечності - між значущістю феномена мрії для буденного (життєвого) свідомості і недостатньою вивченістю його в науковій психології, - між потребою розширення знань про прогностичної функції психіки і складнощами вивчення мрій як інтимної, суто особистих утворень, - між відомою для юнацького віку зверненістю в майбутнє і відсутністю знання про способи побудови та функції моделей цього майбутнього, - між тими небагатьма науковими напрацюваннями, що стосуються проблеми мрій у студентському віці, і слабкою практичною реалізацією отриманих результатів у навчально-виховному процесі внз Існуючі суперечності зумовлюють проблему стихійності мрій і непередбачуваності їх впливу на студентів Особливо важливим, з точки зору сучасної акмеології і психології освіти, представляється теоретичне осмислення і конкретне емпіричне вивчення побудови картини бажаного професійного майбутнього та її впливу на особистісний і професійний розвиток студентів у сьогоденні Цим обумовлений вибір теми та актуальність даного дослідження Мета дослідження – вивчити вплив рівня сформований мрій на особистісно-професійний розвиток студента, розробити програму розвитку професійних мрій студентів та апробувати її в ході психологічного практикуму Завдання дослідження: • проаналізувати і узагальнити склалися в психології теоретичні підходи до проблеми мрій, • визначити психологічну сутність, види та функції мрії, • розробити методику вивчення рівня сформований професійних мрій студентів, виділити доступні емпіричному дослідженню критерії особистісно-професійного розвитку, • провести емпіричне дослідження впливу гіпотетичної моделі бажаного майбутнього на особистісно-професійний розвиток студентів, • розробити програму психологічного практикуму з розвитку професійних мрій студентів і провести дослідно-експериментальну перевірку її ефективності. Предмет вплив гіпотетичної моделі бажаного майбутнього на особистісно-професійний розвиток студента Гіпотези дослідження: Гіпотеза дослідження полягає в припущенні про те, що вплив мрії на особистісно-професійний розвиток буде ефективним. - якщо студенти в мрії пов'язують реалізацію основних життєвих цінностей (кар'єра, самореалізація, матеріальне благополуччя і ін) зі своїм професійним майбутнім, - за умови, що професійна мрія виконує функції антиципації, спонукають, до формуваняя і планування. Теоретичну основу склали Основні теоретичні принципи психології детермінізму ( Рубінштейн, А В Петровський, М Р Ярошевський), розвитку (А Абульханова-Славська, Б Р Ананьєв, Л Анциферова, П. П Блонський, А В Брушлинский, Л. C Виготський, НА Логінова, А В Петровський, З JI Рубінштейн), єдності свідомості і діяльності (А Н Леонтьєв, Б Ф Ломов, С Л Рубінштейн). Уявлення про особливості особистісного (Б Р Ананьєв, Л. С Виготський, В Давидов, А. Запорожець, П Зінченко, А Крутецкий, А Н Леонтьєв, М І Лісіна, Б Ф Ломів, А. Р. Лурія, Н А Менчинський, А. В Петровський, Л Рубінштейн, Е Шорохова, Д.Б. Ельконін ) і професійного розвитку (Т. Л Бадоєв, Ст. А Бодров, Е. М. Борисова, А. А. Деркач, І. Дубровіна, Ю. М Забродін, В М Зазьжин, Е. Ф. Зеєр, А Й Каптерев, Е А Клімов, Т Кудрявцев, Н.У Кузьміна, А До Маркова, Т Л Миронова, Л М Мітіна, О Москаленко, Р З Нікіфоров, О Г. Носкова, Д. Сьюпер, А Цвик та ін). Психологічні концепції життєвого шляху (А Абульханова-Славська, А. В. Брушлинский, М Р Гінзбург, Е Б Старовойтенко та ін), цілепокладання (Б. І. Братусь, Д А Леонтьєв, Л Н Собчик та ін ), рефлексивну та прогностичної діяльності людини (І Н. Семенов, Ю. Степанов та ін ). Наукова новизна отриманих результатів. Виявлено ціннісно-смислова природа професійних мрій студентів, їх зміст і основні характеристики Розкрито функції мрії (спонукальна, що формує, антиципации, цілепокладання і планування, трансценденції та ін ) Запропоновані способи діагностики рівня розвитку професійних мрій студентів Виявлено зв'язок рівня сформованості мрії з показниками особистісно-професійного розвитку студентів, показані нові можливості впливу на успішність професійної підготовки шляхом стимулювання професійної мрії Теоретична значимість дослідження. Проведено порівняльний аналіз, виділені схожість і відмінності понять «мрія», «мрії», «мрії», «фантазії» та ін Уточнено визначення мрії як моделі бажаного майбутнього, Розширено уявлення про функції професійних мрій студентів, Запропоновано доступні емпіричної реєстрації індикатори особистісно-професійного розвитку студентів-психологів Практична значимість. Практична значимість результатів дослідження визначається тим, що вирішуються в ньому питання, безпосередньо пов'язані з актуальними завданнями підготовки висококваліфікованих фахівців. Показана можливість підвищення ефективності особистісного і професійного розвитку студентів шляхом побудови і реалізації гіпотетичної моделі бажаного майбутнього Матеріали дисертації можуть бути використані психологами-практиками у профорієнтаційних цілях, а також викладачами вузу в курсах «Психологія особистості», «Вікова психологія», «Психологія розвитку» Надійність і обґрунтованість результатів дослідження забезпечується вихідними методологічними і теоретичними передумовами, опорою на досягнення сучасної загальної психології, психології розвитку та акмеології, використанням комплексу взаємодоповнюючих методів збору інформації (опитувального, діагностичного та ін ), адекватних предмету, завданням і гіпотезі дослідження, змістовним порівняльним аналізом результатів, отриманих на різних етапах Надійність результатів дослідження забезпечується репрезентативністю вибірки досліджуваних, використанням методів математичної статистики (критерій значущості відмінностей Манна-Уїтні, коефіцієнта лінійної кореляції Пірсона, факторного аналізу) Апробація та впровадження результатів. Методологічні основи дослідження. Методи дослідження визначалися метою і завданнями Застосовувалися наступні методи теоретико-методологічний аналіз літературних джерел; емпіричні методи дослідження-спостереження, бесіда, інтерв'ювання. Етапи дослідження: 1) констатуючий - теоретичний аналіз літератури з проблеми дослідження, 2) експериментальний - вивчення особливостей мрій про професійне майбутнє у старшокласників і студентів, 3) аналітичний - аналіз та інтерпретація результатів дослідження особистісно-професійних особливостей піддослідних і рівня сформованості у них професійних мрій, 4) формуючий - розробка програми щодо формування та розвитку мрій про професійне майбутнє та її апробація