Зразок роботи
ВСТУП
Сучасне суспільство можна назвати інформаційним, головним багатством якого є інформація. Такою об'єктивною закономірністю розвитку навколишнього середовища стало збільшення інформаційного процесу: подвоюється швидкість передачі інформації, збільшується обсяг інформації, що передається, прискорюється швидкість її обробки. Цей процес може негативно вплинути на людину, особливо на підлітка, призводячи до перевантаження інформацією та, зрештою, до зниження здатності мислити та міркувати.
Великою проблемою є величезний вплив сучасних ЗМІ на підростаюче покоління. Крім того, наслідки, як правило, негативні. Це підтверджують наявні дослідження та загальна ситуація в суспільстві. Хвиля насильства, що охопила суспільство, зростання необґрунтованої агресії, руйнація звичних загальнолюдських цінностей, відсутність у підлітків певних суспільних моральних кодексів і духовних якостей – все це, насамперед, зумовлено масовою комунікацією сучасної держави.
Вивчення соціалізації молоді є одним із напрямків соціології – галузі, яка зараз є дуже важливою для суспільства. Соціалізація молоді — це низка всіх соціально-психологічних процесів, за допомогою яких особистість засвоює знання, норми та системи цінностей, які дозволяють їй функціонувати як повноцінний громадянин суспільства.
Дослідженням проблеми соціалізаціїї дітей та молоді займалися такі українські вчені, як Є.В. Лазоренко, А.К. Тащенко, М.П. Лукашевич, М.І. Михальченко, В.В. Москаленко, І.М. Гавриленко В.І. Волович, та інші.
Вплив засобів масової інформації (далі – ЗМІ) у сучасному світі особливо помітний у своєму безперервному та динамічному розвитку. Перебуваючи в насиченому інформаційному середовищі, дитина та підліток постійно зазнає впливу засобів масової інформації, які впливають на його поведінку, формування моральних норм і принципів, подальший розвиток у соціальному середовищі [2].
Через засоби масової інформації діти спілкуються з однолітками, проводять з ними своє дозвілля, отримують певну інформацію, ці засоби настільки широко залучені в життя дітей, що є одним з головних факторів, що впливають на соціалізацію. Професійний інтерес науковців до різних типів і рівнів особистісних змін, що відбуваються в дитячому та підлітковому віці, досить значний і стійкий.
Особливо роботи Г. С. Абрамової, Л. І. Божович, М. Ю. Боришевського, А. В. Брушлінського, І. С. Булака, Ш. Бюллера, Б. Зазо, І.В., численні публікації також присвячені аналізу різноманітних аспектів функціонування засобів масової інформації в суспільстві. Зокрема, Н. В. Костенко аналізує теоретико-методологічні основи функціонування засобів масової інформації, цінності масової комунікації.
Особливості діяльності засобів масової інформації, положення та роль ЗМІ, особливо в українських реаліях. Л. В. Губерський, В. А. Вергун, В. Ф. Іванов, А. З. Москаленко та ін. В. Ю. Степанов досліджує позитивні та негативні сторони впливу ЗМІ, переважно на підростаюче покоління. У роботі М. М. Матвійчук представлено дослідження організації медіаосвіти у сфері соціальної освіти [3].
Однак слід зазначити, що характерною рисою переважної більшості досліджень сьогодні є те, що вони проводяться з соціологічної, культурологічної, соціально-психологічної чи соціально-педагогічної точки зору. Водночас про їх фактичну відсутність можна говорити в рамках соціальної роботи, що й викликає інтерес до досліджуваного питання. Тему курсової роботи ми обрали з огляду на актуальність питання та ступінь дослідженості.
Засоби масової інформації відносять до такого виду соціальної комунікації, суть і зміст якої полягає в активізації сфери соціального виховання, творчого становлення і розвитку всіх духовно-моральних сил людини, що забезпечується соціокультурним прогресом. цілий. Саме через засоби масової інформації (друковані ЗМІ, відеопродукція, телебачення, Інтернет, радіомовлення) відбувається процес формування та популяризації цінностей і моделей поведінки, які домінують на певному етапі суспільного розвитку.
Засоби масової інформації – це інституція, створена шляхом відкриття та поширення різноманітної інформації для великої та розрізненої аудиторії за допомогою спеціального технічного інструментарію [2].
Об’єкт дослідження – ЗМІ як інструмент інформаційного впливу.
Предметом дослідження є функціонування ЗМІ як посередника в соціалізації дітей та підлітків.
Мета дослідження – дослідити вплив засобів масової інформації на процес соціалізації дітей та молоді. З мети випливають такі завдання:
Для досягнення поставленої мети ми визначили такі завдання:
1. Охарактеризувати основні види ЗМІ та визначити їх функції.
2. Визначити, що означає поняття соціалізація;
3. Визначити механізми впливу ЗМІ на свідомість людини;
4. Проаналізувати вплив ЗМІ на соціалізацію особистості дітей та підлітків.
Структура курсової роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів та підрозділів до кожного розділу, висновків та списку використаних джерел, що налічують 29 пунктів. Обсяг основної частини роботи становить 25 сторінок. Загальний обсяг курсової роботи – 29 сторінок.