СтудентАспірант
0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЦІННІСНО-СМИСЛОВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ДІЙСНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З НЕПОВНИХ СІМЕЙ (ID:1244843)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 34
Рік виконання: 2025
Вартість: 900
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ЦІННІСНО-СМИСЛОВОГО СТАВЛЕННЯ ДО ДІЙСНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ 7 1.1. Поняття й структура ціннісно-смислових орієнтацій особистості 7 1.2. Вплив родинної структури на психічний розвиток дитини 11 1.3. Формування ціннісно-смислового ставлення в молодшому шкільному віці 18 Висновки до першого розділу 22 РОЗДІЛ 2 ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЦІННІСНО-СМИСЛОВОГО СТАВЛЕННЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З НЕПОВНИХ СІМЕЙ 23 2.1. Характерні риси ціннісно-смислового ставлення 23 2.2. Фактори, що зумовлюють особливості ставлення 25 2.3. Психолого-педагогічні умови корекції та підтримки 26 Висновки до другого розділу 29 ВИСНОВКИ 30 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 32
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність дослідження. Формування ціннісно-смислових орієнтацій є однією з провідних складових особистісного розвитку молодших школярів, оскільки саме в початкових класах закладаються базові уявлення про сенс навчальної діяльності та соціальної взаємодії. Проте, сучасна наукова література недостатньо висвітлює вплив саме неповної сімейної структури на цей процес: наявні роботи зосереджені переважно на загальних закономірностях смисложиттєвих орієнтацій у підлітковому та юнацькому віці, а теоретичний аналіз психологічних особливостей молодших школярів із неповних сімей проведено переважно в прикладних дослідженнях із обмеженою кількістю джерел. Соціокультурні потрясіння, зокрема повномасштабна війна та економічна нестабільність, додатково посилюють ризики дисфункції сімейних цінностей ─ нестабільність родини стала одним із факторів, які негативно впливають на емоційно-ціннісний розвиток дитини і формування її ставлення до навчальної активності. Водночас інтервенції педагогів і шкільних психологів потребують надійного теоретичного обґрунтування, що дозволяє адаптувати методики формування ціннісно-смислових орієнтацій до специфічних потреб дітей із неповних родин. Крім того, недостатня увага до даної проблеми в наукових монографіях вітчизняних дослідників призводить до фрагментарності підходів у практиці психологічної підтримки: існує потреба у систематизації факторів родинної структури, які детермінують особливості мотивації й смислового ставлення молодших школярів до навчання та повсякденного спілкування. Значущим є також аналіз ресурсів емоційної підтримки та педагогічних умов, здатних компенсувати дефіцит батьківського залучення в неповних сім’ях. Тобто, урахування демографічно-статистичних тенденцій, соціально-економічного контексту та існуючих лакун у науковому опрацюванні теми підкреслює нагальну необхідність комплексного теоретичного дослідження ціннісно-смислового ставлення до діяльності молодших школярів із неповних сімей. Ступінь розробленості проблеми. Проблематика формування ціннісно-смислового ставлення до дійсності в молодшому шкільному віці розглядається в межах загальної та вікової психології, однак специфіка впливу неповної сім’ї на цей процес досліджена недостатньо. У працях М. Й. Варія , Г. С. Костюка , С. Д. Максименка та В. О. Соловієнка висвітлюються загальні закономірності розвитку особистості, зокрема формування її ціннісно-смислової сфери [4;7;12]. Проте ці дослідження не акцентують увагу на впливі сімейної структури, зокрема неповної сім’ї, на розвиток ціннісно-смислових орієнтацій у дітей. У сфері сімейної психології В. М. Поліщук та О. А. Столярчук аналізують особливості функціонування сучасної сім’ї, включаючи аспекти виховання та розвитку дітей. Однак їхні роботи не зосереджуються на специфіці формування ціннісно-смислового ставлення у молодших школярів з неповних сімей [15;16]. В. О. Моляко та співавтори досліджують функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності, що може бути релевантним для розуміння когнітивних процесів у дітей [13]. Проте ці дослідження не охоплюють впливу сімейної структури на формування ціннісно-смислової сфери особистості. Наявні наукові праці створюють загальне уявлення про розвиток ціннісно-смислової сфери особистості та функціонування сім’ї, але не дають вичерпної відповіді на питання про специфіку формування ціннісно-смислового ставлення до дійсності у молодших школярів з неповних сімей. Це свідчить про необхідність подальших теоретичних досліджень у цьому напрямі. Об’єкт дослідження - ціннісно-смислові орієнтації особистості молодших школярів як психолого-педагогічне явище в умовах соціально-культурних трансформацій. Предмет дослідження - теоретичні підходи до пояснення механізмів формування та функціонування ціннісно-смислового ставлення учнів початкової школи, які проживають у неповних родинах. Мета дослідження - побудувати цілісну теоретико-методологічну модель, яка пояснює специфіку структури, складових і детермінант ціннісно-смислового ставлення молодших школярів із неповних сімей Завдання дослідження: 1) Розкрити сутність поняття «ціннісно-смислові орієнтації особистості». 2) Проаналізувати вплив родинної структури на психічний розвиток дитини. 3) Систематизувати основні підходи до формування ціннісно-смислового ставлення в молодшому шкільному віці. 4) Окреслити характерні риси ціннісно-смислового ставлення 5) Визначити та класифікувати фактори, які зумовлюють специфіку ціннісно-смислового ставлення дітей із неповних сімей. 6) Сформулювати психолого-педагогічні умови, необхідні для корекції та підсилення ціннісно-смислових орієнтацій у процесі навчання й виховання таких школярів. Методи дослідження: теоретичні (аналіз наукових робіт з проблеми дослідження, їх класифікація і систематизація; синтез, порівняння й узагальнення результатів теоретичних і експериментальних досліджень). Методологічну й теоретичну основи дослідження складають загально-психологічні положення про сутність і розвиток особистості у процесі життєдіяльності (Варій М. Й., Костюк Г. С., Максименко С. Д., Соловієнко В. О., Моляко В. О.), загальнопсихологічні положення психології сім’ї (Поліщук В. М., Столярчук О. А., Кременчук: П. П. Щербатих О. В.) та людино-центровані підходи (К. Роджерса) як основу розуміння механізмів формування ціннісно-смислових орієнтацій молодших школярів із неповних сімей. Теоретичне підґрунтя також охоплює культурно-історичну концепцію Л. С. Виготського, що розкриває значущість соціально опосередкованого засвоєння культурних інструментів (мова, знак) у формуванні вищих психічних функцій дитини. Людино-центровані підходи К. Роджерса, зокрема концепція безумовного позитивного ставлення, сформована під впливом ідей С. Стандала, підкреслюють важливість емоційно приймаючого середовища для актуалізації особистісного потенціалу дитини й формування її ціннісно-смислових орієнтацій [21;22]. Практична значущість дослідження полягає у можливості застосування його результатів у практичній діяльності фахівців у галузі психології, педагогіки та соціальної роботи. Отримані теоретичні узагальнення та емпіричні дані можуть слугувати підґрунтям для вдосконалення психодіагностичних методик, спрямованих на виявлення особливостей ціннісно-смислової сфери дітей молодшого шкільного віку в умовах порушеної структури сімейного виховання. На основі результатів дослідження можлива розробка та впровадження корекційно-розвивальних програм, спрямованих на формування гармонійної системи особистісних смислів, стабілізацію емоційного стану та розвиток адаптаційного потенціалу дитини. Структура курсової роботи: дослідження складається із вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел (22 примірники). Основний текст роботи представлено на 29 сторінках.
Інші роботи з даної категорії: