0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ОСОБЛИВОСТІ ОСОБИСТОСТІ ТА ВИБОРУ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СТАРШОКЛАСНИКІВ (ID:127519)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 76
Рік виконання: 2012
Вартість: 950
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. Аналіз особистості старшокласників у зв’язку з професійним самовизначенням 7 1.1. Вікові особливості особистості старшокласника 7 1.2. Фактори, які впливають на вибір професійної діяльності 16 1.3. Особливості профорієнтаційної роботи в старших класах 20 Висновки до першого розділу 26 РОЗДІЛ 2. Експериментальне дослідження особливостей особистості старшокласників 29 2.1. Теоретичне обгрунтування методик дослідження 29 2.2. Результати дослідження психологічних особливостей старшокласників 33 2.3. Порівняльний аналіз досліджуваних 47 Висновки до другого розділу 50 ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ 52 ВИСНОВКИ 56 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 60 ДОДАТКИ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП З розвитком цивілізаціі все навколо, що пов’язане з втручанням людини, перетворюється, вдосконалюється, розвивається. Примножуються види діяльності, форми спілкування, способи самого процесу розвитку. Але не змінювалась би людина як творець на власнійй планеті – навряд чи можна було б казати, що ми прогресуємо. Поряд з розвитком діяльності людини розвивається, вдосконалюється, власне, й відношення останньої до того, що вона перетворює і до чого це призводить. Тобто, свідоме уразуміння причин та наслідків такого явища. Його суті, перспектив. І це відношення є індивідуальним, суб’єктивним таким, що відображає залежність того чи іншого елементу особистості під впливом зовнішних факторів від соціального, з одного боку, та об’єктивним, загально визнаним, невід’ємним від самого явища, соціогенним – з іншого. Актуальність теми в широкому розумінні породжують проблеми, які пов’язують людину з певним видом діяльності, а саме професійної, та мають як внутрішню, так і зовнішню природу. І спричинені вони як людиною, так і суспільством. Вирішенням таких проблем займалися і займаються як вітчизняні, так і зарубіжні вчені. Способи їх розв’язання ми знаходимо у працях В.О. Сухомлинського, А.С. Макаренка, О.П.Блонського, В.С. Нагибіна, С.Л. Рубінштейна, І.І.Чеснокової, Л.І.Божович, В.С. Мерлін та інші. Проблеми, пов’язані з професійним та особистісним самовизначенням, є сучасними і актуальними тому, що життя..... Проблемним є те, що учень, старшокласник не взмозі самостійно розібратися у такій складній итуаціі, як вибір майбутньоі професіі. При цьому він повинен орієнтуватися.... Об’єктом дослідження виступає особистість старшокласника як суб’єкта суспільних відносин. Предмет дослідження – вплив певних властивостей особистості на ..... Мета роботи полягає в дослідженні особливостей особистості старшокласників та ......... Гіпотеза дослідження полягає у припущенні, що, якщо учень має певні властивості або нахили до будь-якої професії, то ...... Для досягнення поставленої мети та перевірки гіпотези були поставлені такі задачи: 1. Оглянути та проаналізувати літературні джерела за темою дослідження. 2. Здійснити підбір психолого-діагностичних методик за дослідженням особистості старшокласників у зв’язку з ........ 4. Обробити та проаналізувати дані, отримані із результатів експерименту та ......... 5. Скласти психолого-педагогічні рекомендації. Мета дослідження та завдання обумовили необхідність визначення системи методів та їх використання, що включає ......... Експериментальна база дослідження – ...... Термін проведення дослідження: ......... Структура дипломної роботи ........ РОЗДІЛ 1 Аналіз особистості старшокласника у зв’язку з професійним cамовизначення 1.1. Вікові особливості особистості старшокласника Кожний етап розвитку особистості привносить у життя люди ни нові почуття, враження, емоції. Зростає та накопичується життєвий досвіт, за допомогою якого посилюється самостійність, відповідальність за своє життя, підвищюється адаптованість до оточу ючого середовища. Якщо казати про період переходу від підлітка до юнака, то це дуже яскравий і складний вік, повний суперечок та бурхливих внутрішніх перетворень і реакцій на дійсність. Тут і самосвідомість, і сексуальні переживання, і самовизначення (як особистісне, так і професійне). Почуття дорослості в цьому віці на буває неабияких розмірів, та воно й закономірно, бо саме зараз треба робити перехід від дитини, школяра до дорослої людини. Тому й авторитет дорослих зростає для учня цього віку, на якого й орієнтується останній. Більш детально спробуємо розібрати особливості особистості учнів 9-х класів та старшокласників (10-11 класів) у двох наступних пунктах цього розділу. Старший підліток. Підліток стрімко вийшов за рамки шкільних інтересів та відчувши себе дорослим, різними способами робить спроби залучатитися до життя дорослих. Але, придбавши набагато більшу, ніж раніше, самостійність, він залишається школяром, все ще залежним від батьків. Залишився він і на рівні своєї підліткової субкультури. Фактично підлітковий вік – затягнуте дитинство, з котрого дитина з великими труднощами виростає. Складність такого періоду полягає в тому, що він приходиться на 15 (або 14-16) років – перехідний період між підлітковим та юнацьким віком. Цей час припадає на 9-й клас, коли вирішуються питання про подальше життя: що робити далі – продовжувати навчання в школі, піти в училище чи працювати? По суті, від старшого підлітка суспільство вимагає професійного самовизна – чення, хоча б й попереднього. У своїх дослідженнях І.В.Дубровіна показала, що далеко не всі старші підлітки до закігчення 9-го класу можуть вибрати професію і зв’язати з нею ......... .......... 1.2. Фактори, які впливають на вібир професійної діяльності Те, що процес вибіру майбутньої професійної діяльності старшокласника є складним і багатоплановим, не викликає ніяких сумнівів, але, що не конкретно впливає на такий вибір, ми спробуємо з’ясувати в цьому підрозділі. Для початку можна розділити всі фактори впливу на рішення вибору на такі, що безпосередньо залежать від особистості, яка обирає. В такому разі все, що стосується внутрішнього світу майбутнього носія будь-якої професії, й буде основоположним. Насамперед необхідно звернути увагу на розумові здібності учня, його інтелектуальну сферу. Завдяки цьому він зможе більш глибоко проаналізувати сутність проблеми, намалювaти собі чітку картину суті питання, перспектив розвитку. Розумом можливо вивчити детально дані про будь-яку професію, про її при оритети, недоліки, труднощі освоювання та спеціфіку. Завдяки розуму людина може спілкуватися на проблемну тему з іншими, більш досвідченими і орієнтованими людьми, - дорослими, батьками, психологами, педагогами та іншими. Освоювати отримані від них нові знання. Нарешті, при максимальному підключенні розумних можливостей, дехто з учнів розуміє свою незаурядність у виборі найбільш складних видів інтелектуальної професійної діяльності, та спроможність в освоєнні і досягненні високих результатів від такої прфесії. Розмірковуїчи над майбутньою професією, учень обов’язково робить спробу виокремити ті позитивні аспекти, які в майбутньому принесуть свої плоди, очікувані результати, надії тощо. Але мотивація має........ .......... РОЗДІЛ 2 Експериментальне дослідження особливостей oсобистості старшокласників 2.1. Теоретичне обгрунтування методик дослідження З метою вивчення деяких особливостей особистості, які розкривають нахили до певних видів діяльності, було проведено дослідження учнів випускних класів за рядом методик. Це дало змогу більш об'єктивно розібратися у вирішенні поставлених завдань, зумовлених актуальністю теми та цілями, поставленими на початку написання дипломної роботи. На основі аналізу результатів зроблені висновки щодо поставлених задач та мети дослідження. Об’єктом дослідження є особистість старшокласника, який включається в суспільні відносини. Предметом дослідження вистапає вивчення певних нахилів та властивостей особистості кожного учня, що вивчається. Вирішено ряд поставлених задач: 1) Провести психодіагностичні методики дослідження; 2) за результатами обробки зробити висновки щодо отриманих даних та провести порівняльний аналіз особистісних особливостей досліджуваних у зв’язку з вибором ними майбутньої професійної діяльності; 3) зробити порівняльний аналіз груп досліджуваних за окремими ознаками; 4) скласти психолого-педагогичні рекомендації. Для проведення досліджень я обрав учнів 11-ф та 9-А класів Балаклійської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів №2 Харківської області. 11-Ф клас – це клас з поглиблним фивченням філологогічних дисциплін. Учні цього класу мають гарну репутацію в школі, дисципліновані, призери багатьох шкільних олімпіад та учасники позашкільних змагань. Діти у 11-Ф класі дружні, підтримують один одного в отриманні знань. Всі учні мають приблизно рівноправний статус щодо однокласників. В класі навчається 27 учнів, із них 13 хлопчиків та 14 дівчат. 9-А клас зорієнтован на вивчення математики та фізики. Класний колектив більш різноманітний, ніж у 11-Ф. Є виражені лідери, як серед хлопців, так і серед дівчат. Тому в міжособистісних стосунках відчувається нерівноправність. Колективізм на невисокому рівні, домінує більш індивідуалістичний стиль взаємовідносин. Учні цього класу меньш активні у спільних змаганнях, але більш результативні в індивідуальних показниках. Внутрішнє взаємопорозуміння зосереджене, переважно, між членами мінігруп, які сформувалися в середині класного колективу. Звідси зрозуміло конфлікти, які трапляються між такими мінігрупами. Але бувають непорозуміння й всередині самих таких мінігруп. В 9-А класі навчається 23 учні, із них 13 хлопчиків та 9 дівчаток. Коротко зупинимося на кожній із обраних методик для дослідження особистісних особливостей........... ........... Висновки до другого розділу Підібравши методики, розглянувши та з’ясувавши їх відповідність та доцільність поставленим меті та задачам, було проведено ряд досліджень з учнями 11-Ф та 9-А класів. Після чого можна стверджувати, що особистісні особливості ( схильності, здібності, нахили, психічні процеси, світогляд, ціннісна орієнтація, інтереси та інше ) чітко і зрозуміло впливають на вибір учнем майбутньої професійної діяльності. Виходячи з того, що учні були різного віку (старший підліток та ранній юнак), результати обробки отриманих даних виявились дещо відхиленими між собою, бо віковий період суттєво впливає на деякі риси характеру, якості та особливості особистості. Це ми і з’ясували за допомогою досліджень. Також зроблено порівняльний аналіз результатів дослідження між .......... ............ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Виявивши ситуацію в двох класах (11-Ф та 9-А) та з’ясувавши детермінанти окремих явищ, можна сказати наступне. Класному керівнику та вчителям більше звертати увагу на «забутих» дітей з заниженою самооцінкою та низьким рівнем комунікативних і організаторських схильностей, здібностей. Їм і так важко жити в соціумі класу. Частіше викликати до дошки, за охочувати, навіть якщо майже нема за що. Доручати таким дітям справи, завдання колективного характеру, але під силу, і не насильно. Зацікавити в саморозкритті та бажанні спі лкуватися з іншими дітьми, але не зводити їх між собою. Частіше проводити класні часи, спільні заходи, ігри. Спілкуватися з батьками. Оцініть своє ставлення до дитини, свою власну поведінку, свої методи впливу. Спробуйте побудувати їх за простими принципами: 1. Не нав’язуйте себе нікому, зокрема й дітям, яких ви хочете навчати............ ВИСНОВКИ Розглянувши і проаналізувавши літературні джерела та з’ясувавши проблемні питання за темою дипломної роботи, ми побачили, що таке явище, як особистість, являє собою сукупність багатьох відомих та прихованих властивостей, якостей, притаманих кожній людині індивідуально і лише їй. Є й загальні, системні особливості, такі що, наприклад, виокремлюють людину з світу тварин або рослин тощо. Такий собі результат розвитку матеріального та ідеального. Але й кожна особистість окремо від іншої особистості являє собою унікальну, неповторну по своїй суті. Будь-яка людина – це “зразок” Всесвіту, мікрокосмос. Тому й підхід до кожної людини необхідно здійснювати з урахуванням особливостей, йому притаманих. Це й буде один з принципів пізнання внутрішнього світу окремо взятої особистості. Такий підхід до вивчення людини дає змогу більш точно, об’єктивно зрозуміти .................. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Анастази А. Психологическое тестирование. – 2 т. – М. – 1982г. 2. Антонець М. Я. Проблеми національної свідоиості молоді // Рад. школа. 1991. - №2. 3. Бібік Н. Профільна школа як стратегія рівного доступу до якісної освіти // Директор школи. – 2004. - №37, ( С. 2-3 ). .................... 56. Шадриков В.О. Психология деятельности и способности человека. –Москва, 1996г. 57. Шевандрин Н.И. Психодиагностика, коррекция и развитие личности.М. “ Владос “, 1998г. 58. Шпалинский В., Шелест Э. Основы современной психологии. – Харь-ков, 1997г. ДОДАТКИ Додаток А Інструктивні вказівки до методики (ОПС) Д. Голланда .................