Зразок роботи
ВИСНОВКИ
Отже, проаналізувавши стан розробки проблеми соціально-психологічного
клімату в колективі, ми дізнались, що соціально-психологічний клімат – це стан
групового настрою і якісна сторона міжособистісних відносин в групі, що
проявляються у вигляді сукупності психологічних умов, що сприяють
продуктивній спільній діяльності і всебічному розвитку особистості в
колективі. А більш конкретно, соціально-психологічний клімат - це переважний
у групі або колективі відносно стійкий психологічний настрій його членів, яка у
відношенні один до одного, до праці, до навколишніх подій і до організації в
цілому на підставі індивідуальних, особистісних цінностей та орієнтацій.
Так як студентська група – це психологічний центр формування фахівця,
Саме тут формуються високі моральні якості, правильне ставлення до
навчання. Студентська група здатна істотно підвищити ефективність
індивідуального процесу засвоєння знань. Але для цього потрібно, щоб
студентська група стала колективом (командою), де кожен готовий допомогти
кожному, де існує культ навчання і знання, атмосфера наукового пошуку або,
іншими словами, щоб у групі встановився сприятливий соціально-
психологічний клімат.
Соціально-психологічний клімат має 2 рівні розвитку, а саме: статичний,
постійний (тобто сталий соціально-психологічний клімат, як одного разу
сформувавшись, не чутливий до зовнішніх змін середовища, які б могли на
нього вплинути) та динамічний або мінливий (також має назву «психологічної
атмосфери», тобто на відміну від статичного, має мінливий, ситуативний
характер – щоденний настрій членів колективу, на який можуть впливати
зовнішні чинники. Цей рівень в більшій мірі впливає на працездатність
протягом робочого дня, але не великою мірою впливає на загальний соціально-
психологічний клімат).
Що ж стосується факторів, які впливають на формування соціально-
психологічного клімату, то їх може бути численна кількість макро- і мікро
середовища. Наприклад, на загальний стан соціально-психологічного клімату
колективу можуть впливати як суспільно-політична ситуація в країна,
2
економічна ситуація в суспільстві або рівень життя населення, так і комплекс
технічних, соціально-гігієнічних елементів в організації, характер офіційних
зв’язків між членами групи та наявність товариських відносин,
взаємодопомоги чи навпаки суперечок. Також важливими є індивідуальні
психологічні особливості кожного члена групи.
Так як соціально-психологічний клімат впливає на працездатність в
колективі ,так він і впливає на успішність навчання студентів. Ми, поставили
метою дізнатись саме яким чином, припустивши, що соціально-психологічний
клімат впливає на навчання не прямо, а опосередковано і є чинники, які через
нього, впливають на кінцеву успішність навчання. Серед яких інтерактивна
спрямованість особистості (на себе, взаємодію або справу). А прямо на
успішність навчання може впливати навчальна мотивація.
Для емпіричного дослідження ми взяли 2 групи порівняння студентів
Київського медичного коледжу №3, одна з яких мала високу успішність, інша
порівняно нижчу. Це було визначено за рейтингом успішності коледжу і тим,
які місця займають ці групи.
.........