Зразок роботи
Дослідженню самотності присвячено велику кількість праць філософів, соціологів, психологів. До класичних робіт, що складають методологічну основу більшості сучасних досліджень переживання самотності, можно віднести роботи Н.А.Бердяєва[ 7 ], М.Бубера[ 10], Р.Бернса [ 9 ] , Р.Емерсона, Г.Крайга [ 23 ], И.С. Кона [ 26,27] , Л.Е.Пепло [ 42 ], Д. Роджерсa [ 45 ], У.А.Садлера [ 47 ], Ж.П.Сатра [ 48 ], Е.Фромма [ 57 ], І.Ялома [ 65 ], та ін.
Серед дослідників, у вітчизняній психології потрібно віддати належне науковим працям, публікаціях, присвячених вивченню самотності як соціально-психологічного феномена (Л.Ю.Айвазян [2, 3], Л.В.Вереіна [11], С.Г.Корчагина [27], Н.Е.Покровский [ 41 ], В.М.Радчук, М.П.Суруджій, С.Г. Трубникова (Корчагіна) , Н.В.Хамитов [ 59 ]та ін.), розгляду культурно-історичних форм самотності (М.М.Мовчан [ 32, 33] С.А. Вєтров, Ю.М. Швалб [62, 63], та ін.), психологічних особливостей самотності в підлітковому та юнацькому віці (І.Д.Бех[8], І.С. Кон, С.В.Мухина [34], О.Б. Долгінова, В.Г.Опанасюк [ 37], И. В. Дубровина, А. М. Прихожан, Е.В.Неумоева [ 35 ] , И.М. Слободчиков [ 50 ], С.В.Ярошенко [ 66 ] та ін.), проблеми формування "Я- особистості", "Я-концепції" ( С.Б. Бажуріна, А.В.Фурман [58], Л. Грень [17], О.Гуменюк [19])
Важливість і привабливість теми самотності, формування особистості, формування і наповленість сутнісю і механізмами дії Я – концепції підтверджується і тим, що за останні роки ми бачемо велику кількість дисертаційних досліджень, серед них цікавими є роботи Артамонової А.А.(2008), Варави А.А.( 2009), Кірейчева Є.В.( 2010), Мовчан М.М.( 2008), Мухіної В.С.( 2009), Фльорко Л.Я.( 2006)
Зважаючи на актуальність даної проблеми, обрано наступну тему курсового дослідження: "Особливості "Я-концепції" та проблеми самотності".
Об’єкт дослідження – становлення особистості в юнацькому віці.
Предмет дослідження – самотність в юнацькому віці, та формування "Я-особистості".
Мета дослідження – розглянути філософський та соціально-психологічний аспекти становлення, розвитку та формування «Я-концепції» особистості та проблеми самотності у юнацькому віці.