Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність роботи. Емоційне життя сучасної людини визначають дві різноспрямовані тенденції.
Перша тенденція характеризується зростанням частоти та інтенсивності емоційних навантажень, чому сприяє ряд особливостей сучасного життя: стрімка зміна соціальної та фізичної середовища, підвищення темпів життя і її вартості, руйнування традиційних сімейних структур, соціальні та екологічні катаклізми. На це людина реагує переживаннями страху, тривоги, безпорадності, туги і відчаю.
Друга тенденція характеризується негативним ставленням до емоцій, яким приписується деструктивна, дезорганізуюча роль як і політичному, так і в особистому житті окремої людини. Як ми вже відзначали, ця тенденція пов'язана з низкою властивих XXст. цінностей: культом раціонального логічного підходу до життя, цінністю зовнішнього благополуччя й успіху, культом сили і мужності, коли ідеалом людини, здатного справлятися з труднощами життя, мислиться "непробивний" супермен. Прагнення виглядати благополучним і процвітаючим нерідко доходить до абсурду.
Впродовж всього розвитку вчення про емоції робилися спроби пояснити їх суть, їх виникнення і їх основи. Першою такою спробою була еволюційна теорія Дарвіна, згідно якої емоції з’явилися в процесі еволюції живих істот як життєво важливі пристосовані механізми, сприяючі адаптації організму до умов і ситуацій його життя. Ідеї Ч. Дарвіна були сприйняті і розвинені в психоорганічній теорії, що здобула в психології широку популярність. Її авторами з’явилися У. Джемс і К. Ланге.
Джемс вважав, що певні фізичні стани характерні для різних емоцій — цікавості, захоплення, страху, гніву і хвилювання. Відповідні тілесні зміни були названі органічними проявами емоцій. Альтернативну точку зору на співвідношення органічних і емоційних процесів запропонував У. Кеннон. Він одним з перших відзначив той факт, що тілесні зміни, спостережувані при виникненні різних емоційних станів, вельми схожі один на одного і за різноманітністю недостатні для того, щоб цілком задовільно пояснити якісні відмінності у вищих емоційних переживаннях людини. Услід за теоріями, що пояснюють взаємозв’язок емоційних і органічних процесів, з’явилися теорії, що описують вплив емоцій на психіку і поведінку людини (О. Д. Хебб, теорія когнітивного дисонансу Фестінгера).
Мета роботи: проаналізувати розуміння прояву емоційних станів людини надати відповідні рекомендації з виховання емоцій.
Об’єкт дослідження: емоційні стани людей за зовнішніми проявами в поведінці.
Предмет дослідження: виразність проявів емоцій у поведінці людини.
Відповідно до мети роботи визначаємо завдання:
1. Зробити аналіз дослідження наукових джерел про емоції та особливості їх прояву.
2. Описати особливості емоційних станів за різними віковими категоріями особистості.
3. Рекомендації з виховання емоцій та обґрунтувати впливу емоцій на психічне здоров’я людини.