Зразок роботи
ВСТУП
Основною метою переддипломної практики є закріплення та поглиблення як практичних так і теоретичних знань діяльності практичного психолога. Для проходження практики було взято освітньо-навчальний заклад – Навчально-виховний комплекс №10, що розташований у м.Вінниця. У закладі працює злагоджений творчий колектив. Зокрема, важливе місце займає психолог, який безпосередньо здійснює: психодіагностику, психопрофілактику, психолого-педагогічну корекцію, консультування, надає допомогу учням, педагогам батькам у вирішенні питань навчання, виховання, розвитку дітей. Сприяє соціалізації учнів, формуванню у них загальної культури, допомагає у виборі майбутнього професійного напрямку, визначає та розвиває обдарованість учнів.
У процесі ознайомлення з діяльністю психолога я познайомилася з його обов’язками. Психолог закладу веде таку документацію:
план роботи на рік (місяць);
журнал обліку роботи;
матеріали конференцій, семінарів, нарад, доповіді, виступи на педагогічних радах, матеріали психолого – педагогічних консиліумів.
статистичні та аналітичні звіти;
індивідуальні картки психолого – педагогічного діагностування;
програми психодіагностичної та корекційно – розвивальної роботи;
інші документи, які передбачені нормативно – правовими та інструктивними матеріалами.
Діяльність практичного психолога за основними напрямками роботи здійснюється на основі річного плану. Річний план роботи психолога є окремим розділом річного плану роботи навчального закладу, він містить такі пункти: психодіагностична робота (обстеження, спрямовані на діагностику психічного стану учнів на кожному етапі навчання, рівня їх психологічного здоров’я, індивідуально – психологічних особливостей, соціально – психологічних та інших умов, що впливають на психо – соціальний розвиток особистості учнів), консультаційна робота (надання консультативної допомоги у розв’язанні гострих життєвих проблем, криз, внутрішніх конфліктів), корекційно – відновлювальна та розвивальна робота (проведення соціально – психологічних тренінгів з метою розвитку самосвідомості і особистісного росту учнів), психологічна просвіта (створення психологічного лекторію для викладачів та учнів, підготовка необхідних методичних рекомендацій, бесіди на психологічні теми), навчальна діяльність (організацію та проведення факультативних занять або уроків з психології для учнів), організаційно – методична робота (складання плану роботи, підготовка до проведення тренінгів, ділових ігор тощо з учнями, батьками, педагогічними працівниками. та зв’язки з громадськістю (спільні заходи з правоохоронними органами, медичними працівниками, соціальними службами тощо).
За час проходження переддипломної практики мною було взято за мету проведення таких методик: Методика «Творча уява» («Три слова»), Методика «Неіснуюча тварина», Тест Торренса (Короткий тест творчого мислення КТТМ ) та Тест «Фантазія».
Дослідження за методиками проводились з учнями двох третіх класів – 3-А та 3 –Б.
Також протягом тижня було проведено корекційно-розвивальну програму спрямовану на розвиток творчих здібностей у молодших школярів.