Зразок роботи
У випускній кваліфікаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та нове розв’язання наукового завдання щодо визначення пcихологічних оcобливоcтей ефективної взаємодії працівників підприємства тa на їх основі pозpобити пpaктичні pекомендaції щодо її оптимізaції нa бaзі ТОВ «Сонечко».
У результаті вивчення та розв’язання вказаного наукового завдання доходимо до таких висновків:
1. Конфлікті ситуації на підприємствах – явище постійне. Це пов’язано з тим, що всі люди дуже різні між собою, і вони не можуть постійно взаємодіяти в злагоді один з одним. Проте, якщо без суперечок обійтися не можливо, то необхідно розуміти, що слід знаходити шляхи їх вирішення. Цей обов’язок покладається безпосередньо на керівників самого підприємства. Кожен керівник повинен усвідомлювати, що конфліктні ситуації, які виникають між його підлеглими, дуже шкодять його організації, адже від цього погіршується як продуктивність праці, так і якість виконаної роботи. Крім того, керівникам необхідно і самим уникати створення конфліктних ситуацій, адже нерідко зустрічаються випадки коли керівник сам створює таке середовище, в якому виникають суперечки. А працівникам слід навчитися ефективно взаємодіяти один з одним. Саме тому, необхідно знаходити компроміси та підходити до вирішення ситуації яка склалася з розумом, а не емоціями
Кожен трудовий колектив, незалежно від його місця в класифікації, являє собою складну соціальну систему, у якій через функціональну взаємодію різних структур та окремих працівників реалізуються дві взаємозалежні підсистеми: соціальна організація і соціальна спільність. Підсумовуючи вищезазначене, можна зробити висновок, що трудовий колектив – це група людей, пов’язаних стійкою, спільної і суспільно корисною діяльністю, яка передбачає наявність єдиних цілей, організації та управління. Трудові колективи утворюється під час співпраці людей на роботі. Дуже важливе значення в трудовому колективі відіграють ролі які займають кожна з особистості. Адже від цього залежить не лише його діяльність, а й відносини між людьми. Що стосується соціально-психологічний клімат колективу, то це – той емоційний стан який перебуває в колективі та здійснює вплив на відносини, які складаються в процесі співпраці людей які складають основу цього колективу. В залежності від сприятливості чи не сприятливості, він може як негатив так і позитивно впливати на ефективність праці. Адже саме від того який соціально-психологічний клімат перебуває в колективі, залежать не лише відносини, а як результат цих відносин і ефективність праці
Згідно результатів дослідження, більшість людей пройшовши тест на конфліктність, схильні до конфлікту та навіть можуть його самі створювати. В першу чергу ми хотіли б порадити, такому підприємству та і іншим підприємствам при здійсненні прийняття на роботу нових працівників, обов’язково проводити тестування на співбесіді. Це допоможе краще зрозуміти людину, та уникнути помилки при прийнятті працівників які будуть лише погіршувати ситуацію в колективі. Проведення тестів на співбесіді допомагає обирати працівників які мають високий рівень комунікації, здатність до знаходження компромісу, тощо.
Крім того, дуже важливим фактом є наявність психолога. Психолог допоможе працівникам знижувати емоційну напругу та допоможе оминути виникнення конфліктних ситуацій.
Також керівникам слід користуватися порадами, щодо попередження конфлікту. Необхідно слідкувати за працівниками в колективі, правильно розподіляти обов’язки між працівниками, гідно здійснювати оплату праці, тощо.
Крім того, для оптимального слід дотримуватися рекомендацій в спілкуванні відображених в Таблиці 3.11.