0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Статево-рольові відмінності у проявах тривожності в підлітковому віці (ID:394476)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 43
Рік виконання: 2020
Вартість: 200
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП РОЗДІЛ 1. Теоретичні відомості щодо поняття тривожності в психології 1.1. Розмежування понять «тривожність» і «тривога» 1.2. Причини та передумови формування тривожності 1.3. Види тривожності крізь призму різних теорій 1.4. Вплив тривожності на поведінку підлітків РОЗДІЛ 2. Тривожність в підлітковому віці та її особливості 2.1. Особливості психологічного розвитку підлітка. Емоційно-вольова сфера 2.2. Причини тривожності в підлітковому віці та її специфічні риси 2.3. Статево-рольові особливості прояву тривожності у підлітковому віці РОЗДІЛ 3. Дослідження статево-рольових відмінностей у проявах тривожності в підлітковому віці 3.1. Організація та проведення діагностики тривожності підлітків 3.2. Аналіз зібраного матеріалу та інтерпретація вихідних даних 3.3. Розробка рекомендацій корекції рівня тривожності у підлітків ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ДОДАТКИ.
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
В сучасному інформаційному суспільстві гострою проблемою постає підвищення рівня підліткової тривожності. Швидкий темп життя і надзвичайно велика кількість інформаційного потоку впливає на емоційну сферу сучасного підлітка. Серед негативних переживань людини й зокрема підлітка, тривожність займає особливу позицію, оскільки вона призводить до зниження роботоздатності й важкостей у встановленні соціальних контактів. Якщо звертатися до робіт Л.С. Виготського та Д.Б. Ельконіна, можна зазначити, що соціальною ситуацією розвитку зазначеного вікового періоду розвитку є саме освоєння норм і відносин між людьми. На противагу нормальному психо-соціальному розвитку, високий рівень тривожності призводить до порушень в розвитку особистості. Актуальність проблеми підвищення рівня тривожності підлітків зумовлена ростом психічних розладів, рівня суїцидальної поведінки серед цієї вікової категорії. За даними ВООЗ, кожні 40 секунд десь у світі одна людина скоює самогубство, більшість з них – підлітки. Так, Україна займає 21 місце в світі за рівнем самогубств [1, 20]. Однією із причин формування суїцидальної поведінки є саме високий рівень тривожності. Результати наукових досліджень свідчать про те, що кількість тривожних підлітків збільшується із кожним роком. Слід зазначити, що змінилася не тільки кількість, але і форми прояву тривожності. Можна з упевненістю сказати, що це явище модифікується разом із підлітками, воно набуває глибокого особистісного характеру. Безумовно, окрім тривоги, існує велика кількість психологічних чинників і механізмів, котрі призводять до порушення психічного здоров’я підлітків. Проте, більшість чинників, які перешкоджають нормальному протіканню психічних процесів і, як наслідок, ефективному навчанню і вихованню пов’язані з високим рівнем тривожності. Незнання причин явища підліткової тривожності, механізмів його розвитку й модифікації, призводить до неможливості прослідковування повної картини складностей, які виникають у підлітка, а також мотивів його вчинків та дій. Через це, ускладнюється або унеможливлюється процес допомоги підлітку, який має проблеми. Тривожністю є індивідуальна психологічна особливість людини, яка проявляється у надмірній схильності переживати сильну тривогу за відсутності значних приводів для цього. Вона є особистісним утворенням, яке пов’язане із типом темпераменту і слабкістю нервових процесів. Для тривожності є характерними не тільки психологічні симптоми, а й фізичні. В свою чергу тривога – це сукупність когнітивних, афективних і поведінкових реакцій, діяльність яких спричинена різними стресорами (як внутрішніми так і зовнішніми). Тривога виконує регуляторну й захисну функції. У підлітковому віці тривожність як риса особистості проявляється у відносинах із батьками й академічними групами. Вона виникає і закріплюється в якості особистісного утворення, тим самим підкріплюючи міжособистісний конфлікт. Необхідність вивчення теми прояву тривожності в підлітковому віці в розрізі статево-рольових відмінностей зумовлена необхідністю реалізації гендерного підходу в психолго-педагогічній практиці. Проблемою взаємозв’язку статево-рольових відмінностей у проявах тривожності займалися такі вчені: теорія Ч. Спілбергера і сумісні з нею роботи Захарова, І. Дубровіної, В. Кисловської, Л. Божовія, К. Лебединської, В. Суворової, А. Прихожан, Н. Левітової, теорія К. Ізарда (тривожність – це сукупність фундаментальних та інших емоцій), К. Гуард (теорія диференціації емоцій), 3. Фрейд, К. Хорні (психоаналітичні теорії). Мета дослідження: встановити статево-рольові відмінності у проявах тривожності в підлітковому віці. Об'єкт дослідження: тривожність підлітків. Предмет дослідження: статево-рольові особливості щодо прояву тривожності в підлітковому віці. Гіпотеза: припускається, що існують статево-рольові відмінності під час прояву тривожності серед підлітків: 1. У дівчат підлітків вищий рівень шкільної тривожності. 2. Дівчата мають вищий рівень ситуативної тривожності, а хлопці - реактивної. Завдання дослідження: 1. Визначити наявність рівня тривожності у підлітків обох статей. 2. Дослідити статево-рольові особливості прояву тривожності у підлітковому віці. 3. Порівняти одержані результати з загальними закономірностями розвитку афективної сфери підлітка із показниками рівня підліткової тривожності, одержаними іншими дослідниками. 4. Розробити рекомендації зі зниження та коригування рівня тривожності підлітків за умови реалізації статево-рольового підходу. Методи та організація дослідження: методика діагностики рівня шкільної тривожності Філліпса; «Шкала ситуативної та особистісної тривожності» Ч.Д. Спілбергера – Ю.Л. Ханіна. Характеристика вибірки: підлітки 13-15 років обох статей Запорізького навчально-виховного комплексу №111; дослідження проводилося протягом п’яти тижнів. Наукова новизна: визначено статево-рольову специфіку прояву тривожності серед підлітків 13-15 років, розроблено рекомендації щодо коригування рівня тривожності використовуючи статево-рольовий підхід. Практична новизна: одержані в результаті виконання курсової роботи дані щодо статево-рольових особливостей прояву тривожності дозволять надавати ґрунтовну психологічну підтримку й допомогу підліткам з боку психологів і соціальних педагогів, а також формувати відповідне корекційне і виховне середовище. Надійність та вірогідність дослідження забезпечувалися репрезентативністю вибірки (40 учнів 8-9 класів), застосуванням методів, адекватних меті і завданням дослідження, поєднанням кількісного та якісного аналізу.