Зразок роботи
ВСТУП
На сучасному етапі розвитку економічної та соціальної сфери в нашій країні відбувається формування кадрів із освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст». Кількість коледжів на даний момент налічує понад 400 закладів. Здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста передбачає формування у студентів коледжу спеціальних умінь та знань які створюють конкурентоспроможність, професіоналізм і духовне самовдосконалення майбутніх фахівців.
Випускники шкіл, які стали студентами коледжу,доволі швидко адаптуються до нового середовища і нового соціального статусу та усвідомлюють себе в майбутньому затребуваними фахівцями на ринку праці. Тому активно обговорюється вплив та ефективність освітнього процесу на формування студента як особистості.
Освітній процес – це науково-методичні і педагогічні заходи, які допомагають розвивати та формувати гармонійну особистість шляхом застосування її можливостей. [20]
Освітній процес в коледжі передбачає:
• розвиток самостійності і здатності до самоорганізації та саморозвитку;
• формування умінь відстоювати свої права;
• готовність до співробітництва, розвиток здібностей до творчої діяльності;
• формування толерантності і уміння вести діалог, шукати та знаходити компроміси.[31, с.55]
Актуальність теми. Оскільки освітній процес в коледжі передбачає формування дружніх відносин з одногрупниками, викладачами, де повинна панувати атмосфера взаємодопомоги, взаємодовіри та взаєморозуміння. Не враховуючи в якій академічно-віковій групі перебуває студентська молодь, кожен з них повинен взаємодіяти з соціумом. При погіршенні даної взаємодії виникають міжособистісні конфлікти. Міжособистісний конфлікт - це результат ситуації, в якій потреби, цілі, уявлення однієї людини вступають у суперечність з потребами, цілями і уявленнями іншого. [21]Його тривалий процес негативно впливає на фізичний стан і психічне здоров'я особистості, її навчальну успішність в здобуті спеціальності.
При зростанні міжособистісних конфліктних ситуацій і зростає необхідність всестороннього вивчення з метою зменшення негативного впливу на розвиток особистості. Чинники за яких виникають міжособистісні конфлікти допомагають визначити методи з профілактики та ефективного вирішення конфліктів. Така робота допомагає не тільки сформулювати знання опонентів з альтернативних способів вирішення конфліктів, але й скеровує до самодопомоги в складних життєвих обставинахта виконує позитивний вплив на психічне та соціальне життя індивіда.
Проблему конфліктів у середовищі, причини їх виникнення та часткове вирішення досліджували в своїх працях психологи: О.О.Бодальов, Ф.М. Бородкін, В.І. Журавльов, А.М. Зайцев, Г.В. Ложкін, М.І. Пірен, Н.І. Пов'якель та ін.Проблему міжособистісних конфліктів в студентському середовищі досліджували: Н.О.Макарчук, К.М.Лисенко-Гелемб'юк, Л.П.Матяш-Заяц.
Незважаючи на велику вивченість виникнення міжособистісних конфліктів не зменшується їх кількість. Це зумовлено певними ситуаціями які впливають на особистість, що призводить до загострення міжособистісних конфліктів. Хоча професійні навчальні заклади, з підготовки молодших спеціалістів, як і всі інші, намагаються навчити студентів певним вмінням які знадобляться їм у повсякденному житті, але вони часто залишаються з своїми переживаннями та конфліктами, які в них виникли, на одинці. Тим самим наявність медіації як технології врегулювання міжособистісних конфліктів необхідна.
Для створення конкретного законодавчого акта з медіації свідчить її необхідність та ефективність. Особливо правове регулювання є актуальним для:
• організація та проведення альтернативного вирішення конфліктів за допомогою медіації і діяльності медіаторів в Україні;
• вирішення суперечностей шляхом досягнення опонентами вигідного для них обох рішення;
• усунення наслідків конфліктної ситуації;
• запобігання повторного конфлікту;
• зменшення завантаженості органів судової влади
• економії коштів держави та кожної людини, які є конфліктуючими сторонами;
• забезпечення правопорядку та гармонії в суспільстві. [55, с. 2]
Медіацію як технологію врегулювання міжособистісних конфліктів її підходів до взаємодії між конфліктуючими сторонами вивчали вітчизняні та закордоні науковці-практики:Р.Ф. Безпальч, Н.В. Заверико, Р.Г. Коваль, А.О. Горова, А.Я. Анцупов, Т.В. Дуткевич, А.О. Крилов, Н.М. Білик, С.М. Калаур, Н.В. Грішина та ін.
У своїх дослідженнях вчені підтверджують позитивне використання медіації в усіх сферах життя людини і надають їй перевагу у вирішенні конфліктів, зокрема мало звертається увага на подолання конфліктів, за допомогою медіації, у студентському середовищі.
Таким чином, діапазон дослідження