Зразок роботи
Актуальність теми. Актуальність проблеми дослідження інтуїції в психології полягає в декількох аспектах.
Так, незнання законів інтуїції утруднює розв'язання проблеми організацій праці людей, зайнятих інтелектуальною роботою. Саме проблема інтелекту й праці дала ґрунт для дослідження психофізіологічних і психоінтелектуальних здатностей людини. А інтуїцію вперше за довгий час віднесли до психоінтелектуальних здібностей людини.
Використання в повсякденному та професійному житті інтуїції, як нам здається, розширює можливості людини, сприяє більш творчій її життєдіяльності. Саме від уявлень про інтуїцію та її місця в житті людини залежить те, чи буде вона на неї спиратися у власному житті.
Традиційно, більш схильними до інтуїтивного пізнання світу вважають жінок, тому в цій науковій роботі ми вивчаємо уявлення саме жінок про інтуїцію та її місце в житті людини. Інтуїцію вивчали такі вчені В.Ф. Асмус, А.А. Налчаджян, Я.О. Пономарьов.
Вчені вважали інтуїцію різновидом пізнавального процесу. М.О. Бернштейн, С.Г. Гєллерштейн, Б.Ф. Ломов, Г.В. Суходольський вивчали інтуїцію в напрямку професійної діяльності людини вважаючи , що інтуїція – є здібністтю передбачати перебіг подій на основі попереднього професійного досвіду.
К.Г. Юнг був впевнений, що інтуїція це гарний зв’ язок з колективним без свідомим завдяки чому ми швидко приймаємо правильні рішення. Е. Берн пов’язував інтуїцію з емоційною частиною психіки.
Актуальність дослідження полягає в тому, що на сучасному етапі розвитку суспільства, в котрому зявляються нові технологічні тенденції, які несуть в собі певні інновації, постає питання пошуку нестандартного погляду на виникаючі проблеми, нового мислення, котре ґрунтується на раптовому їх вирішенні.
Актуальність розробки проблеми інтуїції в сучасній українській педагогіці обумовлена відбуваються якісними змінами в її методолого-теоретичних підставах, подоланням позитивістських і вузько сцієнтистського традицій, посиленням тенденцій гуманітаризації і виникаючій на цій основі можливістю об'єктивного, неупередженого і широкого розгляду та обговорення різних поглядів та концепцій в галузі дослідження інтуїції. Це, з одного боку, створює сприятливий грунт для проведення історико-психологічної рефлексії проблеми інтуїції в педагогіці, з іншого боку, визначає актуальність і значимість вирішення даної задачі.
Підготовка сучасних спеціалістів, здатних самостійно, стихійно знаходити й аналізувати нову інформацію, освоювати нові знання, самостійно вести пошук шляхів вирішення складних проблемних ситуацій, не можливо без розгляду синтезу інтуїтивної активності.
Ми можемо бачити, що тема інтуїції була цікава багатьом вченим,але мало хто досліджував психосимантичні особливості інтуїції. Враховуючи актуальність та мало дослідженість проблеми, нами було обрано наступну тему наукової роботи: «Інтуїція як психологічний процес».
Об’єкт дослідження: поняття інтуїція.
Предмет дослідження: особливості інтуїції як пізнавального процесу особистості.
Мета дослідження: загальна характеристика теоретико-методологічних аспектів поняття інтуїція та дослідження його особливостей як психологічного процесу.
Окреслена мета зумовила такі завдання дослідження:
1. Проаналізувати поняття інтуїція.
2. Розглянути особливості інтуїції як пізнавального процесу.
3. Дослідити особливості прояву інтуїції в діловому спілкуванні та діяльності.
Поставлені завдання зумовили вибір теоретичних методів дослідження: аналіз, синтез, систематизація і порівняння науково – теоретичного матеріалу.
Структура роботи: курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел.