Особливості розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та методи для їх діагностування (ID:598377)
Зміст
унікальність 79% (etxt)
Зміст
Вступ 3
Розділ І. Теоретичний аналіз проблеми розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату в психологічній літературі 5
1.1. Характеристика та класифікація порушень опорно-рухового апарату у дітей 5
1.2. Особливості психофізичного розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату 7
Висновки до першого розділу 18
Розділ ІІ. Методи діагностики особливостей розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату 19
2.1. Методи та методики діагностики особливостей розвитку дітей з порушеннями ОРА 19
2.2. Рекомендації для корекції психофізичних порушень у дітей з порушеннями опорно-рухового апарату 23
Висновки до другого розділу 26
Висновки 27
Список використаних джерел 29
Зразок роботи
Діти з порушеннями опорно-рухового апарату складають особливу категорію дітей, які потребують комплексної психолого-педагогічної допомоги. Розповсюдженість інклюзивних форм навчання вимагають від педагогів та психологів додаткового вивчення проблем, які пов’язані з психофізичним розвитком дітей з порушеннями опорно-рухового апарату (далі ОРА).
Не зважаючи на всю різноманітність вроджених або придбаних захворювань та ушкоджень ОРА, здебільшого, у дітей спостерігаються однакові проблеми. Основним у клінічній картині виступає руховий дефект, що може проявлятись в затримці формування, недорозвиненні, порушенні або втраті рухових функцій.
В деяких дітей з такими порушеннями немає відхилень у психічному розвитку і вони не потребують спеціального навчання і виховання. Проте, здебільшого, діти з порушеннями опорно-рухового апарату вимагають особливих умов життя, навчання та трудової діяльності.
Більшу частину дітей з порушеннями ОРА складають діти з дитячим церебральним паралічем. Під дитячим церебральним паралічем (далі ДЦП) ми розглядаємо важке захворювання нервової системи, що часто призводить до інвалідності дитини.
ДЦП виникає внаслідок недорозвинення або пошкодження мозку на внутрішньоутробному періоді або в момент пологів. Крім того, рухові порушення у дітей з ДЦП нерідко супроводжуються психічними та мовними порушеннями, а також розладами зору та слуху.
Дослідженням проблеми розвитку дітей з порушенням опорно-рухового апарату займались такі вітчизняні та зарубіжні вчені, як: О.Баженова, Н.Гірш, Е.Данілавічютє, Л.Коваль, І.Левченко, Н.Литош, Ю.Лянной, Є.Мастюкова, Н.Назарова, О.Приходько, І.Саранча, К.Семенова, Л.Середа, Н.Синчук, О.Чеботарьова та інші.
Об’єкт дослідження – розвиток дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.
Предмет – особливості розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.
Мета – вивчити особливості розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та проаналізувати методи для їх діагностування.
Для реалізації поставленої мети необхідно виконати наступні завдання:
1. Здійснити ґрунтовний теоретичний аналіз проблеми розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.
2. Вивчити особливості психофізичного розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.
3. Проаналізувати методи та методики для діагностування особливостей розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.
4. Розробити рекомендації для корекції психофізичних порушень у дітей з порушеннями ОРА.
Методи дослідження: аналіз, синтез та узагальнення наукової літератури та Інтернет ресурсів.
Структура курсової роботи: курсова робота складається з двох розділів з підрозділами, висновків та списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи складає 31 сторінка друкованого тексту.
Інші роботи з даної категорії: