Психологічні особливості впливу сім’ї на формування образу - Я у молодшому шкільному віці (ID:665466)
Зміст
ВСТУП……………………………………………………………………….…….6
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ОБРАЗУ-Я ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ…………………………………...…………………………11
1.1. Образ-Я у психології: аналіз наукових підходів……...……………………11
1.2. Особливості та умови формування образу-Я дітей молодшого шкільного віку………………………………………………………………………………..20
1.3. Сім’я як основний інститут соціалізації: значення та сутність впливу на образ-Я дитини молодшого шкільного віку……………………………………28
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 1……………………………………………………35
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВПЛИВУ СІМ’Ї НА ФОРМУВАННЯ ОБРАЗУ - Я ДИТИНИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ…………………………………………………………...…37
2.1. Планування та організація психодіагностичного дослідження впливу сім’ї та образу-Я молодших школярів……………………………………………….37
2.2. Аналіз та інтерпретація результатів дослідження………………………. 42
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 2…………………………………………………...58
РОЗДІЛ 3. НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГА З КОРЕКЦІЇ НЕГАТИВНИХ УСТАНОВОК ЩОДО ВЛАСНОГО ОБРАЗУ-Я ТА РОЗВИТКУ ПОЗИТИВНИХ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ………………….61
3.1. Особливості розробки корекційно-розвивальної програми щодо подолання негативних установок образу-Я та розвитку позитивних особистісних якостей………………………………………………….…………61
3.2. Зміст та структура корекційно-розвивальної програми……………..…… 62
3.3. Оцінка ефективності програми та узагальнення результатів.....................80
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 3………………………………………….………...84
ВИСНОВКИ……………………………………………………………….……..85
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………….……….89
ДОДАТКИ………………………………………………………………….…….92
Зразок роботи
Формування людини як особистості, у якій уже сформовані ціннісні орієнтири, життєві принципи, ставлення до світу є досить складним і суперечливим процесом, що залежать від безлічі факторів, як внутрішнього характеру, так і зовнішнього середовища. Останнім часом в сфері виховання значну увагу стали приділяти впливу сім'ї як первинного етапу соціалізації дитини. У процесі тривалого процесу дослідження дитячої психіки і її подальшого розвитку було виявлено, що саме в цей період закладається основна база світогляду, яка в подальшому трансформується.
Зміни, які відбуваються в суспільстві на сучасному етапі його розвитку породжують нові вимоги щодо системи освіти й виховання підростаючого покоління. Одним із основних завдань сучасної теорії і практики виховання дитини є вивчення її особистості та усіх факторів, що впливають на її становлення. Важливу роль в процесі формування і становлення особистості відіграє саме сім’я. Порівняно з іншими соціальними інститутами сім’я має певні особливості, і таким чином найбільш істотно впливає на становлення особистості дитини. Зростаюча спільність дітей з однолітками суттєво впливає на уявлення дітей про себе і своє місце в суспільстві. Регулює міру даного впливу саме батьки. Більш широкий життєвий досвід відкриває дітям складності сімейних і дружніх взаємовідносин, а також вчить такої поведінки, якої від них чекає суспільство також визначаючи образ Я особистості молодшого школяра. Крім того, такий досвід готує основи для розвитку в дітей моральних суджень. Таким чином навіть процес входження у широкий соціальний контекст не змінює факту, що становлення образу Я дитини залежить від досвіду спілкування і взаємодії з батьками. Порушення виховання в сім’ї пов’язане з тим, як батьки відносяться до дитини рясніють особливою актуальністю. У конфліктних сім’ях натягнуті відносини між дітьми та батьками призводять до порушення розвитку особистості дитини, що вимагає пошуків напрямів психологічної допомоги і розвитку позитивних ообистісних якостей.
Робота також включає математичну статистику.
Інші роботи з даної категорії: