Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність. На сьогоднішній день мультиплікаційні фільми заполонили свідомість дітей цілком і повністю. Мультиплікаційні фільми полюбляють діти різного віку, у тому числі і молодші школярі. Мультфільми дуже близькі розвиваючими та виховними функціями до казок, ігор та до живого людського спілкування. У мультиплікаційних фільмах герої демонструють самі різні способи взаємодії. Вони формують у дітей первинні уявлення про добро і зло, еталони гарного і поганого поводження. Події, що відбуваються в мультфільмі, дозволяють підвищувати обізнаність дитини, розвивати його мислення і уяву, формувати його світогляд та самооцінку. Самооцінка дітей молодшого шкільного віку, має пряму взаємодію з переглядом мультиплікаційних фільмів. У кожної дитини є свій улюблений персонаж, якому вона свідомо, чи несвідомо наслідує. Улюблені позитивні герої та їхні гарні вчинки нормалізують та піднімають самооцінку дітей, та навпаки, улюблені негативні герої та їхні вчинки занижують самооцінку дітей.
Об’єкт дослідження: самооцінка дітей молодшого шкільного віку.
Предмет дослідження: самооцінка дітей молодшого шкільного віку під впливом мультиплікаційних фільмів.
Мета дослідження: виявити характер впливу мультиплікаційних фільмів на самооцінку дітей молодшого шкільного віку.
Завдання дослідження:
1. вивчити літературу по темі дослідження;
2. провести анкетування та бесіду учнів других та третіх класів, з метою виявлення самооцінки під впливом мультиплікаційних фільмів;
3. провести формуючий експеримент, який направлений на формування адекватної самооцінки молодших школярів під впливом мультиплікаційних фільмів;
4. проаналізувати результати дослідження;
5. написати рекомендації на тему “Вибір мультиплікаційних фільмів, для формування адекватної самооцінки у молодших школярія”
У дослідженні використано комплекс теоретичних та емпіричних методів:
- вивчення літератури;
- анкетування: методика “Дембо - Рубинштейн” модифікація Прихожан, проективна методика “Автопортрет”, методика “Хто я?”, методика “Сходинки” В.Г. Щур
- перегляд мультиплікаційних фільмів;
- спостереження за поведінкою учнів других та третіх класів;
- бесіда;
- Т-критерій Стьюдента;
- аналіз отриманих результатів;
- написання рекомендацій.
Наукова новизна: у роботі проаналізовано вплив мультиплікаційних фільмів на самооцінку дітей молодшого шкільного віку, в ході якої виявлено пряму залежність самооцінки від мультфільмів.
Проблемами самооцінки займались: Ананьєв Б.Р., Богдан Ж.Б., Божович Л.І., Виготський Л.С., Горбачева В.А., Еріксон Е., Кон В.С., Лапкіна А.І., Лісіна М.І., Леонтьєв О.М., Мухіна В.С., Немов Р.С., Підбуцька Н.В., Роджерс К., Савонько Е.І., Савченко Н.О., Солодовник Т.О., Столяренко Л.Д.
Емпірична база дослідження: У дослідженні прийняло участь 58 осіб, з них 29 дівчаток та 29 хлопчиків. Усі досліджувані є учнями Зміївської загальноосвітньої школи I-III ступенів, других та третіх класів. Середній вік досліджуваних, для молодших школярів склав 8.5 – років.