ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ БУЛІНГУ НА ФОРМУВАННЯ Я-КОНЦЕПЦІЇ ПІДЛІТКІВ (ID:824270)
Зміст
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОБЕМИ ПСИХОЛОГІЧНИХ
ОСОБЛИВОСТЕЙ ВПЛИВУ БУЛІНГУ НА ФОРМУВАННЯ Я-КОНЦЕПЦІЇ
ПІДЛІТКІВ
1.1.Поняття Я-концепції у психологічній науці
1.2.Особливості формування Я-концепції в підлітковому віці
1.3. Психологічні особливості булінгу як фактору впливу на формування Я-
концепції підлітків
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 1
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ
ОСОБЛИВОСТЕЙ ВПЛИВУ БУЛІНГУ НА ФОРМУВАННЯ Я-КОНЦЕПЦІЇ
ПІДЛІТКІВ
2.1. Методика дослідження
2.2. Аналіз результатів дослідження
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 2
РОЗДІЛ 3. КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА ПРОГРАМА З ПРОФІЛАКТИКИ
БУЛІНГУ ТА ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ Я - КОНЦЕПЦІЇ
ПІДЛІТКІВ
3.1. Зміст програми
3.2. Рекомендації спеціалістам психологічної служби освітнього закладу з
розвитку навичок ефективної профілактики булінгу та формування
позитивної Я – концепції в підлітковому віці
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 3
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Зразок роботи
Актуальність дослідження.Проблема дослідження особистості
залишається особливо актуальною в сучасному світі, схильному до багатьох
соціально деструктивних впливів. Безсумнівну практичну значимість має
вивчення Я-концепції у підлітків, процесів їх соціалізації та становленні
різних сторін ідентичності. Особливий інтерес викликають умови
становлення Я-концепції в підлітковому віці, коли найбільш активно
формується особистість людини, її самосвідомість, зумовлюється її
становище у суспільстві.
Нажаль, проблема психологічних особливостей впливу булінгу на Я-
концепцію підлітків ще недостатньо досліджена науковцями, тому потребує
більшої уваги,а також розробки шляхів і методів ефективної профілактики
булінгу та формування позитивної Я-концепції у підлітковому віці.
Об’єкт дослідження – Я-концепція підлітків.
Предмет дослідження – психологічні особливості впливу булінгу на
формування Я-концепції підлітків.
Мета дослідження – теоретично проаналізувати та емпірично
дослідити психологічні особливості впливу булінгу на формування Я -
концепції підлітків.
Завдання дослідження:
1.Провести теоретичний аналіз проблеми психологічних особливостей
булінгу як фактору впливу на формування Я- концепції підлітків.
2. Провести емпіричне дослідження з метою виявлення психологічних
особливостей впливу булінгу на Я-концепцію підлітків.
3. Розробити корекційно-розвивальну програму щодо профілактики
булінгу та формування позитивної Я - концепції в підлітковому віці та
рекомендації для фахівців психологічної служби освітньої організації.
Методи дослідження:теоретичний метод – аналіз наукових
літературних джерел,узагальнення;емпіричний метод – психодіагностичний.
В дослідженні використовувались методики:
1. Опитувальник «Ситуація булінгу в школі» В.Р. Петросянц;
2. Методика на виявлення «Булінг - структури» Е.Г. Норкіної;
3. Методика «Вивчення особливостей Я-концепції» (Е. Пірс, Д. Харріс,
адаптована А. М. Прихожан);
4.Тест – опитувальник «Самоставлення» (В. В. Столін, С. Р.
Пантелєєв);
5.Шкала самооцінки Розенберга , RSES (адаптована А. А.
Золотаревою);
6. Методика Дембо-Рубінштейн (модифікація Прихожан).
Для встановлення взаємозв’язку між показниками булінгу та
показниками «Я-концепції» підлітків було застосовано кореляційний аналіз
(коефіцієнт кореляції Пірсона). Для математичних розрахунків ми
використали програму статистичної обробки даних SPSS.
Експериментальна база дослідження. Емпіричне дослідження
проводилось на базі НВК «Боржавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –
ДНЗ» Виноградівської міської ради Закарпатської області. Вибірку склали
учні 7-9 класів,віком 12-15 років у кількості 60 осіб.
Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому,що було
проведено детальне емпіричне дослідженні психологічних особливостей
впливу булінгу на формування Я-концепції підлітків за допомогою
підібраного нами діагностичного інструментарію, також в розроблено
комплексну корекційно-розвивальну програму, що направлена на
формування Я-концепції з урахуванням профілактики булінгу як
психологічного фактору впливу на розвиток позитивної Я-концепції
підлітків.
Теоретичне значення проведеного дослідження полягає в тому, що в
ньому зроблено аналіз психологічних особливостей впливу булінгу на Я-
концепції підлітків, який може бути використаний в ході подальшого
вивчення цієї проблеми. Пропонований у роботі теоретичний матеріал і
відповідні висновки можуть бути використані в ході викладання курсу
«Загальна психологія» та спеціальних курсів з досліджуваної проблеми.
Практичне значення роботи полягає у можливості застосування
розробленої корекційно-розвивальної програми, мета якої полягає в
профілактиці булінгу та формуванні позитивної Я-концепції, в діяльності
психолога. Також розробленими практичними рекомендаціями можуть
скористатися фахівці психологічної служби освітньої організації, студенти
профільних навчальних закладів.
Структура та обсяг роботи. Робота складається з вступу, трьох
розділів, висновків,списку використаної літератури та додатків. Текст роботи
викладений на 164 сторінках. Робота містить 5 таблиць і 9 рисунків. В ході
роботи опрацьовано 47 джерел наукової і спеціальної літератури.
Інші роботи з даної категорії: