0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ПРОЯВИ КОМУНІКАТИВНИХ БАР’ЄРІВ У НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ (ID:824372)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 30
Рік виконання: 2022
Вартість: 600
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП..........................................................................................................................3 РОЗДІЛ 1. Теоретичний аналіз проявів комунікативних бар’єрів у студентів під час навчальної діяльності ……..........................................................………………...5 1.1. Сутність поняття «комунікативні бар’єри»: види та причини їх виникнення……………………….……………..…………………………………... 5 1.2. Педагогічне спілкування і комунікативні бар’єри в спілкуванні студентів та викладачів………………………………………………………………………….....9 Висновки до І розділу…………………………………………………………........13 РОЗДІЛ 2. Методи подолання комунікативних бар’єрів в навчальній діяльності…………….……………………………………………………….……..14 2.1.Шляхи подолання комунікативних бар’єрів у студентів та викладачів…….………….……………………………..……………………………14 2.2.Соціально-психологічний тренінг для подолання комунікативних бар’єрів у студентів …………………………………………………………….……………...17 Висновки до ІІ розділу…………………………………………………………......23 ВИСНОВКИ………………………………………………………………...............24 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……………………….............................26 ДОДАТКИ…………………………………………………………………………..28
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Завдяки спілкуванню пізнається світ та встановлюються нові зв’язки з іншими людьми, здійснюються процеси виховання, навчання, соціалізації, обміну досвідом та культурними цінностями. В спілкуванні народжується особистість. За змістом воно охоплює всі сфери людського життя, об’єктивні та суб’єктивні їх прояви. Серед явищ, що ускладнюють спілкування, а іноді призводять до повного його блокування, важливу роль відіграють комунікативні бар’єри. З одного боку, такі бар'єри можуть виникати через те, що відсутнє розуміння між партнерами, яке пов’язано з відмінностями глибшого плану, якими можуть бути соціальні, політичні, релігійні, професійні відмінності, які не лише викликають різну інтерпретацію тих самих понять, вживаних в процесі комунікації, але і взагалі різне світовідчуття, світогляд. Серед явищ, що ускладнюють спілкування, а іноді призводять до повного його блокування, провідну роль відіграють комунікативні бар’єри. Саме комунікативні бар’єри є однією з причин виникнення і розгортання внутрішньо-особистісних, міжособистісних, внутрішньогрупових і міжгрупових конфліктів, які виникають у процесі вербальної або невербальної взаємодії між людьми. Проблемами виникнення комунікативних бар’єрів у процесі спілкування займалися багато вчених. Так, змістовий аспект поняття «комунікативний бар’єр» розкрито в працях таких науковців: Л.Е. Орбан-Лембрик, А.В. Філімончук, Г.М. Андрєєва, Т.Ю. Базаров, В.Ф. Галигін, Л.А. Дмитрієва, Б.Д. Паригін, Є. В. Цуканова та ін., Мета курсової роботи полягає у теоретичному аналізі та емпіричному дослідженні проявів комунікативних бар’єрів у навчальній діяльності студентів та способах їх подолання. Завдання: 1. Здійснити теоретичний аналіз поняття «комунікативні бар’єри»; 2. Дослідити психологічні особливості комунікативних бар’єрів у спілкуванні студентів в процесі навчальної діяльності; 3. Дослідити особливості комунікації та комунікативних бар’єрів в спілкуванні студентів та викладачів; 4. Проаналізувати проведення соціально-психологічного тренінгу для подолання комунікативних бар’єрів у студентів під час навчальної діяльності. Об’єкт дослідження: комунікативні бар’єри студентів. Предмет дослідження: психологічні особливості комунікативних бар’єрів студентської молоді. РОЗДІЛ І. Теоретичний аналіз проявів комунікативних бар’єрів у студентів під час навчальної діяльності 1.1. Сутність поняття «комунікативні бар’єри»: види та причини їх виникнення Спілкування – це процес взаємодії хоча б двох осіб, спрямований на взаємне пізнання, на встановлення і розвиток взаємин, надання взаємовпливу на стани, погляди і поведінку, а також на регуляцію їхньої спільної діяльності. Спілкування людини спирається не тільки на вмінні вести переговори, але правильно налагоджувати контакти. Труднощі можуть виникати внаслідок невміння розкритися, відсутності потреби у спілкуванні тощо. Існує ряд перешкод у встановленні комунікативних зв’язків з оточуючими. Одним із них є комунікативний бар’єр – перешкода, ефективному спілкуванню, причиною якого є індивідуально-психологічні особливості людей, що вступають у комунікативний зв'язок. Комунікативні бар'єри з'являються під впливом зовнішніх факторів зі сторони об'єкта або ситуації взаємодії. Спілкування може відбуватися на «різних мовах» із-за різниці культурно-обумовлених норм спілкування, при взаємодії представників різних культур, різної вікової категорії тощо. Можуть впливати й такі фактори, як відсутність зворотного зв'язку при комунікативному контакті, помилки у розумінні смислу, неприймання до уваги підтексту. А.В. Філімончук виділяє такі бар'єри у спілкуванні: 1. Внутрішні бар'єри особистості, пов'язані з нормами, установками, цінностями, а також з такими особистісними особливостями, як ригідність, конформність, слабка воля. 2. Зовнішні – які знаходяться поза особистістю: нерозуміння зі сторони іншої людини, надлишок або ж навпаки – дефіцит інформації тощо[10, с.13]. Л.Е. Орбан-Лембрик виділяє фонетичний, семантичний, стилістичний, логічний, смисловий бар’єри. Фонетичний бар’єр – це перешкода, створена особливостями мови того, хто говорить. Учасники комунікативного процесу спілкуються різними мовами і діалектами, мають суттєві дефекти мови та дикції, перекручують граматичну структуру мовлення. Це й невиразна мова, також мова, якій властива велика кількість слів-паразитів, скоромовка, дуже голосна або тиха мова, шепотіння. Семантичний бар’єр – виявляється у розбіжності в системах значень партнерів з комунікації, понятійно-категорального апарату мови з відповідною смисловою інформацією. Стилістичний бар’єр – виникає через невідповідність стилю мови комунікатора та ситуації спілкування або стилю мови й актуального психологічного стану реципієнта. В його основі може бути: панібратська манера спілкування; використання стилю спілкування, який може бути недоречним, занадто складним, не відповідати комунікативній ситуації та намірам партнера; використання стилю, що має примусові аспекти; неправильна організація повідомлення, форма і зміст якого не відповідають один одному, або інформація передається науково-канцелярським стилем, який більше зрозумілий під час читання і ускладнений під час слухового сприйняття та ін. Логічний бар’єр – в його основі є неадекватне розуміння інформації, породжене особливостями мислення партнерів зі спілкування. Його причинами виступають: свідоме чи несвідоме порушення законів логіки, неоднаковий вид мислення (наприклад, в одного – абстрактно-логічне, в іншого – наочно-образне); використання операцій мислення з різним ступенем розуміння та адекватності; превалювання різних форм мислення в кожного з партнерів та ін.