Види та властивості уваги на прикладі дітей старшого дошкільного віку (курсова, унікальність 76%) (ID:834781)
Зміст
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ВИДІВ ТА ВЛАСТИВОСТЕЙ УВАГИ
1.1 Загальне поняття та функції уваги
1.2 Властивості та види уваги
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 1
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЩОДО РОЗВИТКУ УВАГИ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
2.1. Етапи, організація та методичне забезпечення емпіричного дослідження
2.2.Мета, завдання та зміст формуючого етапу експерименту
2.3. Аналіз результатів роботи
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 2
ВИСНОВКИ
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ
Зразок роботи
ВСТУП.
Увага має значення в житті. Це необхідна умова для здійснення будь-якої діяльності. Саме увага завершує всі наші розумові процеси; тільки увага дає змогу сприймати навколишній світ. Але уважність - не єдина умова успішної торгівлі. Також це може багато сказати про загальний склад людини, про соціальну орієнтацію людини. Проблема уваги традиційно вважається однією з найважливіших і складних проблем наукової психології.
Актуальність теми роботи. Проблема уваги традиційно вважається однією з найважливіших комплексних проблем психології. Значення уваги в житті людини, його визначальна роль у відборі змісту свідомого досвіду, пам'яті та навчання очевидні. Проблемою дослідження уваги багато десятиліть займаються відомі зарубіжні психологи та педагоги.
Мета курсової роботи: Виявлення, теоретичне обґрунтування та емпіричне дослідження з перевірки педагогічних умов розвитку уваги у дітей старшого дошкільного віку.
Об’єкт дослідження: Процес розвитку уваги у дітей старшого дошкільного віку.
Предмет дослідження: Психолого-педагогічні умови розвитку уваги дітей старшого дошкільного віку в ігровій формі навчання.
У сучасній зарубіжній і вітчизняній психології проблема уваги розглядається по-різному: багато авторів, що розробляють проблему теорії уваги, досліджують її роль у діяльності людини Л.С. Виготський, С.Л. Рубінштейн, інші - вивчають увагу його фізіологічних механізмів Бєлова О. Б. ,Варій М.Є., О.А. Голюк, Н.О. Пахальчук, Скпипченко О.В. . Нарешті, у великій кількості робіт проблема уваги розглядається в психолого-педагогічному плані.
У дитячому віці увага нестійка і мимовільна. Вона багато в чому пов'язана з інтересами дитини до навколишніх предметів і виконуваних з ними дій. Оскільки основним видом діяльності в дошкільному віці є гра, доцільно говорити про зв'язок гри з увагою.
Ігрова діяльність впливає на формування довільності психічних процесів. Таким чином, у грі у дітей починає розвиватися довільна увага. В умовах гри діти краще зосереджуються і запам'ятовують більше, ніж в умовах лабораторних дослідів. Усвідомлена мета (зосередження уваги, запам'ятовування і запам'ятовування) підкреслюється раніше і легше для дитини в грі. Навіть умови гри вимагають від дитини зосередженості на предмет
Гіпотеза дослідження полягає в припущенні, що процес розвитку уваги дітей старшого дошкільного віку за допомогою ігрового навчання буде ефективно здійснюватися за умови дотримання таких психолого-педагогічних умов:
1. Навчити дітей прийомам концентрації, переключення та розподілу уваги;
2. Активізувати увагу дітей під час моделювання ігрових навчальних ситуацій;
3. Вибирайте ігри, які оптимально сприяють регуляції вольової уваги.
Мета та гіпотеза дослідження визначили постановку наступних завдань:
1. Проаналізувати теоретичні засади дослідження проблеми видів та властивостей уваги.
2. Розробити емпіричне дослідження щодо розвитку уваги у дітей старшого дошкільного віку.
3. Визначити критерії та рівні розвитку уваги дітей старшого дошкільного віку;
4. Прослідкувати динаміку розвитку уваги дітей старшого віку в процесі експериментальної роботи;
5. Проаналізувати результати дослідження.
При цьому у дітей посиляться такі характеристики уваги, як розподіл уваги, концентрація уваги, збільшення обсягу уваги. Для перевірки висунутої гіпотези та вирішення поставлених завдань були використані такі методи дослідження:
1. Теоретичний: вивчення та аналіз психолого-педагогічної літератури;
2. Експериментальний: спостереження, бесіда, навчальний експеримент;
3. Математичні: статистичні методи обробки емпіричних даних.
Практичне значення дослідження полягає в можливості використання розробленої програми в роботі вихователів та психологів. Основні положення та висновки дослідження можуть бути покладені в основу вдосконалення процесу розвитку уваги старших дошкільників у дошкільному навчальному закладі. установи.
База дослідження: Дошкільна освітня установа № 1 м. Київ.
Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку літератури.
Інші роботи з даної категорії: