Зразок роботи
Вибір професії - одне з найважливіших рішень у житті людини. Якість вашого життя багато в чому визначається тим, наскільки професія відповідає здібностям і схильностям людини, наскільки ефективно вона виконує обов’язкову для своєї професії діяльність. У зв’язку з цим питання діагностики профпридатності є дуже актуальним, цьому ми присвятили свою роботу. Діагностика професійної придатності - це визначення того, які схильності, здібності та інші індивідуально-психологічні особливості людини, в якій діяльності вона почуватиметься найбільш гармонійно, прогнозує, наскільки індивідуально-психологічні особливості людини впливають на розвиток особистості. особистість як особистість. професійний.
Застосування діагностики професійної придатності є необхідним ще й тому, що зменшує частку працівників, які не відповідають професійному профілю, а також психологічне професійне вигорання. Адже, обравши правильну професію, люди будуть на своєму місці, стануть фахівцями, а відтак принесуть максимум користі собі та суспільству.
В ході роботи ми ознайомилися з теоретичними основами взаємозв’язку індивідуально-психологічних особливостей і розвитку особистості - професіонала; ми обрали методи діагностики ступеня розвитку в учня досліджуваних характеристик; проаналізовано ступінь прояву якостей, необхідних професійному психологу, у студентів факультету психології; розглянули, чи дійсно студенти, які готуються стати психологами, мають базові якості, необхідні для професійного психолога.
Нами було проведено дослідження з виявлення взаємозв’язку між індивідуально-психологічними особливостями людини та розвитком професіоналізму серед студентів факультету англійської та романської мов П’ятірського державного лінгвістичного університету, які планують стати психологом.
Ми припускали, що студенти, які бажають стати психологами, володіють основними якостями, необхідними для професійного психолога. Серед цих якостей ми виділили: емпатійність, комунікабельність, емоційну стійкість, впевненість у собі, чуйність, відповідність поведінки соціальним нормам, соціальну сміливість, розвинену уяву, дипломатичність і високий рівень самоконтролю. Ми також припускали, що студенти, які готуються стати психологами, належать до якогось соціального типу особистості, або що характеристики соціального типу особистості в них достатньо виражені.
Студенти 2-4 курсів факультету англійської та румунської лінгвістики Київського державного лінгвістичного університету мають високий рівень емпатії, комунікабельності, емоційної стійкості, впевненості в собі, чуйності, відповідності поведінки соціальним нормам, соціальної сміливості, розвиненої уяви. , дипломатичність і високий самоконтроль. Крім того, по відношенню до сфери професійної психологічної діяльності вони мають соціальний тип особистості, або в них значною мірою виражені характеристики особистості соціального типу. Ці якості необхідні психологу, без них неможлива ефективна професійна діяльність. Успіх розвитку професіоналізму психолога залежить від рівня його розвитку.
Отже, за результатами нашого дослідження ми дійшли висновку, що студенти, які планують навчатися за спеціальністю психолог, володіють базовими якостями, необхідними для професійного психолога. Наявність і подальший розвиток цих якостей дозволяє їм успішно розвивати професіоналізм у сфері психологічної діяльності.
Тенденції, що виявляються в нашому дослідженні, є цікавими та спонукають до подальших досліджень взаємозв’язку індивідуально-психологічних особливостей із розвитком професіоналізму. Наше дослідження підтвердило існування вищевказаного взаємозв’язку серед студентів, які бажають стати психологами.