0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Психологічні чинники підліткової агресії (ID:876146)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 122
Рік виконання: 2023
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 5 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПСИХОЛОГІЧНИХ ЧИННИКІВ ПІДЛІТКОВОЇ АГРЕСІЇ. 9 1.1Психологічний аналіз феномену агресії 9 1.2Теоретичний огляд особливостей підліткового віку 23 1.3 Причини виникнення та форми прояву агресії у підлітковому віці 35 ВИСНОВКИ ПЕРШОГО РОЗДІЛУ 43 РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЧИННИКІВ ПІДЛІТКОВОЇ АГРЕСІЇ 45 2.1. Організація та процедура дослідження особливостей агресивної 45 поведінки підлітків 45 2.2. Кількісний та якісний аналіз емпіричних даних, інтерпретація результатів дослідження 49 ВИСНОВКИ ДРУГОГО РОЗДІЛУ 69 РОЗДІЛ ІІІ ОСОБЛИВОСТІ КОРЕКЦІЇ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ 70 3.1. Обґрунтування психокорекційної програми з подолання агресивної 70 поведінки підлітків 70 3.2. Оцінка ефективності корекційної роботи 78 ВИСНОВОК ДРУГОГОРОЗДІЛУ 80 ВИСНОВОК 81 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 84 ДОДАТКИ 91
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми дослідження. Напружена та нестабільна соціальна, економічна, екологічна та ідеологічна ситуація,війна що нині відбувається в нашому суспільстві, породжує різноманітні диспропорції в особистісному розвитку та поведінці молоді. Під час війни діти — в різній мірі — зіштовхуються з двома типами травматичних подій: несподівані травматичні події та довготривалі несприятливі події, що зумовлюють виникнення непродуктивних стратегій подолання труднощів. У результаті діти значно частіше, ніж їх однолітки без досвіду перебування на війні, страждають від таких проблем як тривожний розлад, посттравматичний стресовий розлад (ПТСР), депресія, дисоціативні розлади (добровільна соціальна ізоляція, деперсоналізація, дереалізація, небажання розмовляти, кататонічний синдром), поведінкові розлади (зокрема агресія, асоціальна і злочинна поведінка, схильність до насильства), а також більш схильні до зловживання алкоголем і наркотичними засобами Особливе занепокоєння викликає не лише відчуженість та психічне спустошення дітей, а й зростання проявів етичного нігілізму, жорстокості та агресії. Найбільш яскраво ці процеси проявляються в перехідний період від дитинства до дорослого життя - підлітковий вік. У цьому контексті закономірним виглядає зростання науково-практичного інтересу до проблеми підліткової агресії з боку вчителів, батьків та дослідників. Однак спроби пояснити агресивну поведінку молоді ускладнюються тим, що феномен агресії знаходить чітке тлумачення не лише в повсякденному житті, а й у професійному середовищі. Аналіз наукової літератури показав, що останнім часом ця проблематика викликає все більший інтерес дослідників, про що свідчить стрімке зростання кількості досліджень і публікацій, присвячених агресії, насильству та конфліктам. Особливості агресивної поведінки людей різних вікових груп вивчали як вітчизняні, так і зарубіжні психологи (Завражин, Л. Йовайша, Л. М. Семенюк та ін.). Дослідники звертають увагу на такі аспекти, як визначення природи поняття агресії; з'ясування функцій агресії, її біологічних і соціальних детермінант, психологічних механізмів її формування та умов прояву; Визначення індивідуально-статевих особливостей агресивної поведінки та шляхів її профілактики (А. Бандура, С. М. Дубінко, Д. Зільманн, та ін.). На сьогоднішній день накопичено багату емпіричну базу досліджень, що аналізують роль сім’ї, батьківсько-дитячих стосунків у розвитку агресивності, роль виховних впливів, зокрема покарання, у розвитку агресивності у дітей. З’ясовано та визначено специфіку агресивної поведінки неповнолітніх правопорушників (А. Бандура, Р. Волтерс, Л. М. Семенюта ін.). Водночас проблема особливостей агресивної поведінки в підлітковому віці залишається відкритою для дослідження. Дослідження феномену агресії показало, що агресивну поведінку підлітків не можна вимірювати лише зовнішніми ознаками. Поведінкові проблеми вимагають не тільки зовнішнього опису, а й внутрішніх психологічних причин цього явища та визначення шляхів його корекції. Аналіз теоретичних та експериментальних досліджень дозволяє вважати, що підліткову агресію можна розглядати як форму детермінованої поведінки індивідуального та ситуативного характеру. Важливість дослідження підліткової агресивності зумовлена необхідністю розв’язання протиріччя: з одного боку, агресивність, як стійка особистісна риса, може бути провідним у детермінації агресії, з іншого боку, агресивну поведінку можна визначити через наслідування механізмів і агресивної поведінки. Порушення процесів саморегуляції, при якому агресивні дії стають оборонними і демонстративними. Необхідність вивчення особливостей підліткової агресивності, визначення причин, умов і механізмів її формування та засобів профілактики і корекції зумовила вибір нами теми дослідження: «Психологічні чинники підліткової агресіі». Метою дослідження є з'ясувати психологічні чинники агресії у підлітковому віці, розробити і експериментально перевірити програму корекції агресивної поведінки підлітків. Завдання дослідження 1) на основі аналізу психологічної літератури з'ясувати сутність агресивної поведінки та основні підходи до її вивчення; 2) визначити причини та особливості агресивної поведінки у підлітковому віці; 3) розробити й експериментально перевірити програму корекції агресивної поведінки підлітків Об’єкт дослідження. агресивна поведінка підлітків. Предмет дослідження. психологічні чинники агресивної поведінки підлітків. Методи дослідження. – теоретичні методи (аналіз, порівняння, узагальнення) для вивчення психологічної літератури і визначення теоретичних засад дослідження, уточнення сутності та змісту агресії та агресивної поведінки підлітків; – емпіричні методи (стандартизоване інтерв’ю, бесіда, тестування, спостереження, формувальний експеримент) для вивчення особливостей агресивної поведінки підлітків та перевірки ефективності розробленої програми корекційної роботи; – методи математичної статистики (критерій Вілкоксона) застосувались для обробки отриманих даних, оцінки їх достовірності. Наукова новизна одержаних результатів полягає у вивченні психологічних чинників підліткової агресії та розробці корекційної програми, що дає змогу врахувати всі чинники виникнення агресії в підлітків. Експериментальна база дослідження. Дослідно-експериментальна робота здійснювалася на базі ТОВ» Приватний навчальний заклад» Європейський колегіум». Загалом у дослідженні взяли участь 168 учнів 4-9 класів Теоретичне значення дослідження полягає в тому, що на основі аналізу психологічної літератури з'ясовано основні підходи до вивчення агресивної поведінки; визначено причини та особливості агресивної поведінки у підлітковому віці; виявлено особистісні особливості агресивних підлітків. Практичне значення дослідження полягає в розробці програми корекції агресивної поведінки підлітків, яка може використовуватися у процесі психо- корекційної роботи з учнями загальноосвітньої школи. Апробація результатів дослідження: отримані в ході дослідження результати стануть основою для написання наукової статті та виступу на конференції. Структура роботи. Робота складається з реферату, вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Основний текст кваліфікаційної роботи магістра викладений на 122 сторінках. Робота містить 11 таблиць, 3 малюнків, список використаних джерел з 80 найменувань, 2 додатки