0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

БУЛІНГ В ШКІЛЬНОМУ КОЛЕКТИВІ: КРИТЕРІЇ ПРОЯВУ ТА НАПРЯМИ ПРОФІЛАКТИКИ (НА ПРИКЛАДІ ДІТЕЙ ООП ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ) (ID:930538)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 40
Рік виконання: 2022
Вартість: 400
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОЯВУ БУЛІНГУ У ДІТЕЙ З ТИПОВИМ РОЗВИТКОМ ТА ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЯ 6 1.1 Психолого– педагогічна характеристика дітей підліткового віку з ПМР 6 1.2 Критерії прояву та профілактики булінгу в інклюзивному середовищі осіб підліткового віку з ПМР 12 РОЗДІЛ ІІ. МЕТОДИКИ ВИВЧЕННЯ ТА СТАБІЛІЗАЦІЯ МІЖОСОБИСТІСНИХ СТОСУНКІВ В ШКІЛЬНОМУ КОЛЕКТИВІ 17 2.1 Особливості методики вивчення булінгу 17 2.2 Програма корекції 22 ВИСНОВОК 32 ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 34 ДОДАТКИ 37 ДОДАТОК А 37 ДОДАТОК Б 38 ДОДАТОК В 39
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Проблема дослідження та її актуальність. Сьогодні у суспільстві особливо гостро відчувається потреба у людях інтелектуальних, ініціативних, творчих, готових знайти нові, креативні та не стандартні підходи до вирішення нагальних соціальних завдань. Справді, ці якості дуже важливі для успішної реалізації в сучасних умовах розвитку соціуму. У цьому значної ролі грає процес розвитку розумових операцій, розвитку вихованості, взаємоповаги та колективної взаємодії. Встановлюється, що підлітковий вік є важливим етапом на шляху успішного становлення, розвитку особистості, розкриття самосвідомості та власного «Я». Цей віковий період уособлює усвідомлення процесів самовиховання, самоконтролю, наслідування певних ідеалів та прикладів, які надають близькі та значущі дорослі [8, с. 102]. Однією з детермінант що впливають на розвиток людини є емоційна сфера, будучи своєрідною призмою відображення індивідуальних особливостей та соціальних процесів. Сучасний розвиток інноваційних технологій, великі обсяги інформації, зміни у суспільстві, широкий обсяг соціальних мереж та інноваційних гаджетів, з одного боку полегшують життя, розкриваючи перспективи індивідуального розвитку. З іншої точки зору, така інформованість призводить до більшої уразливості особливості через те, що не завжди ті дані, які транслюються є дійсними, достовірними та перевіреними. Серед різноманітних проблем та небезпек віку є залежність від думок інших, бажання довести своє лідерство, що призовдить до різноманітних конфліктів та боротьби інтересів у підлітків. Встановлюється, що однією з закроз, що є актуальними у сучасному світі для розвитку особистості є проблема «булінгу». Проблема дослідження обгрунтована тим, що за останні роки збільшилася кількість дітей та підлітків з розладами мовлення, що є додатковим чинником для розвитку деструктивних процесів у групах підлітків, які детерміновані процесами «булінгу». Результати попередніх досліджень та думка науковців. Оскільки явище булінгу є доволі комплексним поняттям, то вивчення цього феномену проводиться з різних точок зору і галузевих підходів: Д. Лейн, Е. Мунте, В. Ортон – досліджують проблему булінгу у молодшій школі; О.О. Барліт, І.С.Бєрдишев, А.Король, А. В. Чернякова – досліджують психологічні особливості учасників булінгу, його наслідки та шляхи подолання; Р. Безпальча, О.Н. Романова, Л. І. Лушпай, Д. Н. Соловйов – досліджують умови впровадження інноваційних технологій профілактики агресивної поведінки в умовах школи та ін. Справедливо зауважити, що питання розробки та використання соціально-педагогічних технологій протидії булінгу серед підлітків є малодослідженим у вітчизняній науці, й тому потребує наукового вивчення та кваліфікованих інтервенцій. Виходячи з актуальності проблеми, нами була визначена тема роботи: «Булінг у шкільному колективі: критерії прояву та напрями профілактики (на прикладі дітей ООП підліткового віку)» Мета дослідження: вивчити критерії прояву та напрямки профілактики у колективі школярів-підлітків з ООП. Об’єкт дослідження – булінг у шкільному колективі. Предмет дослідження – прояви та напрямки прфілактики булінгу. Відповідно до поставленої мети дослідження нами були сформульовані такі завдання: 1. Розглянути психолого-педагогічну характеристику дітей підліткового віку з ПМР. 2. Дослідити критерії прояву та профілактики булінгу в інклюзивному середовищі осіб підліткового віку з ПМР. 3. Охарактеризувати особливості методики вивчення булінгу. 4. Сформувати програму корекції булінгу у середовищі підлітків з ПМР. 5. Підвести підсумки роботи, сформулювати висновки. Для досягнення мети дослідження та розв’язання поставлених завдань застосовували такі теоретичні методи дослідження: аналіз, синтез, класифікація, узагальнення для вивчення сучасного стану дослідження проблеми в існуючий теорії та практиці і визначення поняттєвого апарату дослідження. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів полягає в аналізі ефективності використання запропонованих методів реалізації шляхів профілактики та протидії булінгу у школярів підліткового віку з ПМР. Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, загальних висновків, списку використаної літератури (35 найменувань), 3 додатків. Загальний обсяг роботи – 39 сторінок, з них основного тексту – 31 сторінка. Робота містить: 2 рисунки, 1 таблицю. РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОЯВУ БУЛІНГУ У ДІТЕЙ З ТИПОВИМ РОЗВИТКОМ ТА ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЯ 1.1 Психолого-педагогічна характеристика дітей підліткового віку з ПМР В психолого-педагогічній літературі підлітковий вік визначається як перехідний період між дитинством і юнацтвом, що зумовлює головний зміст і специфіку цього періоду життя. Характерним є те, що хронологічні межі підліткового віку в літературі точно не зафіксовані, у зв’язку з чим існують різні варіанти їх параметрів: - від 9– 10 до 15– 16 років; - від 10– 11 до 16– 17 років; - від 11– 12 до 14– 15 років; - від 12– 13 до 15– 16 років [3, 112]. Як наслідок, визначені різні підходи до класифікації стадій послідовного розвитку підлітка. Так, за визначенням О. Істратова і Т. Ексакусто, у безперервному процесі розвитку підлітка виділяють дві стадії: - негативну (молодший підлітковий вік, 11– 13 років), - позитивну (старший підлітковий вік, 13– 15 років). На думку М. Гамезо, О. Петрової, Л. Орлової, у процесі розвитку підлітка слід виділяти три послідовні стадії: перша – 10 – 11; друга – 12– 13 років; третя – 14– 15 років [3, 115]. У підлітковий період людина проходить великий шлях у своєму розвитку: через внутрішні конфлікти з самим собою та з іншими, через власні поразки і перемоги вона формує особистість. Поведінка підлітка часто парадоксальна: відвертий негативізм може поєднуватися з явною конформністю, прагнення до незалежності – з проханням про допомогу; нині він сповнений ентузіазму й енергії, а завтра в нього опустилися руки і він пасивно «пливе за течією» [4, 63]. Ці різкі, контрастні переміни – характерні риси перехідного періоду від дитинства до того моменту, коли суспільство визнає людину дорослою. На думку дослідників (К. Ізард, В.М. Куніцина, В.А. Лабунська), підлітковий вік характеризують такі особливості: - досить велика емоційна збудливість, а тому підлітки відрізняються дратівливістю, бурхливим проявом своїх почуттів, пристрастю: вони із великим бажанням беруться за цікаву справу, пристрасно відстоюють свої погляди, обурюються через будь-яку несправедливість до себе чи своїх друзів; - велика стійкість емоційних переживань у порівнянні із молодшими школярами; зокрема підлітки довго не забувають образ; - характерне очікування страху (навіть без певної причини); - виникають переживання не тільки щодо оцінювання їх іншими людьми, але і щодо самооцінки, оскільки у цьому віці відбувається розвиток самосвідомості [13, с. 188].