Зміст
РОЗДІЛ I
ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
1. Дати визначення основним термінам і поняттям теорії фізичної культури і
спорту: фізична культура, спорт, фізичне виховання, фізичний розвиток,
спортивне тренування, фізична підготовка, фізична підготовленість, фізична
реабілітація, фізична рекреація.
2. Структура системи фізичного виховання. Функції системи фізичного
виховання. Взаємозв’язок системи фізичного виховання з іншими системами.
3. Засоби фізичного виховання. Сутність фізичних вправ. Зміст і форма
фізичних вправ.
4. Техніка фізичних вправ. Види техніки. Основа техніки, деталі техніки.
Фази техніки фізичних вправ. Основні показники техніки фізичних вправ.
5. Методи навчання у фізичному вихованні. Взаємозв’язок методів навчання.
6. Методичні принципи навчання та шляхи їх реалізації у процесі фізичного
виховання.
7. Навчання як процес формування рухової навички. Рухове уміння. Рухова
навичка. Рухове уміння вищого порядку.
8. Структура навчання рухової дії. Перший, другий, третій етапи структури
навчання рухової дії та їх характеристика.
9. Форми організації занять фізичною культурою. Характеристика урочної,
позаурочної, позашкільної форм організації занять фізичною культурою.
10. Урок як основна форма організації фізичної культури. Характерні ознаки,
вимоги, зміст та будова (структура).
11. Основи методики розвитку силових здібностей.
12. Основи методики розвитку витривалості.
13. Основи методики розвитку бистроти.
14. Основи методики розвитку гнучкості.
15. Основи методики розвитку координаційних здібностей.
РОЗДІЛ II
ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА СПОРТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ
1. Основні етапи багаторічної підготовки спортсменів та дайте
характеристику кожного з них.
2. Основні принципи вдосконалення системи підготовки кваліфікованих
спортсменів.
3. Поняттю «спорт» та розкрийте його роль у формуванні суспільства.
4. Змагальна діяльність, її структура та основні функції.
5. Основні типи спортивних змагань і класифікація.
6. Методичні положення під час побудови багаторічної підготовки
спортсменів.
7. Основні принципи підготовки спортсмена.
8. Інтеграція дидактичних принципів в навчально-тренувальному процесі
підготовки спортсменів.
9. Характеристика етапів відбору спортсменів у процесі багаторічної
підготовки.
10. Побудова мікроциклів, мезоциклів і макроциклів у спорті.
11. Новітні технології в системі спортивній підготовці спортсменів.
12. Вплив комп’ютерних технології в процесі контролю і корекції підготовки
спортсменів.
13. Використання дієтичних добавок та засобів фізіотерапії у спорті.
14. Основи планування річного тренувального процесу: мета, завдання,
етапи.
15. Особливості побудови тренувального процесу на різних етапах року.
РОЗДІЛ IІІ
ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ОБРАНОГО ВИДУ
СПОРТУ
1. Засоби та методи спортивного тренування: практичне застосування (на
прикладі обраного виду спорту).
2. Основи управління в системі підготовки спортсменів (етапне, поточне,
оперативне).
3. Контроль тренувальних і змагальних навантажень: методика та
значення.
4. Сутність планування та обліку у спортивному тренуванні: види
планування.
5. Педагогічний контроль: зміст, мета, напрями реалізації.
6. Побудова тренувань у малих циклах (мікроциклах): мета, завдання,
структура (в обраному виді спорту).
7. Побудова тренувань у середніх циклах (мезоциклах): мета, завдання,
структура (в обраному виді спорту).
8. Особливості побудови річної підготовки в обраному виді спорту:
приклади та специфіка.
9. Основні терміни періодизації: спортивна форма, підготовленість,
кваліфікація вправ.
10. Загальні основи побудови розминки, її структура та зміст
(функціональні, рухові, емоційні завдання). Принципи побудови розминки:
роль розминки у підготовці до навантажень.
11. Основні методи психологічної підготовки спортсменів: мотивація,
концентрація, стресостійкість.
12. Втома та відновлення при навантаженнях різної величини та
спрямованості. Основні методи відновлення після фізичних навантажень:
активні, пасивні, комплексні.
13. Моделювання змагальної діяльності та спортивної підготовленості в
залежності від індивідуальних особливостей спортсменів
14. Форми організації проведення тренувальних занять. Характеристика
індивідуальної, групової, фронтальної та вільної форм занять.
15. Типи і організація занять (навчальні, тренувальні, навчальнотренувальні, відновлювальні, модельні, контрольні).
РОЗДІЛ IV
«АДАПТИВНИЙ СПОРТ»
1. Загальна характеристика адаптивного спорту, його соціальне значення.
2. Основні керівні організації адаптивного спорту в Україні та світі та їх
характеристика.
3. Перспективи розвитку адаптивного спорту в Україні.
4. Спільні та відмінні риси технічних правил літніх та зимових
дефлімпійських ігор.
5. Програмно-нормативні документи організації проведення дефлімпійських
змагань.
6. Роль технічних засобів у реалізації рухових дій спортсменами з
інвалідністю.
7. Специфічні матеріально-технічні засоби занять спортом людей з
порушенням зору.
8. Стан матеріально-технічного забезпечення адаптивного спорту в Україні.
9. Спільне й відмінне між спеціальними олімпіадами та іншими формами
адаптивного спорту.
10. Функції змагань у контексті соціалізації осіб з інвалідністю.
11. Основні положення технічних правил зимових Дефлімпійських ігор їх
застосування.
12. Стратегічні завдання Міжнародного комітету спорту глухих на сучасному
етапі.
13. Основні досягнення української збірної на Паралімпійських іграх у
Парижі 2024 року.
14. Адаптивний спорт в процесі соціалізації дітей з інвалідністю.
15. Ключові завдання адаптивного спорту в соціально-психологічній
адаптації дорослих.
РОЗДІЛ V
«ТЕОРІЯ ДИТЯЧОГО ТА ЮНАЦЬКОГО СПОРТУ»
1. Програмно-нормативне забезпечення: які документи регулюють дитячий
спорт і як вони впливають на процес підготовки.
2. Мета основних законодавчих актів щодо дитячого спорту в Україні.
3. Типи ДЮСШ: завдання для кожного типу.
4. Структура управління ДЮСШ.
5. Головні напрями роботи ДЮСШ: акцентуйте увагу на сучасних умовах.
6. Документи планування навчально-тренувальних занять у ДЮСШ.
7. Вікові і індивідуальних особливостей дітей: різних вікових категорій.
8. Вплив фізичних навантажень на серцево-судинну систему юних
спортсменів: допустимі норми фізичного навантаження.
9. Етапи засвоєння техніки спортивних рухів: стан початкового розучування,
стан поглибленого розучування, стан вдосконалення техніки спортивних
рухів.
10. Основні функції змагальної діяльності у дитячо-юнацькому спорті.
11. Основні документи регламентації організації змагань у дитячоюнацькому спорті.
12. Сучасні тестові методики для оцінювання фізичної готовності в дитячоюнацькому спорті.
13.Етапи багаторічного планування підготовки юних спортсменів. Зазначте
відмінності між етапами.
14. Структуру і правила змагань у дитячо-юнацькому спорті.
15. Основні форми та методи проведення юнацьких спортивних змагань.
РОЗДІЛ VI
«СПОРТИВНІ СПОРУДИ ТА ОБЛАДНАННЯ»
1. Характеристика освітленням спортивних споруд.
2. Техніка безпеки, санітарний контроль на спортивних спорудах.
3. Проектування спортивних споруд і основні документи для будівництва.
4. Облік та звітність на спортивних спорудах.
5. Особливості розміщення спортивних майданчиків та їх покриття.
6. Догляд за спортивними майданчиками і полями.
7. Контроль якості води в басейнах.
8. Тимчасові спортивні споруди для людей з обмеженими можливостями.
9. Вимоги до експлуатації критих спортивних споруд.
10. Обладнання та оснащення шкільного спортзалу.
11. Основи техніки безпеки під час експлуатації спортивних споруд.
12. Особливості капітального та поточного ремонту спортивних споруд.
13. Основні види огляду спортивних споруд. Здійснення санітарного
контролю за спортивними спорудами.
14. Тренажери та їх використання в тренувальній діяльності в обраному виді
спорту.
15. Будівництво сучасних олімпійських арен.