ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ЗАНЯТЬ КІКБОКСИНГОМ (ID:961968)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ УЧАСНИКІВ КІКБОКСИНГУ 5
1.1. Формування моральних якостей як проблема сучасного виховання та спорту. 5
1.2. Моральні цінності як складова морального виховання учасників кікбоксингу 12
РОЗДІЛ ІІ. ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ КІКБОКСИНГОМ 20
2.1. Потенціал занять кікбоксингом у формуванні моральних якостей особистості 20
2.2. Анкетування як метод дослідження провідних моральних якостей у процесі занять кікбоксингом 26
ВИСНОВКИ 30
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 32
Зразок роботи
Актуальність вибраної теми продиктована часом та випливає із потреби у вдосконаленні та формування духовно-моральних цінностей сучасної особистості взагалі і спортсмена зокрема. Сьогодення кожної людини насичено контактами та взаємозв’язками з іншими людьми, це пронизує всі сфери життя суспільства. Для цивілізованого та мирного існування людства учасники взаємодії мають бути носіями сформованих моральних якостей. Це безперечно стосується і сфери спортивного життя.
На сучасному етапі розвитку суспільства, коли на перший план виходить активізація людського фактору як однієї з умов подальшого людського прогресу, гуманізації суспільства надається велике значення. І перед закладами освіти, культурно-спортивними закладами тощо постає завдання не просто підготовки відповідального громадянина й фахівця, а й людини, здатної самостійно оцінювати те, що відбувається, будувати свою діяльність відповідно до вимог загальнолюдських цінностей та інтересів оточуючих людей. Вирішення цього завдання невід’ємно пов'язане з формуванням стійких моральних якостей учасників. Зміни, що відбуваються в 21 столітті, вимагають посилення ролі спорту у формуванні духовно-моральних цінностей особистості.
Незважаючи на те, що різні аспекти зазначеної проблеми досліджувалися у науковій літературі багатьма авторами, питання формування морально-вольових якостей у процесі занять кікбоксингом не можна визнати остаточно вирішеним. Аналіз психолого-педагогічної літератури та спортивної практики демонструє, що наявні реальні протиріччя між актуальною необхідністю виховання морально-вольових якостей у спортсменів та неефективними загальними методиками організації зазначеного психолого-педагогічного процесу у кікбоксингу, між можливостями спортивних установ додаткової освіти у формуванні морально-вольових якостей підлітків та молоді та недостатніми зусиллями гуртків, секцій, спортивних шкіл, суспільства та сім'ї у вихованні моральної свідомості, поведінки, почуттів та якостей у спортсменів, між зростаючою агресивністю підлітків та молоді та недоліком відомих умов та способів її нейтралізації. Зазначені протиріччя дозволили сформулювати проблему дослідження, що полягає в аналізі та систематизації теоретичного матеріалу, виявленні виховного потенціалу кікбоксингу та визначенні провідних моральних якостей його учасників, обґрунтуванні педагогічних умов, що сприяють ефективному вихованню морально-вольових якостей спортсменів у процесі занять кікбоксингом та розробці анкети, спрямованої на виявлення провідних моральних якостей учасників кікбоксингу.
Мета дослідження – теоретично проаналізувати та вивчити практичні шляхи формування моральних цінностей учасників кікбоксингу.
Завдання дослідження:
1. Проаналізувати у психолого-педагогічній літературі проблему морального виховання та формування моральних якостей учасника кікбоксингу.
2. Охарактеризувати науково-теоретичні засади та виховний потенціал кікбоксингу.
3. Створити анкету на визначення провідних моральних якостей учасників кікбоксингу.
Об’єкт дослідження: процес формування моральних якостей під час занять кікбоксингом.
Предмет дослідження: засоби і методи формування моральних якостей у процесі занять кікбоксингом.
Передбачалось, що підбір відповідних педагогічних засобів і методичних прийомів буде сприяти суттєвому підвищенню ефективності процесу формування моральних якостей у процесі занять кікбоксингом.
Під час дослідження ми використовували наступні методи дослідження: вивчення науково-методичної та спеціальної літератури, анкетування, моніторинг, аналіз, синтез, узагальнення.
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку літератури.
Інші роботи з даної категорії: