Зразок роботи
Вступ
Статистика – це галузь знань чи практичної діяльності, спрямована на збирання, групування, оброблення та інтерпретацію даних. Предметом статистики є кількісна сторона масових соціально-економічних явищ або процесів.
Задачі статистики :
1. Облік явищ (як правило в кількісному виразі) ;
2. На основі обліку проводиться ділення (узагальнення однорідних явищ);
3. При будь-яких статистичних дослідженнях обов’язково має бути багато спостережень (випробувань); це необхідно для того, щоб отримати достовірні результати;
4. Обережна реєстрація спостережень (випробувань) ;
5. Суворе додержання розмірності величин, відповідність точності.
Ціллю статистичних спостережень являється:
а) аналіз існуючого положення;
б) виявлення тенденцій;
в) прогнозування на майбутній період своїх показників.
Перехід економіки України на рейки ринкових відносин вимагає розширення та підвищення ефективності функціонування всіх сфер народногосподарського комплексу. В цьому комплексі важливу роль посідає транспорт.
Виробниче значення транспорту визначається необхідністю перевезення вантажів від місця виробництва до місця споживання. Високі темпи росту промислового виробництва, перебудова сільського господарства на індустріальній основі, широке розвинуте будівництво – все це визначило швидкий розвиток транспорту, а особливо істотне збільшення об’ємів автомобільних перевезень.
Розділ І. Організація та проведення статистичного спостереження
1.1.Розробка даних статистичних спостережень
Програмна частина:
1. мета;
2. об’єкт;
3. одиниця сукупності;
4. одиниця спостереження;
5. джерело інформації;
6. способи збирання даних;
7. ознаки, що фіксуються в формулярі при спостереженні.
Отже, мета даного статистичного спостереження – оцінка виконання плану вантажних перевезень, на підставі зібраної, обробленої та проаналізованої статистичної інформації.
Об`єктом дослідження є процес вантажних перевезень.
Одиниця сукупності - складовий первинний елемент об’єкта дослідження, який служить основою підрахунку і володіє ознаками, які реєструються під час статистичного спостереження. Одиницею статистичної сукупності в цій роботі буде вантажний автомобіль.
Одиниця статистичного спостереження – це одиниця, що є джерелом інформації. В даній курсовій роботі це документація по вантажних перевезеннях.
Джерело інформації – облікова відомість диспетчерської служби про здійснення перевезень вантажними автомобілями.
Спосіб збирання даних – вибірковий, неперервний, безповторний.
Відповіді, що заносяться у формуляри можуть бути виражені в словесній формі, цифрами чи у формі альтернативних відповідей (так чи ні).
Ознаки, що фіксуються при спостереженні:
1. Загальний пробіг;
2. Стаж;
3. Транспортна робота
Організаційна частина:
1. Місце і час проведення спостереження (об’єктивний, суб’єктивний час);
2. Органи спостереження;
3. Порядок і терміни здачі оброблених статистичних даних особам відповідальним за статистичне спостереження.
Статистичні дані можуть характеризувати стан суспільного явища за конкретний проміжок часу чи лише за певний момент, це залежить від характеру явища. Момент часу, який відсікає всі події, що були до і після критичного моменту, називають критичним моментом спостереження.
Об`єктом дослідження, тобто місцем проведення статистичного спостереження є АТП, яке розташоване за адресою: м.Київ, вул.Вербова,8.
Об’єктивний час це той час до якого відносяться зареєстровані дані, в моїй роботі – проміжок часу з 7.03.2014 по 11.03.2014 року (5 днів).
Суб`єктивний час, це той, коли проводиться статистичне спостереження, тобто 15 березня 2014 року.
Відповідальна особа за організацію та проведення статистичного спостереження – Коцур Віктор Сергійович.
Результати обробки документів та аналізу отриманої інформації повинні бути передані керівнику – Костюченко Михайлу Андрійовичу.
1.2. Збір статистичної інформації
Згідно завдання з досліджуваної генеральної сукупності (N=227 автомобіля), робиться вибірка (n=32 автомобіля) випадковим, без повторним способом відбору. Отримані дані потрібно занести до формуляру.
Формуляр статистичного спостереження представлений у табл. 1.1.
Таблиця 1.1.
Формуляр статистичного спостереження
№ Загальний пробіг, км Стаж, роки Транспортна робота, ткм
7.03 8.03 9.03 10.03 11.03
1 250 4 552 570 546 575 695
2 380 11 791 824 735 780 765
3 310 10 652 765 638 573 693
4 335 15 759 735 759 683 811
5 405 18 809 672 549 680 728
6 240 5 638 570 743 549 620
7 265 7 659 673 624 641 632
8 315 14 730 783 704 739 727
9 395 17 809 793 769 814 784
10 340 13 731 745 692 746 683
11 290 10 672 638 659 610 721
12 410 16 784 782 791 804 814
13 280 4 540 598 629 593 579
14 275 6 620 674 596 614 629
15 230 3 545 568 592 545 562
16 265 8 679 693 682 710 738
17 355 12 758 783 791 820 815
18 395 16 673 751 739 806 713
19 285 9 672 631 638 632 731
20 270 7 673 726 736 629 603
21 370 16 782 563 729 619 549
22 350 17 816 624 728 746 729
23 260 7 613 615 625 691 620
24 295 6 593 585 593 619 625
25 335 14 763 794 781 728 816
26 260 17 783 796 785 817 820
27 390 18 783 702 803 789 747
28 360 15 739 728 715 693 695
29 245 7 580 592 604 638 598
30 290 9 692 678 686 702 658
31 310 10 795 683 694 729 751
32 400 17 782 758 761 739 647
Розділ ІІ. Зведення та групування статистичних даних
2.1. Статистичні зведення
Статистичне зведення – це систематизація одиничних фактів, яка дає змогу знайти узагальнюючі показники, що описують всю досліджувану сукупність та її окремі частини, здійснити аналіз та прогнозування досліджуваних явищ і процесів.
За складністю побудови зведення бувають прості і складні.
Просте підсумкове зведення не передбачає попереднього розподілу на групи одержаних відомостей. В цьому разі лише визначають загальний підсумок усіх одиниць сукупності або загальний обсяг досліджуваного показника.
Складне зведення передбачає попередній розподіл одиниць на групи. Це дає змогу підрахувати кількість одиниць сукупності та обсяг досліджуваної ознаки в кожній групі. Здебільшого матеріал спостереження групують за первинними ознаками, після чого зводять.
Програма зведення поділяється на такі етапи:
1) вибір ознаки, по якій буде проводитись групування;
2) визначення кількості груп і їх меж;
3) розроблення макетів таблиць, графіків і діаграм.
У курсовій роботі виконаємо узагальнення значень по ознаці, яка реєструвалась кожного дня, і представимо в таблиці 2.1
Таблиця 2.1.
Зведення статистичної інформації за весь період дослідження
№ Загальний пробіг, км Стаж, роки Транспортна робота, ткм
7.03 - 11.03
1 250 4 2938
2 380 11 3895
3 310 10 3321
4 335 15 3747
5 405 18 3438
6 240 5 3120
7 265 7 3229
8 315 14 3683
9 395 17 3969
10 340 13 3597
11 290 10 3300
12 410 16 3975
13 280 4 2939
14 275 6 3133
15 230 3 2812
16 265 8 3502
17 355 12 3967
18 395 16 3682
19 285 9 3304
20 270 7 3367
21 370 16 3242
22 350 17 3643
23 260 7 3164
24 295 6 3015
25 335 14 3882
26 260 17 4001
27 390 18 3824
28 360 15 3570
29 245 7 3012
30 290 9 3416
31 310 10 3652
32 400 17 3687
Виконуємо підсумовування значень по дням дослідження, по ознакам, що реєструвалися кожного дня за весь період дослідження і представляємо в таблиці 2.2.
Таблиця 2.2.
Зведення статистичних показників по дням роботи
Дні Транспортна робота, ткм
7.03 22467
8.03 22092
9.03 22116
10.03 22053
11.03 22298
Отже, ми отримали зведення статистичної інформації, яка буде вихідними даними для наступних розрахунків.