Зміст
Завдання 1.Є наступні дані про випуск цегли (червона цегла М-100) трьома підприємствами фірми:
№
підприємства Випуск, тис. шт. Собівартість 1000 шт., грн.
Вересень Жовтень Вересень Жовтень
1 3000 3500 610 608
2 6000 7700 590 580
3 3000 2800 630 628
Визначити: 1) зміни собівартості по кожному підприємству фірми (індивідуальні індекси); 2) зведені індекси фізичного обсягу, собівартості та витрат виробництва.
Зробити висновки.
Завдання 2.Динаміка ринкових цін на окремі види послуг характеризується даними:
Вид послуг Вартість послуг, тис. грн. Темп зміни цін, %
базовий період
поточний період
Транспорт 45 73 +4,0
Зв’язок 29 50 –2,1
Визначити зведені індекси: 1) вартості послуг; 2) цін; 3) фізичного обсягу послуг, використовуючи взаємозв’язок співзалежних індексів. Зробити висновки.
Завдання 3.Продаж безалкогольних напоїв на оптовому ринку характеризується даними:
Напій Кількість проданого товару, тис.шт Ціна за пляшку грн.
базисний період поточний період базисний період поточний період
Мінеральна вода 8 10 2,5 3,0
Фруктова вода 6 9 3,5 4,1
Визначити:
1) індивідуальні індекси товарообороту, цін та фізичного обсягу,
2) зведені індекси товарообороту, цін та фізичного обсягу.
Зробити висновки.
Завдання 4.Динаміка експорту паперово-картонної продукції характеризується даними:
Продукція Експорт продукції, млн.дол.США Темп скорочення обсягу експортованої продукції, %
базовий період поточний період
Папір 25 35 -8
Картон 55 68 -4
Визначте: а) зведений індекс фізичного обсягу експортованої продукції; б) зведений індекс цін, використовуючи взаємозв’язок співзалежних індексів.
Зробіть висновки.
Завдання 2 до теми «Індексний метод»
Завдання 1.Маємо дані за одним видом продукції, що виробляється на кількох підприємствах:
Номер підприємства Кількість випущених виробів,тис. шт. Загальні витрати на весь випуск, млн. грн.
Базисний період Звітний період Базисний період Звітний період
1 1000 2000 3000 4000
2 1500 1200 5250 8000
Обчисліть загальні індекси динаміки собівартості одиниці продукції змінного, фіксованого складу та впливу структурних зрушень.
Поясніть економічний зміст кожного індексу.
Зробіть висновки.
Завдання 2.Витрати на телерекламу окремих категорій товару характеризуються даними:
Категорія товару Собівартість одного рекламного ролика, тис. дол. Кількість виготовлених роликів, од.
базовий період поточний період базовий період поточний період
Солодощі 1,3 1,5 150 180
Напої 1,0 1,2 140 135
Визначте:
1) зведені індекси: а) собівартості та кількості виготовлених рекламних роликів; б) загальних витрат,
2) абсолютну зміну витрат на телерекламу в цілому і за рахунок зміни: а) собівартості одного рекламного ролика; б) кількості виготовлених роликів.
Зробіть висновки.
Завдання 3.Маємо наступні дані про продані товари:
Товари Одиниця виміру Кількість, тис. од. Ціна, грн.
Базовий період Звітний період Базовий період Звітний період
А кг 1000 750 15 20
Б л 2000 1800 5 6
Визначте:
1) зведені індекси фізичного обсягу, цін і товарообороту,
2) загальні індекси динаміки ціни одиниці продукції змінного, фіксованого складу та впливу структурних зрушень.
Зробіть висновки.
Завдання 4.Маємо такі дані про виробництво продукції підприємством:
Марка виробу Базовий рік Звітний рік
Кількість виробів
(тис.шт) Ціна за одиницю (тис.грн.) Кількість виробів
(тис.шт.) Ціна за одиницю (тис.грн.)
СТ –5
ПК –8
РМ – 1 80
120
40 70
25
100 90
100
38 75
25
120
Визначити зведені індекси фізичного обсягу, цін та приріст вартості продукції внаслідок зміни цін та зміни кількості виробів.
Зробити висновки.