Зміст
I. Теоретичні питання
1. Внутрішнє середовище підприємства. Структура та аналіз стратегічного потенціалу
2. Визначення конкурентоспроможності підприємства
Завдання ІІ
Дати визначення:
1.Стратегічна група конкурентів
2. Стратегічний баланс
Завдання ІІІ
Тести
1. Історично термін «стратегія» був запозичений із:
а) політичного лексикону;
б)права;
в) військового лексикону;
г) лексикону державних службовців.
2. Під місією підприємства, фірми, компанії слід розуміти:
а) чітко визначений ринковий результат;
б) план загальних дій задля досягнення визначеного ринкового результату;
в) систему ретельно відібраних першочергових завдань;
г) основну, загальну мету організації, чітко виражену причину її існування, її призначення.
3. Що може посилити ділову стратегію?:
а) формування портфеля замовлень;
б)хороша підготовка керівного складу підприємства;
в) стратегічна єдність та інтеграція дій різних напрямів, різних підрозділів;
г) розробка стратегічного плану розвитку підприємства в конкретному сегменті ринку.
4. Стратегія реструктуризації спрямована на:
а) адаптацію підприємства як суб'єкта підприємницької діяльності до ринкових умов;
б) покращення умов праці персоналу організації;
в) накопичення і створення фінансового ресурсу;
г) захист своєї частки ринку.
5. Метою конкурентних стратегій підприємства є:
а) утримання підприємства «на плаву»;
б) утримання частки ринку;
в) швидке досягнення конкурентних переваг на ринку і зацікавлення широкого кола потенційних споживачів;
г) досягнення значної прибутковості протягом короткого періоду часу.
Завдання ІV
Розкрити зміст стратегій
1.Стратегія інноваційної діяльності
2.Стратегія запобігання банкрутству та оздоровлення фінансового стану підприємства.
Завдання V
Здавалося б, не такі вже й великі можливості кондитерів для створення різноманітного асортименту виробів і двох-трьох великих підприємств вистачить, щоб задовольнити попит покупців. Однак, не боячись конкуренції, створюються все нові і нові цехи по виробництву „солодких делікатесів".
Підприємство «Солодкий рай» вже на протязі 2 років є виробником кондитерської продукції.
Фірма намагається виробляти таку продукцію, яка була б доступною для всіх прошарків населення і задовольняла б всі побажання, була високоякісною. Щоб догодити покупцеві, нині багато українських виробників кондитерських виробів переглядають свою стару стратегію. Хтось розширює асортимент, хтось шукає нові ніші для діяльності.
Підприємство має 6 стратегічних груп продукції: шоколад (А); торти і тістечка (В); борошняні кондитерські вироби (С); торти (D); карамель (Е); пастило-мармеладні вироби (І).
Стратегічні групи А, С, Е і D мають більш-менш стійкі ринкові позиції та діють на перспективних ринках збуту. Стратегічна група В має незначну частку ринку, темпи росту якого понижуються. Стратегічна група І діє на перспективному ринку, при цьому вона займає невелику частку ринку.
В цілому ринкове положення «Солодкий рай» можна охарактеризувати як задовільне і перспективне.
В таблиці представлено основні показники для подальшого аналізу.
Таблиця 1 Характеристика продукції та ринків збуту
Показники
Види продукції
А В С D Е І
Частка ринку, % 25 6 22 17 22 19
Темпи зростання ринку, % 11 -2 1 6 12 13
Частка ринку основного конкурента, % 15 43 12 8 22 47
Відповідно до ситуації та інформації, опублікованої в спеціалізованих газетах та журналах, виконати завдання за нижченаведеною структурою:
1. Здійснити загальний аналіз макросередовища підприємства.
2. Здійснити аналіз середовища підприємства за методикою структурного
аналізу п'яти конкурентних сил М. Портера.
3. Здійснити SWOT-аналіз.
4. Сформулювати місію та стратегічні цілі підприємства.
5. Сформулювати загальну стратегію за допомогою матриці БКГ.
6. Сформулювати загальну стратегію за допомогою матриці портфеля
продуктів McKinsey-GE.
7. Сформулювати загальну стратегію, виходячи із стадії життєвого циклу продуктів.
8. Обгрунтувати конкурентні стратегії для кожного продукту підприємства.
Література