Зміст
39. Матричні структури: характеристика, переваги і недоліки
58. Орієнтаційна структура і культура як об'єкт управління в системі стратегії
Ситуаційне завдання № 7
Один з нових продовольчих товарів, з яким познайомилися мешканці великих міст України, був йогурт. Будучи з одного боку схожим на традиційно споживаний городянами кефір і в той же час відрізняючись від нього і за різновидністю смакових добавок, і за різновидністю форм упаковки, йогурт швидко перетворився в продукт достатньо широкого і сталого попиту. Активну роль на українському ринку йогуртів грають німецькі компанії, які виробляють цей продукт. Однією з таких компанії є фірма «Зотт».
Створена у 1926 році компанія «Зотт» входить в число провідних німецьких компаній, які виробляють йогурт, (достатньо сказати, що на її долю в Германії припадає більш 50 % продаж вершкового і більш 12% продажу фруктового йогурту). Фірма «Зотт» реалізує свою продукцію не тільки в Германії. На експорт, котрий йде в 36 країн світу, приходиться приблизно третини обсягів її продажу.
Активні дії на українському ринку компанія «Зотт» почала у 1996 році. Інтерес до України після Росії був викликаний не тільки тим, що відкрився новий ринок, на якому вже успішно працював один з основних її конкурентів, німецька фірмі «Зюдмільк», але також і тим, що попит на жирний вершковий йогурт опинився під загрозою скорочення в силу розширення в західній Європі руху за здорове безжирове харчування. На Україні такої загрози не передбачалося.
Щоб покращити своє становище на українському ринку, компанія «Зотт» в кінці 1997 році пішла на докорінну зміну своїх відносин з українськими імпортерами її продукції. По-перше було скорочено число імпортерів і перезаключено угоди з тими, з ким фірма продовжувала свою роботу. По-друге, фірма «Зотт» уклала угоду з компанією «Грот», яка взяла на себе обов'язки займатися імпортом тільки продукції фірми «Зотт» на більш вигідних пільгових умовах порівняно з іншими вироб¬никами йогуртової продукції.
Крім того, фірма «Зотт» в деяких регіонах України відкрила юридично самостійні, але реально підконтрольні її компанії. Завдяки цим діям фірма «Зотт», вступивши пізніше на україн¬ський ринок, завоювала його більший сегмент у порівнянні з компанією «Зюдмільк».
Питання
1. Розгляньте сильні і слабкі сторони в прийнятих рішеннях.
2. Які загрози і можливості носили рішення керівників в
компанії? Дайте характеристику.
3. Визначте стратегічні альтернативи і види стратегій компанії.
4. Які фактори були не враховані керівництвом компанії при
прийнятті рішень?
Література