Зразок роботи
Підприємство „NNN” охоплює чотири сфери господарчої діяльності, які стосуються різних галузей і представлені в структурі фірми самостійними господарськими підрозділами А, Б, В, Г. Фахівцями було проведено дослідження факторів привабливості ринку й конкурентної позиції, результати якого наведено в табл.. 1 і 2. Наведена інформація характеризує конкурентоспроможність підприємства „NNN” в секторах бізнесу А, Б, В, Г і ринкову перспективність цих секторів.
Таблиця 1 - Дані оцінювання факторів привабливості ринку
Фактори привабливості й конкурентної позиції Вага Оцінка (за 5-бальною шкалою)
А Б В Г А Б В Г
Привабливість ринку
Загальний обсяг ринку 0,20 0,10 0,15 0,20 4 5 3 4
Показник темпів росту на рік 0,20 0,10 0,15 0,15 5 4 4 3
Маржа 0,15 0,05 0,10 0,10 4 3 3 5
Інтенсивність конкуренції 0,15 0,05 0,10 0,15 2 2 5 4
Технологічні вимоги 0,15 0,20 0,15 0,20 4 5 3 4
Вплив інфляції 0,05 0,15 0,05 0,10 3 5 5 4
Енергоємність 0,05 0,15 0,05 0,05 2 4 3 5
Вплив навколишнього середовища 0,05 0,20 0,25 0,05 3 3 2 4
РАЗОМ 1,00 1,00 1,00 1,00
Політичний аспект
Юридичний аспект Повинні бути прийня-тими Повинні бути прийня-тими Повинні бути прийня-тими Повинні бути прийня-тими
Таблиця 2 - Дані оцінювання факторів конкурентної позиції
Фактори привабливості й конкурентної позиції Вага Оцінка (за 5-бальною шкалою)
А Б В Г А Б В Г
Ефективність бізнесу
Частку ринку 0,10 0,05 0,05 0,05 4 4 3 5
Темпи збільшення частки ринку 0,15 0,15 0,10 0,15 2 3 4 5
Якість продукції 0,10 0,15 0,15 0,10 4 2 3 4
Репутація марки 0,10 0,10 0,10 0,10 5 3 4 3
Розподіл продукції 0,05 0,10 0,10 0,15 4 3 4 3
Ефективність просування 0,05 0,05 0,05 0,05 3 3 4 4
Можливості виробництва 0,05 0,10 0,10 0,10 3 4 3 2
Ефективність виробництва 0,05 0,05 0,10 0,05 2 4 3 2
Витрати підрозділу 0,15 0,05 0,05 0,05 3 3 4 2
Постачання 0,05 0,15 0,15 0,10 5 2 3 3
Управлінський апарат 0,15 0,05 0,05 0,10 4 4 3 4
РАЗОМ 1,00 1,00 1,00 1,00
Завдання:
Визначте і проаналізуйте позиції господарських підрозділів компанії за допомогою матриці Мак-Кінсі на основі даних таблиць.
З урахуванням того, які позиції займають підрозділи компанії за матрицею Мак-Кінсі, визначте рекомендовану стратегію.
Проаналізуйте новий бізнес-портфель компанії, який може бути одержаний у результаті реалізації запропонованої стратегії.