0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Розвиток недержавного пенсійного страхування (ID:191390)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Страхування
Сторінок: 94
Рік виконання: 2017
Вартість: 2500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП…………………………………………………………………………..6 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ НЕДЕРЖАВНОГО ПЕНСІЙНОГО СТРАХУВАННЯ………………….. 8 1.1. Економічна сутність та необхідність пенсійного страхування……… 8 1.2. Недержавне пенсійне страхування: види, ризики та особливості …. 15 1.3. Професійні учасники недержавного пенсійного страхування……... 21 РОЗДІЛ 2. РОЗВИТОК НЕДЕРЖАВНОГО ПЕНСІЙНОГО СТРАХУВАННЯ В УКРАЇНІ……………………………………………….33 2.1. Загальна характеристика пенсійного страхування ………………….…..33 2.2. Динаміка показників недержавного пенсійного забезпечення ………...43 2.3. Оцінка накопичувального пенсійного страхування…………………….57 РОЗДІЛ 3. НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ НЕДЕРЖАВНОГО ПЕНСІЙНОГО СТРАХУВАННЯ…………………………………………..69 3.1. Сучасні тенденції розвитку недержавного пенсійного страхування…..69 3.2. Зарубіжна практика здійснення недержавного пенсійного страхування…………………………………………………………………….77 ВИСНОВКИ……………………………………………………………….….. 85 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………………….. 88
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ НЕДЕРЖАВНОГО ПЕНСІЙНОГО СТРАХУВАННЯ 1.1. Економічна сутність та необхідність пенсійного страхування. Пенсійне страхування України вже давно перебуває у складному становищі. Сьогодні пенсії не забезпечують достатньої залежності між…. Пенсійне страхування є обов’язковим і добровільним. Обов'язкове пенсійне страхування полягає у тому…... Характерні ознаки системи пенсійного страхування в Україні представлені в таблиці 1.1. Таблиця 1.1. Характерні ознаки системи пенсійного страхування в Україні. Показник Обов’язкове державне пенсійне страхування Державне пенсійне забезпечення Недержавне пенсійне страхування солідарна накопичувальна Метод організації фінансових відносин страховий страховий бюджетний страховий Вид виплат Пенсія за віком Пенсійні виплати Пенсія по інвалідності, пенсія в зв’язку з втратою годувальника Пенсійні виплати Адміністратор коштів ПФУ ПФУ ПФУ НПФ, страхові компанії, банківські установи Форма організації фінансових відносин Єдиний внесок, страхові внески, добровільні внески Страхові внески Бюджетні фонди, страхові фонди Пенсійні внески Джерела формування коштів Кошти працівників та роботодавців Кошти працівників Кошти з солідарної системи, кошти бюджету Кошти працівників та роботодавців Джерело: [11] Будь-яка країна світу, базуючись на стратегії і тактиці свого соціально-економічного розвитку та враховуючи вплив прямих й опосередкованих факторів, формує оптимальну модель пенсійної системи та забезпечує її функціонування. Враховуючи викладений матеріал можна зробити наступні висновки: 1.2. Недержавне пенсійне страхування: види, ризики та особливості. Державні пенсії ніколи не будуть високими для більшості українців тому накопичувати потрібно самому. Вихід із ситуації зі злиденним Державним пенсійним фондом сьогодні вбачається у заміні солідарної системи на накопичувальну Недержавне пенсійне страхування не потрібно ототожнювати з недержавним пенсійним забезпеченням. Їх відмінності наведені в таблиці 1.2. Таблиця 1.2. Різниця між пенсійним забезпеченням і пенсійним страхуванням Джерело: [9] 1.3. Професійні учасники недержавного пенсійного страхування. У розвинутих ринкових економіках недержавне пенсійне страхування, окрім реалізації соціальної функції, виконує функцію акумулювання коштів населення та трансформації їх у довгострокові інвестиційні ресурси. Рис. 1.1. Схема функціонування НПФ Професійний фонд створюється об’єднанням юридичних або фізичних осіб, у т.ч. профспілками та їх об’єднаннями, або просто фізичними особами за професійною ознакою (будівельники, енергетики та ін.). Відкритий фонд створюється однією або кількома юридичними особами і є доступним для будь-яких юридичних та фізичних осіб як вкладників фонду. Рис.1.2. Місце недержавних пенсійних фондів у структурі реформованих пенсійних систем. Діяльність НПФ пов’язана з ризиковим характером вкладення грошових коштів учасників. Ризики НПФ представлені на рисунку 1.3. Рис.1.3. Структура ризиків НПФ На вимогу сьогодення, поглиблюється співпраця Пенсійного фонду України з банківськими установами, які уповноважені обслуговувати пенсіонерів. РОЗДІЛ 2. РОЗВИТОК НЕДЕРЖАВНОГО ПЕНСІЙНОГО СТРАХУВАННЯ В УКРАЇНІ 2.1. Загальна характеристика пенсійного страхування. У сучасних умовах суттєві проблеми у сфері фінансування солідарної пенсійної системи пов’язані з різким зростанням витрат у результаті погіршення показників системного навантаження (відношення числа осіб, які отримують пенсії, до числа тих, хто Аналіз даних рис. 2.1 свідчить, що за період з 1960 по 2010 рік, середня тривалість життя у віці 65 років збільшилася приблизно на __ років для чоловіків і __ років для жінок. Рис.2.1. Очікувана тривалість життя в країнах за даними Організації економічного співробітництва та розвитку Рис. 2.2. Динаміка розміру соціальних стандартів та гарнтій що впливають на бюджет ПФУ Рис. 2.3. Витрати ПФУ (за даними МВФ) Рис. 2.7. Зайняте населення та рівень зайнятості Рис.2.8. Динаміка кількості укладених пенсійних контрактів та кількості вкладників Таблиця 2.4. Динаміка кількості укладених пенсійних контрактів та кількості вкладників Показник Од. Станом на виміру 30.06.2015 30.06.2016 30.06.2017 Кількість вкладників юридичних осіб та тис. осіб 2,3 2,3 2,3 фізичних осіб-підприємців Кількість вкладників фізичних осіб тис. осіб 48,0 52,4 57,5 Кількість укладених пенсійних контрактів з тис. В . 7,8 7,5 7,5 юридичними особами та фізичними особами-підприємцями Кількість укладених пенсійних контрактів з тис. В .. 48,7 53,2 59,0 фізичними особами Джерело: [61] У 2016 році страховики по пенсійному страхуванні не сформували резерви, дані по резервах у звітності відсутні. Але це не означає, що їх немає, можливо відбулася переоцінка. А осю перший квартал 2017 року вже показує суттєве зростання резервів з цього виду страхування. Таблиця 2.14 Рейтинг найкращих компаній недержавного пенсійного страхування в Україні № Назва Рік заснування Кількість клієнтів Рейтинг 1 Metropolitan Life Insurance Company (США) ПрАТ «МетЛайф». 1868 більше 100 млн., працює у 50 країнах світу Standard & Poor's «AA». 2 Vienna Insurance Group (Австрія) ПрАТ СК «Юпітер Вієнна Іншуранс Груп». 1824 більше 20 млн. чоловік. (об’єднує 50 СК), працює у 24 країнах світу Standard & Poor's «А +». 3 UNIQA Group (Австрія) ПрАТ Страхова компанія «УНІКА Життя». 1860 більш 9.3млн. чоловік працює у 19 країнаї світу Standard & Poor's «А-». 4 Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU) (Польща) СК «PZU Україна Страхування життя». 1803 Дані не представлені Standard & Poor's «А». 5 GRAWE GROUP (Австрія) СК «Граве Україна». 1828 Працює у 16 країнах світу Standard & Poor's «А». ВИСНОВКИ Пенсійне забезпечення громадян являється ключовим фактором рівня розвитку держави. Пенсійна система держави покликана забезпечувати громадян надійним, достатнім, реальним та адекватним доходом у старості. Однак реалії соціально-економічного розвитку ускладнюють виконання поставленого завдання. Негативні демографічні та економічні тенденції засвідчують необхідність пошуку додаткових джерел для фінансового забезпечення громадян у старості та фінансування потреб економіки. Саме тому відбувається поступова їх переорієнтація на накопичувальні принципи функціонування. Ключовим інструментом досягнення балансу інтересів між державою та громадянами у сфері їх пенсійного страхування визначено побудову трирівневої пенсійної системи. Аналіз сучасних тенденцій розвитку недержавних пенсійних фондів дав змогу констатувати, що специфічними рисами вітчизняного ринку недержавних пенсійних фондів сьогодні є такі: викривлена структура ринку, більша частина активів якого знаходиться в НПФ Національного банку України; поступова консолідація недержавних пенсійних фондів, що супроводжується зменшенням їх кількості; географічна концентрація; значний рівень диференціації недержавних пенсійних фондів за основними показниками діяльності (кількість учасників та вкладників, обсяг активів). Гарантії захисту пенсійних накопичень, законодавчо визначені на всіх етапах функціонування недержавних пенсійних фондів, є недостатніми на найбільш ризикованому з них – інвестуванні пенсійних активів. Саме тому на початковому етапі функціонування другого рівня необхідно забезпечити збереження пенсійних накопичень учасників, тобто їхній захист від знецінення та надмірних адміністративних витрат. Для цього НПФ повинні забезпечувати мінімальний інвестиційний дохід у розмірі, що перевищуватиме рівень інфляції та покриватиме адміністративні витрати на здійснення діяльності. Враховуючи незначні масштаби розвитку недержавних пенсійних фондів в Україні, для активізації особистої участі громадян у пенсійному забезпеченні запропоновано використовувати методи, вироблені світовою практикою, а саме: автоматичне включення учасників зі збереженням права виходу з пенсійної програми (модель автоматичної подачі заявок в Італії і Новій Зеландії), надання фінансових стимулів шляхом започаткування практики співфінансування пенсійних внесків (субсидування індивідуальних пенсійних рахунків за рахунок внесків роботодавця чи держави), проведення фінансово-освітніх програм для ознайомлення громадян з перевагами недержавного пенсійного забезпечення, спрощення системи надання послуг (програма швидкого зарахування в США), надання можливостей вилучення пенсійних накопичень («відпускний внесок», використання коштів для оплати медичних послуг, витрат на освіту) тощо.